Η τελευταία, ίσως, ελπίδα για τον εντοπισμό του τουριστικού υποβρυχίου «Titan» το οποίο αγνοείται από την Κυριακή, στη διάρκεια «περιήγησης» στο κουφάρι του Τιτανικού, είναι το γαλλικό πλοίο Atalante, το οποίο έχει ξεκινήσει από χθες την πορεία του προς το σημείο των ερευνών.
Ο χρόνος δεν αποτελεί σύμμαχο στις προσπάθειες να βρεθεί το «Titan», ωστόσο η Γαλλία αποφάσισε να συνδράμει τις έρευνες με αυτό τον τρόπο, όπως ανακοίνωσε ο Γάλλος υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Ερβέ Μπερβίλ.
Την πορεία του «Atalante» προς τον τόπο των ερευνών καταγράφει το MarineTraffic. Γύρω στις 12, το γαλλικό σκάφος βρισκόταν περίπου 189 ναυτικά μίλια μακριά απο το «Polar Prince», το πλοίο από το οποίο «απελευθερώθηκε» το «Titan» για να καταδυθεί στο ναυάγιο του Τιτανικού.
📢Important update! MarineTraffic has taken your requests to heart. We’re pleased to announce that we’ll be making all positional data, including satellite positions, available for free for the Polar Prince in the ongoing search & rescue mission near the #Titanicwreck. pic.twitter.com/mUyMEjQk9Y
— MarineTraffic (@MarineTraffic) June 21, 2023
Το πλοίο «Atalante» το οποιό έστειλε το Γαλλικό Ινστιτούτο Θαλασσίων Ερευνών, φέρει ένα επανδρωμένο υποβρύχιο που ονομάζεται «Nautile» και ένα τηλεχειριζόμενο ρομπότ, γνωστό με το όνομα «Victor 6000».
Το «Nautile» μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων με τριμελές πλήρωμα και είναι ένα από τα ελάχιστα επανδρωμένα υποβρύχια βαθιάς θάλασσας. Διαθέτει τρία ευρυγώνια παράθυρα θέασης και προβολείς LED που παρέχουν άμεση θέα του βυθού. Μια κατάδυση του συγκεκριμένου υποβρυχίου, μπορεί να διαρκέσει έως και οκτώ ώρες, εκ των οποίων οι έξι μπορούν να δαπανηθούν για εργασία στον πυθμένα της θάλασσας.
Το ρομπότ «Vector 6000», το οποίο θα πρέπει να κατέβει περίπου σε βάθος 4.000 μέτρων, προσπαθώντας να αξιοποιήσει τον ενσωματωμένο εξοπλισμό παρακολούθησης που διαθέτει, έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε βάθος έως και 6 χιλιομέτρων. Το ρομπότ συνδέεται με το «Atalante» μέσω ηλεκτρομηχανικού καλωδίου μήκους 8.000 μέτρων.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, το «Atlante» αναμένεται να βρίσκεται στο σημείο μέχρι τις 8 μ.μ. ώρα Παρισιού (9 ώρα Ελλάδας), ανέφερε η «Le Figaro».
Η αναζήτηση του τουριστικού υποβρυχίου «Titan», το οποίο χάθηκε κατά τη διάρκεια αποστολής στο ναυάγιο του Τιτανικού, βρίσκεται σε εξέλιξη από τη Δευτέρα, περίπου 900 μίλια ανοικτά του Κέιπ Κοντ στις ακτές του Ατλαντικού.
Τη Δευτέρα, η «OceanGate Expeditions» επιβεβαίωσε την εξαφάνιση του επανδρωμένου υποβρύχιου, ενώ η επαφή με τα πέντε άτομα που επέβαιναν σε αυτό, χάθηκε περίπου μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυσή του, την Κυριακή. Αξιωματούχος της γαλλικής κυβέρνησης επιβεβαίωσε ότι μεταξύ των πέντε επιβαινόντων στο τουριστικό υποβρύχιο είναι ο 77χρονος Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ, διευθυντής υποβρύχιων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού.
Πληροφορίες αναφέρουν πως οι άλλοι τέσσερις επιβαίνοντες είναι ο Αμερικανός ιδρυτής της OceanGate Στόκτον Ρας, ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας πώλησης ιδιωτικών τζετ Action Aviation), ο Πακιστανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταγούντ και ο γιος του, Σουλεϊμάν.
Χωρίς τέλος το θρίλερ – Ελπίδα «γέννησαν» θόρυβοι από χτυπήματα στην περιοχή των ερευνών
Χωρίς τέλος είναι για την ώρα το θρίλερ με το τουριστικό υποβρύχιο Titan που εξαφανίστηκε την Κυριακή κατά τη διάρκεια κατάδυσης στο ναύαγιο του Τιτανικού με τον χρόνο να μετράει ανάποδα για τους πέντε επιβάτες και το διαθέσιμο οξυγόνο, καθώς η ελπίδα που γέννησε η είδηση για θορύβους από χτυπήματα που ανιχνεύθηκαν στην περιοχή διεξαγωγής των ερευνών δεν έχει αποδώσει ακόμα καρπούς.
Αν και για την ώρα δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες για τους ήχους με συχνότητα 30 λεπτών που κατέγραψε πρώτο ένα καναδικό αεροσκάφος Ρ-3 και τέσσερις ώρες αργότερα άλλες συσκευές σόναρ, ειδικοί που επικαλείται το BBC εξηγούν ότι θα μπορούσαν να είναι σύντομης διάρκειας, οξείς και σε υψηλή συχνότητα από την κρούση του κέλυφους με κάποιο άλλο μεταλλικό ή βαρύ αντικείμενο μέσα στο βαθυσκάφος.
Οι ίδιοι ειδικοί εξηγούσαν ο ήχος αυτός θα πρέπει να είναι πολύ διαφορετικός από τον «λευκό» ήχο του ωκεανού ειδικά αν έχει μια συγκεκριμένη συχνότητα.
Το σενάριο αυτό ενισχύεται από την παρουσία στο βαθυσκάφος του Πιερ Ανρί Ναρζολέ, ο οποίος έχει 25 χρόνια εμπειρίας στο γαλλικό ναυτικό και γνωρίζει τα πρωτόκολλά που πρέπει να ακολουθούνται ώστε μια επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.