Το όνομα του Elon Musk είναι τόσο άρρηκτα συνδεδεμένο με την Tesla, ώστε πολλοί πιστεύουν ότι ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας είναι εκείνος που ίδρυσε την αυτοκινητοβιομηχανία. Η πραγματικότητα, όμως, είναι αρκετά πιο περίπλοκη.
Ενώ ο Musk είναι ο CEO της Tesla και κάποιες φορές αναφέρεται ως ο ιδρυτής της, εντούτοις η εταιρεία ιδρύθηκε το 2003 από τον Martin Eberhard και τον φίλο του, Marc Tarpenning. Ο Eberhard, που αποκαλούνταν «Mr Tesla» πολύ πριν ο πλανήτης γνωρίσει τον Elon Musk, περιέγραψε στο Business Insider πώς ενώ ίδρυσε μια από τις πολυτιμότερες εταιρείες του κόσμου, βρέθηκε άνεργος και άφραγκος.
Η σχέση της Tesla με τον Elon Musk ξεκίνησε το 2004, όταν ο σημερινός CEO ηγήθηκε ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους 7,5 εκατ. δολαρίων και έγινε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της startup.
Όμως, οι σχέσεις του με τον Eberhard, που είχε τότε τον ρόλο του CEO, θα αποδεικνύονταν κάθε άλλο παρά αρμονικές.
Οι εντάσεις, όπως ισχυρίζεται ο τότε CEO, ξεκίνησαν όταν οι δημοσιογράφοι άρχισαν να προσέχουν την Tesla. Κάθε φορά που υπήρχε ένα δημοσίευμα για την εταιρεία στον Τύπο χωρίς να αναφέρει το όνομα του Elon Musk, εκείνος γινόταν έξαλλος.
Ωστόσο, σύμφωνα με την εκδοχή του Eberhard, ο ρόλος του Musk στην εταιρεία ήταν τότε μάλλον μικρός. Ο ισχυρισμός του ότι ήταν υπεύθυνος προϊόντων και επικεφαλής της ομάδας που σχεδίασε το αρχικό Roadster, δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια, λέει.
Όπως περιγράφει εκείνος τα πράγματα, ο Musk δεν είχε καν γραφείο μέσα στην Tesla, αλλά ως πρόεδρος συμμετείχε στις συνεδριάσεις του δ.σ. και επισκεπτόταν την εταιρεία περίπου μία φορά τον μήνα. «Επομένως, ξέρετε, η ιδέα ότι εκείνος βρισκόταν τριγύρω και δούλευε πάνω στο αυτοκίνητο απλά δεν ήταν αλήθεια. Δεν ήταν εκεί», λέει ο Eberhard.
Καθώς οι εντάσεις στις σχέσεις των δύο ανδρών κλιμακώνονταν, ο Musk κατηγορούσε τον τότε CEO ότι καθυστερούσε την παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου της Tesla, του Roadster, και του επέρριπτε ευθύνες για διάφορα λειτουργικά προβλήματα.
Έτσι, το 2007, ο Musk κατάφερε να διώξει τον Eberhard από τη θέση του CEO και το 2008 ανέλαβε εκείνος.
Το 2009, ο Eberhard μήνυσε τον Musk για δυσφήμιση (οι δυο τους κατέληξαν σε συμβιβασμό αργότερα), ενώ και ο Musk έχει χαρακτηρίσει τον Eberhard σαν τον «χειρότερο άνθρωπο» με τον οποίο έχει συνεργαστεί ποτέ.
Τώρα, σε συνέντευξή του στο Business Insider, ο Eberhard περιγράφει το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο βρέθηκε όταν εκδιώχθηκε από την Tesla. Λόγω της συμφωνίας που είχε υπογράψει με την εταιρεία, ο επιχειρηματίας δεν μπορούσε να πιάσει δουλειά σε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία για δύο χρόνια.
«Αφότου έφυγα από την Tesla, μου ήταν πρακτικά αδύνατο να δουλέψω για δύο χρόνια, λόγω της συμφωνίας πνευματικής ιδιοκτησίας που είχα με την Tesla, και με δεδομένο ότι η Tesla ήταν τόσο φιλόδικη. Έτσι, τα πρώτα δύο χρόνια ήμουν, πρώτον άφραγκος και δεύτερον, άνεργος».
Μόλις η περίοδος των δύο ετών έληξε, έπιασε δουλειά στην Volkswagen. Τα επόμενα χρόνια δούλεψε για λίγο σε άλλες startups, όπως η Lucid Motors (όταν ονομαζόταν Atieva) και η SF Motors, ενώ ίδρυσε δύο εταιρείες μπαταριών για ηλεκτροκίνητα, τις Inevit και Tiveni.
Ο Eberhard είπε στο Business Insider ότι διατηρεί ένα μικρό ποσοστό στην Tesla (είναι χαμηλότερο από το όριο του 5% που απαιτεί γνωστοποίηση στις χρηματιστηριακές αρχές) και άρα εύχεται η εταιρεία να έχει επιτυχίες.
Σήμερα, αποκαλεί τον εαυτό του «συνταξιούχο entrepreneur» και «κατά καιρούς οραματιστή»….
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.