Είναι κοινωνικά δίκαιο η βενζίνη να έχει φθάσει στα 2,23 ευρώ το λίτρο; Είναι κοινωνικά δίκαιο το 60% της τιμής αυτής, ήτοι το 1,38 ευρώ να αφορά σε φορολογικές επιβαρύνσεις; Είναι κοινωνικά δίκαιο οι λαθρέμποροι να καρπώνονται 1,38 ευρώ για κάθε λαθραίο λίτρο βενζίνης που πουλούν στην λιανική; Είναι κοινωνικά δίκαιο όλοι οι πολίτες να πληρώνουν ακριβά καύσιμα, αλλά να επιχορηγούνται τελικά μόνον όσοι επιλέγει η κυβέρνηση;
Για κάποιους στην ελληνική κυβέρνηση φαίνεται πως είναι. Για το λόγο αυτό αντιτίθενται πεισματικά στη μείωση της φορολογίας στα καύσιμα.
Ειδικά για τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα η μείωση των φόρων στα καύσιμα δεν είναι μέτρο που προωθεί την κοινωνική δικαιοσύνη. Και τη συγκεκριμένη δήλωση ο υπουργός την κάνει συστηματικά το τελευταίο οκτάμηνο. Δικαιολογεί δε την θέση αυτή υποστηρίζοντας πως είναι καλύτερο να βοηθάς στοχευμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις με τα αυξημένα φορολογικά έσοδα που απορρέουν από τον ΦΠΑ καυσίμων και όχι μέσω της μείωσης του ΦΠΑ στα καύσιμα.
Τι και εάν οι εκπρόσωποι της ελληνικής αγοράς καυσίμων ζητούν να μειωθεί ο ΦΠΑ ή ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στη βενζίνη και το ντίζελ κίνησης. Τι αν και προτείνουν αυτό να γίνει έστω και παροδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου καταγράφεται και η μεγαλύτερη ζήτηση καυσίμων στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση αποκρούει με χίλιες δυο δικαιολογίες τις προτάσεις αυτές.
Η τελευταία εκ των δικαιολογιών που επικαλέστηκε η κυβέρνηση αφορά σε δήθεν επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία υποστηρίζει ότι είναι προτιμητέο να μη μειώνονται οι φόροι στα καύσιμα γιατί αυτό δεν έχει κοινωνική δικαιοσύνη. Και πρόκειται για δικαιολογία, καθώς μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η γερμανική κυβέρνηση δρομολόγησε τη μείωση των φόρων κατανάλωσης στη βενζίνη και στο ντίζελ κίνησης τους θερινούς μήνες.
Με νομοσχέδιο που εγκρίθηκε από τα νομοθετικά σώματα της Γερμανίας μειώθηκε για το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου 2022 ο ειδικός φόρος κατανάλωσης της βενζίνης κατά 0,14 ευρώ και του ντίζελ κίνησης κατά 0,30 ευρώd το λίτρο.
Καθώς η μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα μειώνει την τιμή διυλιστηρίου της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης, έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται και η επιβάρυνση από το ΦΠΑ στην τελική τιμή λιανικής πώλησης των δύο καυσίμων.
Αν ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας ήξερε πραγματικά τί είναι κοινωνικά δίκαιο θα ακολουθούσε το παράδειγμα της Γερμανίας και δεν θα κρυβόταν πίσω από δικαιολογίες.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.