Λεωφορείο του ΟΑΣΘ κινείται στην οδό Αλ. Παπαδοπούλου με Ρακτιβάν, πίσω από το Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης. Στο σημείο έχει διπλοπαρκάρει Ι.Χ. αυτοκίνητο, δημιουργώντας πρόβλημα σε όλη την κυκλοφορία. Το λεωφορείο δεν μπορεί να περάσει, με αποτέλεσμα να παραμείνει “μπλοκαρισμένο” στο συγκεκριμένο σημείο για 4 ώρες και 2 λεπτά!
Τα περιστατικά εγκλωβισμού λεωφορείων αποτελούν συχνή υπόθεση και δεκάδες περιπτώσεις καταγράφονται κάθε μήνα στα γραφεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Ο χρόνος που απαιτείται για να ελευθερωθούν και να συνεχίσουν τα προγραμματισμένα τους δρομολόγια ανέρχεται από 10 λεπτά έως και 4 ώρες, με τη συνηθέστερη καθυστέρηση να είναι γύρω στη 1,5 – 2 ώρες.
Λεωφορειολωρίδες και ποδηλατόδρομοι έχουν μετατραπεί σε ένα απέραντο πάρκινγκ αυτοκινήτων, αφού πολλοί οδηγοί, λόγω και της απουσίας της δημοτικής αστυνομίας, δεν διστάζουν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους… όπου βρουν. Το γεγονός αυτό έχει αναγκάσει τη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης να αναζητήσει ριζικές λύσεις για τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται.
Στις σκέψεις της είναι η δημιουργία ενός φυσικού διαχωριστικού τοιχίου που θα τοποθετηθεί στις λεωφορειολωρίδες με στόχο να μην μπορούν να παρκάρουν τα Ι.Χ. και τα αστικά λεωφορεία να κινούνται ανεμπόδιστα στη διαδρομή.
Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις που αφορούν την κυκλοφορία στην πόλη Γιώργος Δημαρέλος ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ πως η κατασκευή του “μίνι τοιχίου” στις λεωφορειολωρίδες είναι ένα θέμα που διερευνάται το τελευταίο διάστημα.
“Διερευνάται σε βάθος ποιο είναι το νομικό πλαίσιο εκείνο που διέπει την κατασκευή τέτοιου είδους δράσεων, όπως του στηθαίου. Εξετάζουμε πώς μπορούμε να κινηθούμε για την κατασκευή φυσικού διαχωριστικού στις λεωφορειολωρίδες από το υπόλοιπο οδικό δίκτυο και θέλουμε τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιών. Η αστυνόμευση στους δρόμους είναι από ανύπαρκτη έως πλημμελής και είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε τα μέτρα μας για να προστατεύσουμε το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη” δήλωσε ο κ. Δημαρέλος.
Όπως λέει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος, μεγάλη ευθύνη έχουν και οι πολίτες που παρκάρουν σε όποιο σημείο της Θεσσαλονίκης τους βολέψει. “Εφόσον δεν υπάρχει καμία αστυνόμευση, έχουν καταστρατηγηθεί βασικοί κανόνες οδικής συμπεριφοράς. Οι οδηγοί παρκάρουν όπου βρουν, σε λεωφορειολωρίδες, ποδηλατοδρόμους, ακόμη και σε ράμπες αναπήρων, γνωρίζοντας πως δεν θα τιμωρηθούν”.
Για τους ποδηλατοδρόμους, από την άλλη, σύμφωνα με τον κ. Δημαρέλο στις σκέψεις είναι η κατάργηση του υφισταμένου δικτύου -στα σημεία όπου δεν είναι λειτουργικό- και η ανάδειξη άλλων κομματιών που δίνουν τη δυνατότητα στους ποδηλάτες να μετακινούνται με ασφάλεια στην πόλη.
Σύμφωνος με το “μίνι τοιχίο” και ο ΟΑΣΘ
Τη σύμφωνη γνώμη με την τοποθέτηση τοιχίου που θα εμποδίζει τα Ι.Χ. αυτοκίνητα να σταθμεύουν στις λεωφορειολωρίδες εκφράζει και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, ο οποίος ενημερώθηκε για την ιδέα από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη.
“Τα παρκαρισμένα εμποδίζουν τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων. Πρέπει να χτιστεί ένα τοιχίο για να μην μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες, όπως υπάρχει και στο Παρίσι. Βέβαια, θα πρέπει να υπάρχει πρόγραμμα για τις φορτοεκφορτώσεις, τα ταξί αλλά και τα απορριμματοφόρα. Τα μόνα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός των λωρίδων θα είναι τα ασθενοφόρα, τα πυροσβεστικά και τα περιπολικά” δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Στεφανίδης.
Στα δεκάδες περιστατικά τα οποία καταγράφονται και αφορούν την παρεμπόδιση της κυκλοφορίας των λεωφορείων, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Όπως είπε, οι οδηγοί των αστικών κάνουν συνέχεια παράπονα, αφού οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους σε όποιο σημείο τους βολεύει, αδιαφορώντας εάν χωράει να περάσει το λεωφορείο.
“Μέσα σε ένα μόλις τριήμερο (σ.σ.20-22/3) είχαμε πάνω από 15 με 20 περιστατικά εγκλωβισμού λεωφορείων, όπου το κάθε ένα κράτησε από δέκα λεπτά έως και 1,5 ώρα, ενώ το ρεκόρ σε χρόνο εγκλωβισμού έχει ξεπεράσει τις 4 ώρες! Οι οδηγοί ψάχνουν να βρουν σε ποιον ανήκει το όχημα για να το μετακινήσει. Και δεν είναι μόνο το λεωφορείο που έχει σταματήσει στο σημείο, αλλά και τα υπόλοιπα που ακολουθούν με αποτέλεσμα να μην εκτελούνται σωστά τα δρομολόγια” πρόσθεσε ο κ. Στεφανίδης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, σε περιπτώσεις εγκλωβισμού, ο Οργανισμός καταθέτει μήνυση στους οδηγούς των Ι.Χ. αυτοκινήτων για παρακώλυση συγκοινωνιών.
Οι κλήσεις της Τροχαίας δεν πτοούν τους οδηγούς
Στο μεταξύ, αύξηση άνω του 33% καταγράφουν οι παραβάσεις για παράνομη στάθμευση – κίνηση σε λεωφορειολωρίδες στο ευρύτερο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το πρώτο τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014.
Σύμφωνα με στοιχεία που παραχώρησε η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και έως τις 23 Μαρτίου του 2015 είχαν καταγραφεί συνολικά 474 παραβάσεις στις λεωφορειολωρίδες των κεντρικών οδών.
Αντίστοιχα, πέρσι, το ίδιο χρονικό διάστημα και με όλες τις ημέρες του Μαρτίου 2014, οι αντίστοιχες κλήσεις που κόπηκαν για παραβάσεις σε λεωφορειολωρίδες ήταν 356. Η αύξηση φέτος ξεπερνά το 33,2%, ενώ αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη, εάν προστεθούν και οι μέρες του Μαρτίου που υπολείπονται.
Γενικότερα, με βάση την Τροχαία, οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν για παράνομες σταθμεύσεις στο κέντρο της πόλης κατά το έτος 2014 ήταν 34.184, εκ των οποίων οι 1.560 αφορούσαν στάθμευση σε λεωφορειολωρίδες.
Τους πρώτους μήνες του 2015, έως τις 23 Μαρτίου, οι συνολικές παραβάσεις για παράνομες σταθμεύσεις έχουν φτάσει τις 9.000.
news247.gr
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.