Η πρεμιέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία είχε ως θέμα τη δημιουργικότητα – και κάποιοι μαθητές δεν έχασαν ευκαιρία να το αποδείξουν με χιούμορ, ειλικρίνεια και… σουρεαλιστική διάθεση, κλέβοντας τις εντυπώσεις ήδη από την έξοδό τους από τα εξεταστικά κέντρα.
έξυπνες ατάκες με άφθονο χιούμορ
Έξω από ένα εξεταστικό κέντρο στους Θρακομακεδόνες, οι πρώτες αντιδράσεις των υποψηφίων δεν πέρασαν απαρατήρητες. Αντίθετα, έδωσαν το στίγμα της ημέρας με ελαφρότητα, χιούμορ και μια αίσθηση ανεπιτήδευτης αυθεντικότητας. Ένας μαθητής, όταν ρωτήθηκε για τη δυσκολία του θέματος, απάντησε χωρίς δισταγμό και με δόσεις φαντασίας:
«Ήταν πολύ εύκολο θέμα, κοιμήθηκα στην τάξη. Ήμουν πολύ δημιουργικός, είχα δημιουργικότητα και είδα όνειρο. Με ξυπνήσανε οι φίλοι μου μέσα. Έγραψα το όνομά μου, το επώνυμό μου».
Η δήλωσή του προκάλεσε γέλια και έγινε viral, με αρκετούς να σχολιάζουν ότι αποτύπωσε με τρόπο μοναδικό την ουσία του θέματος της δημιουργικότητας, ακόμη κι αν αυτό έγινε με… υπνάκο.
η δημιουργικότητα ως τρόπος… να πέσουν οι βάσεις
Ένας άλλος υποψήφιος αντιμετώπισε με αυτοσαρκασμό την επίδοσή του, λέγοντας στους δημοσιογράφους:
«Έγραψα χάλια, αλλά το έκανα για να ρίξω τις βάσεις και να βοηθήσω έτσι τους συμμαθητές μου».
Το σχόλιο συνοδεύτηκε από χαμόγελα, επιβεβαιώνοντας ότι το χιούμορ εξακολουθεί να είναι εργαλείο αποφόρτισης και ένας τρόπος να δουν οι μαθητές τις εξετάσεις με λιγότερο άγχος.
όταν το κείμενο… χάνεται στη μετάφραση
Η ερώτηση για το κείμενο προς ανάλυση στη Νεοελληνική Γλώσσα δεν απέδωσε πάντα σαφείς απαντήσεις. Ένας μαθητής, με αφοπλιστική ειλικρίνεια, δήλωσε:
«Ήταν κάτι με μια Μπάρμπαρα και ένα περίεργο επίθετο, δεν θυμάμαι ακριβώς…».
Η δήλωση προκάλεσε μειδιάματα, δείχνοντας πως η ειλικρίνεια – ακόμη κι όταν μαρτυρά άγνοια – παραμένει πιο αφοπλιστική από κάθε προσποιητή απάντηση. Άλλωστε, η φυσικότητα με την οποία πολλοί μαθητές στέκονται μπροστά στην κάμερα είναι αυτή που κάνει τις στιγμές αυτές να ξεχωρίζουν.
ένα «γιατί ήρθα;» που τα λέει όλα
Ένας τρίτος μαθητής απάντησε με μία δόση υπαρξιακού χιούμορ:
«Γράψαμε μέχρι να βαρεθούμε, δεν ξέρω γιατί ήρθα, απλά ξύπνησα και ήρθα».
Το σχόλιο αυτό συμπυκνώνει μια γενική διάθεση κούρασης, ίσως και εσωτερικής εξάντλησης, που νιώθουν πολλοί μαθητές στο φινάλε μιας μακράς προετοιμασίας. Ωστόσο, αυτή η φράση, ειπωμένη με φυσικότητα και χαμόγελο, έγινε ένας καθρέφτης της ψυχολογίας μιας ολόκληρης γενιάς.
με στόχο τα αστέρια και βλέμμα στο μέλλον
Όταν έπεσε η παραδοσιακή ερώτηση «Πού στοχεύεις;», ένας από τους υποψηφίους δεν έχασε την ευκαιρία να δείξει πώς η δημιουργικότητα δεν περιορίζεται σε γραπτά:
«Στοχεύω στα αστέρια! Θέλω να γίνω πολιτικός μηχανικός».
Η απάντηση συνδύαζε χιούμορ και φιλοδοξία, αποτυπώνοντας με λίγες λέξεις την ανάγκη για όνειρα, ακόμα κι όταν η πραγματικότητα είναι γεμάτη άγχος και εξεταστικές δοκιμασίες.
η δημιουργικότητα δεν σταματά στο γραπτό
Το φετινό θέμα φαίνεται πως δεν έδωσε απλώς τροφή για σκέψη στις αίθουσες, αλλά και έμπνευση για στιγμές αληθινές έξω από αυτές. Οι μαθητές των Θρακομακεδόνων απέδειξαν πως η δημιουργικότητα είναι κάτι παραπάνω από ένα δοκίμιο – είναι στάση ζωής. Μπορεί να εκφραστεί με λέξεις, όνειρα, αστειάκια και σουρεαλιστικές δηλώσεις. Και, εν τέλει, ακόμη και αν οι εξετάσεις παραμένουν μια πρόκληση, το χαμόγελο, το χιούμορ και η αλήθεια δεν χάνουν ποτέ τη σημασία τους.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.