Νέες φορολογήσεις και κοστολογήσεις έρχονται στους δρόμους, με ένα νέο σύστημα τελών διοδίων βάσει της διανυθείσας απόστασης και όχι με όσα ίσχυαν μέχρι τώρα, με βάσει μόνο το κάθε πέρασμα από τους σταθμούς διοδίων.
Το νέο αυτό σύστημα των τελών διοδίων βάσει της διανυθείσας απόστασης των οχημάτων, αλλά και την αύξηση των τελών για τα ρυπογόνα φορτηγά προκύπτει από νέες οδηγίες που έχει δώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στα κράτη λοιπόν της Ε.Ε. η νέα λογική κοστολόγησης είναι «ο ρυπαίνων πληρώνει» με σκοπό να γίνει μια προσπάθειας να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων ενώ παράλληλα να προωθηθεί η αειφόρος ανάπτυξη.
Η αναθεωρημένη ντιρεκτίβα, με τον όρο «Ευρωβινιέτα, εγκρίθηκε στις 17 Φεβρουαρίου του 2022 από το Κοινοβούλιο. Σε αυτή ορίζεται ότι τα οδικά τέλη για φορτηγά, ελαφρά επαγγελματικά, και επιβατικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν τις οδούς του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) θα ποικίλλουν ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ή/και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του οχήματος, ώστε να προαχθεί η χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον οχημάτων.
Φθηνότερα θα είναι διόδια στα ηλεκτρικά οχήματα – ακριβότερα στα συμβατικά ενώ από το 2026, οι εταιρείες μεταφορών που χρησιμοποιούν φορτηγά τα οποία κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια θα πρέπει να έχουν σημαντικές εκπτώσεις στα διόδια των χωρών όπου εφαρμόζεται χρέωση βάσει των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.