Σάλος στη Θεσσαλονίκη με το νέο γλυπτό «Γυναίκα σε λεωφορείο»
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στη Θεσσαλονίκη η τοποθέτηση του γλυπτού «Γυναίκα σε λεωφορείο» στην πλατεία Αριστοτέλους. Το έργο, το οποίο φιλοτέχνησε ο Μανώλης Τζομπανάκης και έχει ύψος 2,75 μέτρα, παρουσιάστηκε επίσημα την Πέμπτη, όμως οι αντιδράσεις του κοινού δεν ήταν και τόσο θετικές.
Οι πρώτες εικόνες και αντιδράσεις
Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από το γλυπτό:
Σύμφωνα με τον δημιουργό, το γλυπτό αναπαριστά γυναίκες που επιβιβάζονται ή αποβιβάζονται από λεωφορείο, μεταφέροντας όχι μόνο αντικείμενα αλλά και ψυχικά βάρη. Ωστόσο, η μορφή του έργου προκάλεσε έντονη αμφισβήτηση, καθώς πολλοί δεν αναγνωρίζουν σε αυτό τη γυναικεία φιγούρα που περιγράφει ο καλλιτέχνης.
«Δεν μοιάζει με γυναίκα» – Τα σχόλια στα social media
Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων δεν άργησαν να εκφράσουν την απογοήτευσή τους για το γλυπτό. Πολλοί χαρακτήρισαν το έργο «κακογουστιά» και άλλοι αδυνατούσαν να κατανοήσουν πώς αυτό το σχήμα μπορεί να αναπαριστά μια γυναίκα σε λεωφορείο.
Η συζήτηση γύρω από το γλυπτό ήρθε σε μια περίοδο όπου υπήρξαν αντιδράσεις για άλλα έργα τέχνης στη Θεσσαλονίκη, όπως αυτά που εκτέθηκαν στην Πινακοθήκη. Αν και ο βανδαλισμός τους καταδικάστηκε, η γενικότερη αμφισβήτηση της δημόσιας τέχνης παραμένει έντονη.
Στα social media, χαρακτηριστικά σχόλια περιλαμβάνουν:
– «Είναι αυτό γυναίκα σε λεωφορείο;»
– «Εγώ ούτε γυναίκα βλέπω, ούτε λεωφορείο, παρά μόνο ένα εξάμβλωμα.»
– «Με το ζόρι να συνηθίσουμε την κακογουστιά, την ασχήμια και την πνευματική διαστροφή του κάθε απίθανου τύπου που δηλώνει καλλιτέχνης.»
Τα σχόλια στο Twitter
Μπορείτε να δείτε μερικές από τις αντιδράσεις στο X (Twitter) παρακάτω:
Είπαμε η τέχνη δεν έχει όρια και ο Σοπενχάουερ θεωρούσε πως η τέχνη σε κάθε της έκφανση, είναι μία λύτρωση της ψυχής για τον πόνο και το άγχος της.
Αλλα εδώ ο καλλιτέχνης με το συμπαθειο το @@@@"Γυναίκα στο λεωφορείο" pic.twitter.com/eOn79sM3dv
— Μαντάμ Πατσουλί (@2PAzkjh6oFRW77D) March 14, 2025
ΚΑΙ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΑΚΑΘΕΚΤΗ,ΑΠΟ ΄΄ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ΄΄ ΤΟΥ Κ@@@ΛΟΥ.
Ιδού το νέο "άγαλμα" στην Θεσσαλονίκη με τίτλο "!#Γυναίκα σε #Λεωφορείο".
ΕΓΩ ΟΥΤΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΛΕΠΩ,ΟΥΤΕ ΛΕΩΦΟΡΙΟ,ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΕΝΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑ. pic.twitter.com/lEQPewypZf— ΕΜΕΝΙΔΟΥ ΝΑΝΑ (@emenidounana) March 14, 2025
Ωδή σε μπετόν αρμέ στη γυναίκα της Σαλονίκης που με τη χρήση του λεωφορείου προσπαθεί να συνδυάσει ψώνια, εργασία, οικογένεια. Πανεμορφιά από όπου και να το πιάσεις.🤣 Σώνει και καλά να συνηθίσουμε την ασχήμια την δικής ΤΟΥΣ ψυχής. https://t.co/xc5rnJamkl pic.twitter.com/LbFPHkYTQK
— Lena Savvidou🇬🇷 (@lena_savvidou) March 13, 2025
Σαν Όρκ ειναι οι Σαλονικιές που περπατάνε και υποκλίνονται τα πεζοδρόμια βρεεεεεεεεεεέ ?😱#Τέχνη#Γυναίκα_σε_Λεωφορείο#Θεσσαλονίκη pic.twitter.com/SObGwS9xuY
— Μαρια Καλαντζη (@mariakalantze) March 14, 2025
Και μιας και η Τέχνη έχει την τιμητική της… Ιδού το νέο "άγαλμα" στην Θεσσαλονίκη με τίτλο "Γυναίκα σε Λεωφορείο". Θα προσπαθήσω να είμαι πολύ προσεκτικός με τα λόγια μου.. ΤΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΕΚΤΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ! Έλεος δηλαδή, χάθηκε ένα καλαίσθητο άγαλμα, pic.twitter.com/SNnbM9vr4h
— HELLAS XG (@hellasxg) March 13, 2025
Είναι αυτό "Γυναίκα σε λεωφορείο";
-Θεσσαλονίκη: Προφανώς ο δημιουργός του αποτύπωσε την μορφή κάποιου άλιεν απ' το σόι του… https://t.co/jIRp3DZF82 pic.twitter.com/fcH4tKaqVC— Niki Markou (@Markou_Niki) March 12, 2025
Το νέο έργο τέχνης που κοσμεί την Θεσσαλονίκη
"Γυναίκα σε λεωφορείο"(ή αλλιώς Άλιεν σε λεωφορείο)
Οι σιδεριές μάλλον θα δείχνουν τις δυσκολίες της ζωής(ή θα περίσσεψαν και δεν ξέρανε που να τις πάνε)
Καλή μας κατάθλιψη pic.twitter.com/zZMWuYukGb— Kυριάκος PROD (@prodkyr4) March 14, 2025
Τι να σχολιάσει κανείς.
Πραγματικά ο κάθε "καλλιτέχνης" δεν ξέρω με τι μέσα και πως πλασάρει την κάθε μπαρουφα ως τέχνη και στην συνέχεια την "υιοθετεί μια ολόκληρη πόλη".#τεχνη#Θεσσαλονίκη pic.twitter.com/1GRX2uJRzD— Thodoris Xalaris (@ThodorisXalaris) March 13, 2025
ΕΝΑ ΣΩΡΟ γυναίκες ινδάλματα (επιστήμονες, πολεμίστριες, ΜΑΝΕΣ) ικανές να ικανοποιήσουν την ανάγκη των φεμιναζι να ηρωοποιήσουν το τίποτά τους, αλλά ο Δήμος Θεσσαλονίκης επέλεξε το άγαλμα-έκτρωμα με τίτλο «γυναίκα σε λεωφορείο».
Που ούτε γυναίκα θυμίζει, ούτε επιβάτη σε… pic.twitter.com/RIRMRNg2ex
— Andreas Panagopoulos (@andrewssj4_) March 13, 2025
Η τοποθέτηση του γλυπτού έχει φέρει στο προσκήνιο τη διαρκή συζήτηση για το τι θεωρείται τέχνη στον δημόσιο χώρο και αν τα έργα που επιλέγονται ανταποκρίνονται στο αισθητικό και πολιτιστικό κριτήριο της κοινωνίας. Το αν το έργο του Τζομπανάκη θα καταφέρει να κερδίσει την αποδοχή των πολιτών, μένει να φανεί.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.