Εδώ και χρόνια δεν έχει δοθεί επαρκής εξήγηση στο θέμα. Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί δεν υπάρχει έλεγχος και εάν υπάρχει γιατί δεν έχει αποδώσει αποτελέσματα.
Τεράστιες οι αποκλίσεις στις τιμές της βενζίνης και υγραερίου στα νησιά.
Ακόμη και 20 λεπτά ακριβότερα απ’ ό,τι στην Αττική, πωλείται η βενζίνη στη Ζάκυνθο και τις Κυκλάδες, ενώ το υγραέριο κίνησης σε Χανιά, Κέρκυρα και Μυτιλήνη στοιχίζει 16 λεπτά ακριβότερα απ’ ό,τι στην Αθήνα, με την ψαλίδα στις Κυκλάδες να ανεβαίνει στα 18 λεπτά και στην Κεφαλονιά να φτάνει τα 20 λεπτά.
Ερευνά της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Οικονομίας, που ολοκληρώθηκε προ ημερών, δείχνει ότι για τις τεράστιες αυτές αποκλίσεις ευθύνονται τα αδικαιολόγητα υψηλά περιθώρια κέρδους με τα οποία δουλεύουν οι εταιρείες, αλλά και πρατηριούχοι στους 9 πιο ακριβούς νομούς της χώρας.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων η επιβάρυνση λόγω μεταφορικών στα νησιά φτάνει το πολύ τα 5 λεπτά για κάθε λίτρο βενζίνης, ενώ αυτή εξαλείφεται μέχρι και σήμερα σε όλα τα νησιά του Αιγαίου, πλην της Κρήτης, καθώς ισχύσει ακόμη ο μειωμένος ΦΠΑ 16% (αντί για 23%).
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα» η Γενική Γραμματεία Εμπορίου παραπέμπει για το θέμα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, επισημαίνοντας ότι η ίδια δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να κάνει κοστολογικούς ελέγχους, άρα δεν γνωρίζει και το ακριβές ύψος των μεταφορικών.
Κατά την εφημερίδα η Επιτροπή Ανταγωνισμού επικαλείται τις σοβαρές δυσκολίες που συναντά προκειμένου να αποδείξει αν η υπερτιμολόγηση σε μια αγορά συνιστά ή όχι καρτέλ.
Πηγές: protothema.gr, “Τα Νέα”
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.