Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών ο Πάνος Μαρινόπουλος, μέλος της γνωστής επιχειρηματικής οικογένειας που ταύτισε το όνομά της με τα ελληνικά σούπερ μάρκετ. Για δεκαετίες βρισκόταν στον πυρήνα του λιανεμπορίου και της κοσμικής Αθήνας, αφήνοντας ισχυρό αποτύπωμα στον επιχειρηματικό και κοινωνικό χώρο.
Ο «Πανάρας» της κοσμικής Αθήνας
Ο Πάνος Μαρινόπουλος, όπως ήταν γνωστός στον κύκλο του και ως «Πανάρας», πέθανε από ανοξαιμική εγκεφαλοπάθεια. Ήταν μέλος της ιστορικής οικογένειας που διαμόρφωσε το ελληνικό λιανεμπόριο για πάνω από έναν αιώνα, τόσο με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. όσο και με τη δραστηριότητά της στον φαρμακευτικό τομέα.

Μια δυναστεία που ξεκίνησε από ένα φαρμακείο
Η οικογένεια ξεκίνησε την πορεία της το 1893 με ένα φαρμακείο στην Αθήνα και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην παραγωγή φαρμάκων μέσω της ΦΑΜΑΡ. Με την ίδρυση της Μαρινόπουλος Α.Ε., η οποία εξελίχθηκε σε κολοσσό του λιανεμπορίου τροφίμων, η οικογένεια κατέκτησε πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά.
Ο Πάνος Μαρινόπουλος ανήκε στη γενιά που ανέλαβε τη διεύρυνση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ανοίγοντας δρόμους σε νέες αγορές και διεθνείς συνεργασίες. Υπήρξε μέλος διοικητικών συμβουλίων και συνδύασε την επιχειρηματική του ταυτότητα με ενεργό παρουσία στην κοινωνική ζωή.
Σπουδές, οικογένεια και πολιτιστικό αποτύπωμα
Με σπουδές στη φαρμακευτική στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και μεταπτυχιακές πολιτικές επιστήμες στο Παρίσι, ο Πάνος Μαρινόπουλος διεύρυνε τους ορίζοντές του και πέρα από το στενό επιχειρηματικό πλαίσιο. Ήταν παντρεμένος με την Ιωάννα Μαρινόπουλου και απέκτησαν δύο παιδιά. Παράλληλα, δραστηριοποιήθηκε σε πολιτιστικούς φορείς, όπως το Ίδρυμα Νικολάου & Ντόλλης Γουλανδρή – Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Η άνοδος και η πτώση του ομίλου Μαρινόπουλος
Η «Μαρινόπουλος» υπήρξε για χρόνια συνώνυμο των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με εκατοντάδες καταστήματα σε όλη τη χώρα. Η επιχείρηση αποτέλεσε σημείο αναφοράς για το οργανωμένο λιανεμπόριο και λειτούργησε ως μοντέλο ανάπτυξης.
Ωστόσο, στα μέσα της δεκαετίας του 2010, ο όμιλος αντιμετώπισε σοβαρές οικονομικές δυσκολίες. Οι πιέσεις, οι εκκρεμότητες και οι αστοχίες στη διαχείριση οδήγησαν τελικά στη μεταβίβαση του δικτύου στον Σκλαβενίτη το 2017. Ήταν ένα γεγονός που θεωρήθηκε το τέλος μιας εποχής, όχι μόνο για την εταιρεία αλλά και για την ευρύτερη οικονομική ελίτ της χώρας.
Παραμένοντας παρών μέχρι τέλους
Αν και είχε αποσυρθεί από τα επιχειρηματικά πριν την τελική κρίση του ομίλου, ο Πάνος Μαρινόπουλος διατήρησε ενεργό ρόλο σε κοινωνικές και θεσμικές δράσεις. Όσοι τον γνώριζαν τον περιγράφουν ως μια έντονη προσωπικότητα με λόγο και δράση που ξεπερνούσαν τα στενά όρια της οικογένειας.

Το τέλος ενός κύκλου
Ο θάνατός του κλείνει έναν ιστορικό κύκλο που άφησε ισχυρό αποτύπωμα στη νεότερη ελληνική επιχειρηματική ιστορία. Από τα χρόνια της κυριαρχίας του ονόματος «Μαρινόπουλος» στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μέχρι την ηχηρή κατάρρευση που άλλαξε τον χάρτη του λιανεμπορίου, η πορεία του Πάνου Μαρινόπουλου συμβολίζει ταυτόχρονα την άνοδο, τις προκλήσεις και το τέλος μιας ολόκληρης εποχής.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.








































































































