Οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού οδηγούν πολλές φορές σε λανθασμένη χρήση του συστήματος κλιματισμού, με ότι αυτό συνεπάγεται…
Το σύστημα κλιματισμού αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του βασικού εξοπλισμού όλων των αυτοκινήτων εδώ και δύο δεκαετίες και τα πλεονεκτήματα από την χρήση του είναι σε όλους μας γνωστά.
Με την διατήρηση της επιθυμητής θερμοκρασίας στην καμπίνα κατά την διάρκεια όλου του χρόνου, το σύστημα κλιματισμού συμβάλει με την άνεση που προσφέρει και στη οδική ασφάλεια.
Με την ενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού, ο συμπιεστής ενεργοποιείται επιβαρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία του κινητήρα. Το αυξημένο έργο του κινητήρα μεταφράζεται σε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, με την επιβάρυνση να φτάνει σε ακραίες περιπτώσεις ακόμα και το 10%.
Βέβαια, σε αυτή την αύξηση παίζουν σημαντικό ρόλο οι κυκλοφοριακές συνθήκες, η εξωτερική θερμοκρασία ακόμα και το μέγεθος της καμπίνας των επιβατών, είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού και ως εκ τούτου να αυξήσουν την ενέργεια που πρόκειται να αντλήσει από τον κινητήρα που καταναλώνει εκείνη την ώρα περισσότερο καύσιμο.
Η διαφορά στην κατανάλωση με την χρήση του συστήματος κλιματισμού του αυτοκινήτου μπορεί να μην μας φαίνεται αρχικά μεγάλη, αλλά αθροιστικά και με την πάροδο του χρόνου αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα και κατά συνέπεια μεγαλύτερο κόστος.
Ποιος είναι όμως ο σωστός και οικονομικός τρόπος χρήσης του συστήματος κλιματισμού;
Ο πρώτος κανόνας αναφέρει να ξεκινήσετε την διαδρομή σας με κατεβασμένα τα παράθυρα για να πέσει γρήγορα η θερμοκρασία της καμπίνας. Μόλις η θερμοκρασία επανέλθει σε φυσιολογικό επίπεδο, ενεργοποιείτε τον κλιματισμό και κλείνετε τα παράθυρα. Εννοείται ότι σε υψηλές ταχύτητες τα παράθυρα τα διατηρούμε κλειστά για λόγους αεροδυναμικής.
Πως όμως θα ρυθμίσετε σωστά την θερμοκρασίας λειτουργίας του κλιματισμού;
Εάν δεν θέλετε να γυρίσετε σπίτι με πονόλαιμο και ζαλάδες λόγω θερμικού σοκ, τότε δεν θα πρέπει να έχετε πολύ μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ της καμπίνας και του περιβάλλοντος. Οι 5 έως 6 βαθμοί Κελσίου είναι ένας καλός μέσος όρος διαφοράς, για να κάνει τη θερμοκρασία στην καμπίνα υποφερτή και την οδήγηση άνετη.
Για αυτό καλό είναι να μάθετε βάση λογικής πότε πρέπει να χρησιμοποιείτε το σύστημα κλιματισμού. Για παράδειγμα, εάν είναι εφικτό να απενεργοποιήσετε τον κλιματισμό όταν είστε κολλημένοι σε μποτιλιάρισμα για να γλιτώσετε την υπερκατανάλωση καυσίμου.
Πηγή: carandmotor.gr
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.