Οι ημερομηνίες για τη φετινή Black Friday και Cyber Monday πλησιάζουν, με τους καταναλωτές να προετοιμάζονται για δύο ημέρες γεμάτες προσφορές. Παρότι οι γυναίκες δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον, οι άνδρες φαίνεται να δαπανούν περισσότερα, με τις μέσες αγορές να φτάνουν τα 150 και 200 ευρώ αντίστοιχα.
Πότε πέφτουν οι φετινές εκπτώσεις
Η Black Friday για το 2025 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου, ενώ η Cyber Monday ακολουθεί λίγες μέρες μετά, τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου.
Οι δύο αυτές ημέρες έχουν πλέον καθιερωθεί ως διεθνείς «γιορτές προσφορών», με έντονη διαφημιστική προβολή που ενισχύει την αίσθηση ότι όποιος δεν προλάβει να ψωνίσει, μπορεί να χάσει κάτι σημαντικό – το γνωστό «FOMO» (Fear Of Missing Out).
Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί πριν προχωρήσουν σε αγορές.
Τι διαφέρει ανάμεσα στις δύο ημέρες
Κοινό χαρακτηριστικό της Black Friday και της Cyber Monday είναι οι εκτεταμένες εκπτώσεις. Παρόλα αυτά, η κάθε μέρα έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες.
Η Black Friday εστιάζει κυρίως σε είδη σπιτιού, ηλεκτρικές συσκευές και καταναλωτικά προϊόντα. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν προσφορές και σε άλλες κατηγορίες, όπως ρούχα και υποδήματα.
Αντίθετα, η Cyber Monday επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά σε προϊόντα τεχνολογίας, λογισμικά, συνδρομές και gadgets, και όλες οι προσφορές είναι διαθέσιμες μόνο διαδικτυακά.
Χρειάζεται σωστή προετοιμασία
Η έρευνα αγοράς πριν από κάθε αγορά είναι απαραίτητη. Πολλές φορές οι εκπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές ή τεχνητά διογκωμένες για να φαίνονται δελεαστικές.
Παράλληλα, στις online αγορές χρειάζεται μεγάλη προσοχή:
- Να αποφεύγονται καταστήματα που φαίνονται ύποπτα ή δεν έχουν επαληθευμένα στοιχεία.
- Οι καταναλωτές καλό είναι να μην εμπιστεύονται αποκλειστικά προσφορές που διακινούνται μέσω social media χωρίς επαρκή πληροφόρηση.
- Είναι σημαντικό να δίδεται προσοχή στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, ειδικά σε σελίδες που ζητούν πολλά στοιχεία χωρίς λόγο.
Μην παρασύρεστε από τον ενθουσιασμό
Η περίοδος των μεγάλων εκπτώσεων μπορεί να ενισχύει τον καταναλωτικό παρορμητισμό, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο στόχος είναι να κάνουμε αγορές που πραγματικά χρειαζόμαστε ή είχαμε προγραμματίσει.
Όπως λένε και οι ειδικοί: «Αν δεν το χρειαζόσουν πριν την έκπτωση, πιθανότατα δεν το χρειάζεσαι ούτε και τώρα».
Ας προετοιμαστούμε, λοιπόν, σωστά για αυτές τις δύο ημέρες, ώστε να αξιοποιήσουμε τις προσφορές με έξυπνο και ασφαλή τρόπο.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.