Ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, μίλησε για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, τονίζοντας την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων για την ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ζημιές από την κακοκαιρία Daniel θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια για να αποκατασταθούν, ενώ υπογράμμισε ότι την περίοδο του δυστυχήματος το σύστημα δεν είχε ολοκληρωθεί.
Έλλειμμα ασφαλείας και ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων
Σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, ο Γιάννος Γραμματίδης προειδοποίησε πως, αν και το 80% του σιδηροδρομικού δικτύου διαθέτει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, το υπόλοιπο 20% παραμένει χωρίς την απαραίτητη κάλυψη, γεγονός που δημιουργεί ένα σχετικό ζήτημα ασφαλείας.
«Η ασφάλεια είναι σχετική. Έχουμε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο 80%. Δεν έχουμε μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας στο 20% που υπάρχει κενό. Πρέπει να αποκατασταθεί το 20% που θα μας δώσει πλήρη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Χρειαζόμαστε περίπου δύο χρόνια. Υπό προϋποθέσεις είναι δυνατόν να γίνει. Ούτως ώστε να έχουμε σύγχρονο άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και κάθετους άξονες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Προτάσεις και η ανάγκη μείωσης των δρομολογίων
Ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ αποκάλυψε πως είχε αποστείλει επιστολή στον πρωθυπουργό, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί άμεσα σε θέματα ασφαλείας, αλλά στην ολοκλήρωση των έργων. Σύμφωνα με τον ίδιο, για να προχωρήσουν οι απαραίτητες εργασίες, υπάρχει το ενδεχόμενο είτε να σταματήσει προσωρινά η λειτουργία του σιδηροδρόμου είτε να μειωθούν τα δρομολόγια.
«Είναι ανάγκη να σταματήσει ο σιδηρόδρομος για δύο χρόνια είτε ολικά είτε μερικά. Μπορεί να μην είναι πραγματισμός. Πιστεύω θα επιλεγεί μια μείωση των δρομολογίων. Είναι μονόδρομος, πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα. Θα μειωθούν τα δρομολόγια από 4 σε δύο στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη», εξήγησε.
Στήριξη από τη Γαλλία και νέες προτάσεις
Ο Γιάννος Γραμματίδης σημείωσε πως υπάρχει γαλλική υποστήριξη στην προσπάθεια βελτίωσης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Παράλληλα, αποκάλυψε ότι σύντομα θα δημοσιεύσει έρευνα με 12 βασικά σημεία και προτάσεις που πρέπει να υλοποιηθούν για την ολοκλήρωση των έργων.
«Οι Γάλλοι θα συνδράμουν για τη βελτίωση του σιδηροδρόμου», ανέφερε, προσθέτοντας πως: «Θα κυκλοφορήσω μια έρευνα με 12 σημεία-προτάσεις που πρέπει να γίνουν για τα έργα».
Οι επιπτώσεις των μνημονίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Τέλος, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ έκανε λόγο για τις επιπτώσεις που είχαν οι μνημονιακές πολιτικές στον ελληνικό σιδηρόδρομο, χαρακτηρίζοντας ως «εθνικό έγκλημα» τις παραχωρήσεις που έγιναν.
«Εθνικό έγκλημα οι παραχωρήσεις που έγιναν στα μνημόνια. Λειτουργούμε σήμερα με 650 ήρωες με διπλές και τριπλές βάρδιες και 450 άτομα με μπλοκάκια», ανέφερε χαρακτηριστικά, δίνοντας έμφαση στις δύσκολες συνθήκες εργασίας του προσωπικού.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.