Οι τελευταίες πληροφορίες σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη ενισχύουν την υπόθεση ότι συνέβαλε αποφασιστικά στην πυρόσφαιρα που προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 30 επιβατών. Ενώ το πόρισμα του ΕΜΠ για τη φωτιά αναμένεται, δημοσιεύονται διαρκώς νέες μαρτυρίες και δεδομένα για τον τρόπο με τον οποίο κινούνται οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τι διαπίστωσαν οι πραγματογνώμονες;
Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, κανείς δεν φαίνεται να πραγματοποιεί τακτικούς ελέγχους στο περιεχόμενο που μεταφέρουν τα τρένα. Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης, μιλώντας στο Kontra, «ο ΟΣΕ είναι επιφορτισμένος μόνο με τη συντήρηση και με την κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής».
Ο ίδιος εξήγησε ότι τρεις εταιρείες δραστηριοποιούνται στην εμπορευματική κίνηση μέσω τρένων, επισημαίνοντας σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου των φορτίων: «Είτε μέσω καραβιών, είτε μέσω φορτηγών είτε με τρένο η διαδικασία είναι ίδια». Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Το φορτίο μεταφέρεται και είναι σφραγισμένο από τις τελωνειακές αρχές. Για να ξεσφραγιστεί χρειάζεται η παρουσία αστυνομικών αρχών και δικαστικός λειτουργός». Επιπλέον, «αν είναι σε σφραγισμένο κοντέινερ το φορτίο, η Hellenic Train δεν έχει ευθύνη», διευκρίνισε. Αυτό, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δημιουργεί την ανησυχητική πιθανότητα ότι «κάποιος μπορεί να μεταφέρει ανενόχλητος ένα τόνο πυρομαχικά ή ηρωίνη», όπως συμπέρανε έκπληκτος ο παρουσιαστής της εκπομπής.
Καταγραφή καμερών από ιδιωτική εταιρεία
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το θέμα της βιντεοσκόπησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με τον γγ του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, «αν δεν πάει η αστυνομία να τους ζητήσει υλικό, δεν ξέρω τι έχουν κρατήσει από το βράδυ της σύγκρουσης», καθώς οι κάμερες διαχειρίζονται από ιδιώτη που έχει συνάψει σύμβαση με τον ΟΣΕ.
«Μοιάζει με δεξαμενή»
Παρότι τα βίντεο από τη φόρτωση της συγκεκριμένης αμαξοστοιχίας δεν έχουν βρεθεί, ένα οπτικό υλικό από μίνι μάρκετ στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς επιβεβαιώνει τη διέλευση των βαγονιών. Πρόκειται για το μοναδικό –μέχρι στιγμής– ντοκουμέντο που καταγράφει την εμπορική αμαξοστοιχία προτού συγκρουστεί με το επιβατικό τρένο.
Όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, στο βίντεο διάρκειας λίγων δευτερολέπτων διακρίνεται η αμαξοστοιχία, τόσο με ανοιχτά βαγόνια, όπου είχαν τοποθετηθεί ελάσματα, όσο και με κλειστά βαγόνια που φέρονται να περιείχαν τρόφιμα και αναψυκτικά. Σύμφωνα με πραγματογνώμονες, οι οποίοι έχουν μελετήσει το πλήρες υλικό, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι σε ένα από τα τρία ανοιχτά βαγόνια υπήρχε κάτι που «μοιάζει με δεξαμενή» και ενδεχομένως περιείχε εύφλεκτη ουσία, προκαλώντας έτσι την έκρηξη.
Επιπλέον, με βάση όσα έχουν συλλέξει οι ειδικοί, αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο το ύποπτο φορτίο (η φερόμενη δεξαμενή με το εύφλεκτο υλικό) να προστέθηκε έπειτα από τον αρχικό έλεγχο, ανάμεσα στη διαδρομή από τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης μέχρι τον σταθμό της Σίνδου.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.