Το σουβλάκι, το πιο αγαπημένο ελληνικό street food, ανεβαίνει συνεχώς σε τιμή, με αποτέλεσμα να αγγίζει –και σε πολλές περιπτώσεις να ξεπερνά– τα 5 ευρώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι ξένοι επισκέπτες δεν δείχνουν να ενοχλούνται, όμως οι Έλληνες καταναλωτές αντιδρούν όλο και πιο έντονα στις συνεχείς αυξήσεις.
Το σουβλάκι γίνεται ακριβή επιλογή
Η παραδοσιακά οικονομική επιλογή φαίνεται να χάνει τον χαρακτήρα της, αφού η τιμή ενός απλού τυλιχτού έχει σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Σε ορισμένα σημεία, όπως στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, η τιμή μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 5,20 ευρώ, κάτι που πολλοί χαρακτηρίζουν «υπερβολικό».
Καταναλωτές μιλούν για μετατροπή ενός λαϊκού γεύματος σε «είδος πολυτελείας», ενώ τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ καταγράφουν την ανησυχία τόσο των πελατών όσο και των καταστηματαρχών.
@megatvnews 💸 Το άλλοτε φτηνό και αγαπημένο street food των Ελλήνων μετατρέπεται σε είδος πολυτελείας. Ένα τυλιχτό κοστίζει πλέον από 3,70€ έως και 5,20€, ενώ μια μερίδα γύρο ή σουβλάκι φτάνει μέχρι και τα 13,5€. Για μια τετραμελή οικογένεια που θέλει να απολαύσει από δύο τυλιχτά ο καθένας, ο λογαριασμός αγγίζει τα 30-40 ευρώ. Οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και τα λειτουργικά έξοδα ωθούν την τιμή του τυλιχτού να σταθεροποιηθεί στα 5€, σύμφωνα με την αγορά. Παρά τις τιμές που «καίνε», τα ψητοπωλεία παραμένουν γεμάτα, καθώς το σουβλάκι εξακολουθεί να είναι η πιο οικονομική επιλογή για φαγητό εκτός σπιτιού. #MegaGegonota #MegaNews #News #MegaTV
Πού κυμαίνονται οι τιμές
- Σε πιο απομακρυσμένες περιοχές ή σε μέρη με μικρότερο τουριστικό φορτίο, η τιμή ξεκινά από €3,30 έως €3,70.
- Στις περισσότερες συνοικίες μεγάλων πόλεων κυμαίνεται μεταξύ €4,00 και €4,90.
- Σε περιοχές υψηλής ζήτησης φτάνει μέχρι και τα €5,20.
Τουρίστες και ντόπιοι με διαφορετική ματιά
Οι τουρίστες θεωρούν ότι η τιμή είναι «λογική», αφού στις δικές τους χώρες πληρώνουν περισσότερο για παρόμοια γεύματα. Αντίθετα, οι Έλληνες νιώθουν ότι χάνεται η έννοια του οικονομικού street food και εκφράζουν την απογοήτευσή τους.
Πολιτική διάσταση
Η αύξηση της τιμής στο σουβλάκι προκάλεσε και πολιτικές αντιδράσεις. Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Κώστας Ζαχαριάδης, έγραψε σε ανάρτησή του: «Με Μητσοτάκη, μέχρι και το σουβλάκι έγινε είδος πολυτελείας. Τόσο απλά είναι τα πράγματα». Συνδέει μάλιστα την άνοδο με τις κυβερνητικές επιλογές, σημειώνοντας ότι «αυτά είναι τα αποτελέσματα των ανακοινώσεων των προηγούμενων ΔΕΘ».
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.