Σημαντικές αλλαγές περιμένουν τον Σεπτέμβριο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τους μαθητές των Δημοτικών σχολείων και των Γυμνασίων,
καθώς το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη δρομολογήσει βελτιώσεις που στοχεύουν στην απόκτηση ουσιαστικών γνώσεων και αύξηση του ελεύθερου χρόνου για τα παιδιά και στοχεύουν στον εξορθολογισμό της ύλης, στις μειώσεις των ωρών διδασκαλίας και εξεταζόμενων μαθημάτων, ενιαίο τύπο δημοτικού σχολείου, μελέτη των μικρών μαθητών στο σχολείο και όχι στο σπίτι.
Ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου
[ad id=”215657″]
Οι αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι oi εξής:
1. Εκτός από τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, όλα τα υπόλοιπα σχολεία ενοποιούνται και από φέτος θα έχουμε ενιαίο τύπο δημοτικού σχολείου, τα οποία υπολογίζονται σε 3.555 σχολεία.
2. Σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα σχολούν στις 13:15.
3. Σε 2.218 σχολικές μονάδες θα προσφέρουν νέα γνωστικά αντικείμενα.
4. Το ολοήμερο πρόγραμμα θα ξεκινά στις 13:15 και θα λήγει στις 16:00.
5. Στο διάστημα αυτό οι μικροί μαθητές θα τρώνε και θα ξεκουράζονται. Στη συνέχεια θα μελετούν για την επόμενη μέρα και μετά θα παρακολουθούν κάποιο επιλεγμένο μάθημα, όπως αγγλικά, αθλητισμός, εικαστικά, θεατρική αγωγή, μουσική, κ.α, τα οποία επιλέγονται από μαθητές και γονείς από τον Ιούνιο.
6. Όπου κριθεί αναγκαίο θα υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας του τμήματος πρόωρης λειτουργίας το πρωί, μεταξύ 7 – 8 για τους εργαζόμενους γονείς.
7. Όσον αφορά στις εγγραφές στα ολοήμερα τμήματα σχολείων ισχύουν τα εξής:
• Όταν ένας γονιός έχει βεβαίωση εργασίας και ο άλλος έχει κάρτα ανεργίας, έχουν δικαίωμα εγγραφής στο ολοήμερο.
• Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, κτλ, αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικούς τους φορέα.
8. Η ώρα φαγητού – χαλάρωσης, εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό, ο οποίος ορίζεται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνος λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος τη συγκεκριμένη μέρα και ο οποίος έχει την ευθύνη για τη σίτιση των μαθητών.
9. Αποχώρηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος μπορεί να γίνει:
• Με τη λήξη της 2ης ώρας του ολοήμερου προγράμματος (15:00), εφόσον έχει συμπεριληφθεί στην αρχική δήλωση εγγραφής.
• Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00), ασχέτως του αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.
10. Εφημερεύοντες – Επιτήρηση μαθητών στο ολοήμερο πρόγραμμα:
Με πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων από το σύνολο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο ολοήμερο πρόγραμμα, ορίζονται οι εφημερεύοντες και καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους.
[sc name=”Facebook Like” ]
Αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Για τους μαθητές του Γυμνασίου από τη νέα σχολική χρονιά θα ισχύουν τα εξής:
1. Τα τρία τρίμηνα θα μετατραπούν σε δύο τετράμηνα.
2. Θα αυξηθεί ο αριθμός των εβδομάδων του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
3. Περιορίζονται τα μαθήματα που εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις. Η αξιολόγηση των παιδιών στα μη εξεταζόμενα μαθήματα τον Ιούνιο θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων. Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο. Για τα μαθήματα τα οποία δε θα προβλέπονται προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις τον Ιούνιο θα προβλέπεται στο 2ο τετράμηνο ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα ή εναλλακτικά μια συνθετική εργασία.
4. Το ωρολόγιο πρόγραμμα μειώθηκε κατά 3 ώρες στην εβδομάδα σε τέσσερα διαφορετικά μαθήματα.
5. Η μείωση των ωρών διδασκαλίας θα προσφέρει στους καθηγητές λίγο χρόνο απαλλαγμένο από διδακτικές υποχρεώσεις, εντός εργασιακού ωραρίου που μπορεί να αξιοποιηθεί για συνεργασίες μεταξύ τους με στόχο τον από κοινού σχεδιασμό δράσεων, διδακτικού υλικού, κλπ.
6. Στο δεύτερο τετράμηνο οι καθηγητές όλων των γνωστικών αντικειμένων θα έχουν τη δυνατότητα αντί ωριαίου διαγωνίσματος να προτείνουν στους μαθητές θέματα συνθετικών εργασιών και τα παραδοτέα να λαμβάνονται υπόψη στην ατομική αξιολόγηση των μαθητών για το δεύτερο τετράμηνο.
7. Θα γίνει εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης για την εξασφάλιση του αναγκαίου χρόνου που θα επιτρέπει την αξιοποίηση μεθόδων ενεργητικής μάθησης των παιδιών. Ήδη έχουν γίνει προτάσεις από τις επιτροπές για περιορισμό της έκτασης της διδακτέας ύλης, την άρση επικαλύψεων, την αφαίρεση ενοτήτων που κρίθηκαν λιγότερο αναγκαίες.
star.gr
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.