Νέο περιστατικό φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων, με επίκεντρο δρομολόγιο της γραμμής Θεσσαλονίκη – Λάρισα, που σύμφωνα με καταγγελίες κινήθηκε σε λάθος γραμμή για αρκετή απόσταση.
Σύγχυση με πορεία συρμού σε προαστιακό Θεσσαλονίκη – Λάρισα
Επιβάτες του προαστιακού που αναχώρησε στις 17:30 κατήγγειλαν ότι ο συρμός κινήθηκε για αρκετά χιλιόμετρα σε λανθασμένη γραμμή. Το περιστατικό σημειώθηκε λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη και, όπως φαίνεται από τις αναφορές, προκάλεσε αναστάτωση στους ταξιδιώτες.
Χαρακτηριστική είναι η αντίδραση υπαλλήλου, που παραδέχτηκε:
«Κάτι έγινε με το κλειδί και πήραμε λάθος γραμμή», σύμφωνα με μαρτυρίες.
Το συμβάν επανέφερε τη συζήτηση για την επάρκεια των μέτρων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, την ώρα που οι επιβάτες δηλώνουν ότι τέτοιου είδους περιστατικά δεν αποτελούν μεμονωμένα φαινόμενα.
Προβλήματα και στους σταθμούς της διαδρομής
Επιπλέον ανησυχία προκάλεσε το γεγονός ότι οι σταθμοί της διαδρομής, σύμφωνα με επιβάτες, ήταν σκοτεινοί και χωρίς την παρουσία προσωπικού, δημιουργώντας έντονο αίσθημα ανασφάλειας.
Όπως ανέφερε γυναίκα επιβάτιδα, «έφυγα από τον σταθμό γιατί φοβήθηκα να περιμένω μόνη μου στο σκοτάδι».
Σε άλλο περιστατικό, σε πρωινό δρομολόγιο της γραμμής Αθήνα – Λάρισα, επιβάτες αποβιβάστηκαν κατά λάθος σε λάθος σταθμό, χωρίς να έχουν προηγηθεί σχετικές ανακοινώσεις ή ενημέρωση από το προσωπικό.
Διάψευση από τον ΟΣΕ και βολές προς Hellenic Train
Ο ΟΣΕ αντέδρασε στις αναφορές και τα σχετικά δημοσιεύματα, διαψεύδοντας κατηγορηματικά πως οποιαδήποτε αμαξοστοιχία εισήλθε σε λάθος γραμμή. Σε σχετική ανακοίνωση σημειώνεται:
«Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές».
Ωστόσο, ο ΟΣΕ δεν παρέλειψε να στείλει σαφές μήνυμα προς την Hellenic Train, υπογραμμίζοντας την υποχρέωση του προσωπικού για σωστή και έγκαιρη ενημέρωση του επιβατικού κοινού σε περιπτώσεις αλλαγής τροχιάς ή πορείας.
«Υπενθυμίζουμε στην Hellenic Train και τη μητρική της Ferrovie dello Stato ότι, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, σε περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης ή παλινδρόμησης, το προσωπικό οφείλει να ενημερώνει μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες», αναφέρει η ανακοίνωση.
«Η έλλειψη ή η εσφαλμένη ενημέρωση, όπως αυτή που καταγγέλλεται από επιβάτη του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι ανεπίτρεπτη και υπονομεύει την εμπιστοσύνη των πολιτών», συνεχίζει ο ΟΣΕ.
Εγκατεστημένα αλλά ανενεργά συστήματα τηλεδιοίκησης;
Αναφερόμενος στις υποδομές, ο ΟΣΕ επεσήμανε ότι το συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής στη Σίνδο, όπως και το 80% του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, διαθέτει λειτουργικό και εγκατεστημένο σύστημα τηλεδιοίκησης.
Παρά την ύπαρξη τέτοιων συστημάτων, η εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού φαίνεται να κλονίζεται συνεχώς, με τις καταγγελίες να φέρνουν στην επιφάνεια τα διαχρονικά και άλυτα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.
H ανακοίνωση του ΟΣΕ
Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» που αναφέρει ότι τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα, ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας δηλώνει κατηγορηματικά: Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές.
Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας.
Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.
Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.





































































































