Ένα σοκαριστικό περιστατικό έρχεται στο φως από τη Θάσο, όπου παιδί με αναπηρία αναγκάστηκε να παραμείνει στο γκαράζ πλοίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού εν μέσω ακραίου καύσωνα. Το Υπουργείο Ναυτιλίας παρεμβαίνει άμεσα, ενώ έρχεται στο φως και δεύτερη σοβαρή καταγγελία.
Παιδί με αναπηρία ταξίδεψε σε γκαράζ υπό ακραίες θερμοκρασίες
Την Τρίτη 23 Ιουλίου καταγράφηκε σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη μεταφορά παιδιού με αναπηρία στο γκαράζ επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου κατά το δρομολόγιο από τον Λιμένα Θάσου προς την Κεραμωτή. Η καταγγελία αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανέφερε ότι το παιδί δεν μετακινήθηκε από τον χώρο του γκαράζ, παρά τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
Άμεσες αντιδράσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας
Με εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, η Λιμενική Αρχή Καβάλας προχώρησε στην έναρξη διαδικασίας για την επιβολή κυρώσεων στον πλοίαρχο και τους υπεύθυνους φόρτωσης του πλοίου. Το περιστατικό θεωρείται παραβίαση του Γενικού Κανονισμού Λιμένα αριθμ. 14.
Όπως έγινε γνωστό, έγιναν αυστηρές συστάσεις προς τον πλοίαρχο, καθώς δεν φρόντισε να εξασφαλίσει κατάλληλο και ασφαλές σημείο στο σκάφος για το παιδί και τον συνοδό του. Παράλληλα, διατάχθηκε εντατικοποίηση των ελέγχων στα ανοικτού τύπου επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία, ώστε να διασφαλιστεί ότι τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα για τη μετακίνηση ΑμεΑ.
Τι περιλαμβάνει η επίσημη ανακοίνωση
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρει ότι, μετά από εντολή του Βασίλη Κικίλια, έχει ξεκινήσει η διαδικασία επιβολής κυρώσεων κατά των υπευθύνων του πλοίου. Η Λιμενική Αρχή Καβάλας εφαρμόζει τις σχετικές διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένα και εστιάζει σε παραλείψεις που σχετίζονται με την αμέλεια ως προς την τοποθέτηση του παιδιού και της συνοδού του σε κατάλληλο και ασφαλές περιβάλλον εντός του πλοίου.
Παράλληλα, η Κεντρική Υπηρεσία έχει δώσει οδηγίες για αυστηρούς ελέγχους σε όλα τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία ανοικτού τύπου. Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και αξιοπρεπής μετακίνηση των επιβατών με αναπηρία και των συνοδών τους.
Δεύτερη δημόσια καταγγελία για απάνθρωπη συμπεριφορά
Την ίδια περίπου περίοδο, ακόμα μια σοβαρή καταγγελία ήρθε στη δημοσιότητα. Επιβάτιδα κατήγγειλε πως η μητέρα της, η οποία αντιμετωπίζει καρδιολογικά και νεφρολογικά προβλήματα και επέστρεφε εξαντλημένη από νοσηλεία στη Θεσσαλονίκη, αναγκάστηκε να ταξιδέψει στο γκαράζ πλοίου, καθισμένη σε πλαστική καρέκλα, χωρίς καμία βοήθεια από το πλήρωμα.
Η γυναίκα αποκάλυψε ότι η μητέρα της είχε ζητήσει είτε τη χρήση ανελκυστήρα για άτομα με κινητικά προβλήματα είτε μια αξιοπρεπή θέση, αλλά συνάντησε πλήρη αδιαφορία.
«Ούτε γνώριζαν πώς λειτουργεί ο μηχανισμός, ούτε ενδιαφέρθηκαν να βοηθήσουν», είπε και πρόσθεσε:
«Εγώ έχασα το μεροκάματό μου για να τη συνοδεύσω, πλήρωσα πανάκριβα ταξί από τη Θεσσαλονίκη στην Κεραμωτή. Και παρ’ όλα αυτά, η μητέρα μου ταπεινώθηκε – και μαζί της κι εμείς – από ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με την έννοια του σεβασμού και της ανθρωπιάς».
Υπό πίεση οι ακτοπλοϊκές εταιρείες
Οι καταγγελίες που διαδέχονται η μία την άλλη αποκαλύπτουν βαθιά προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της χώρας, με επίκεντρο την αντιμετώπιση των ΑμεΑ και των ευάλωτων ομάδων. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και οι Λιμενικές Αρχές καλούνται πλέον να ενισχύσουν τους ελέγχους και να διασφαλίσουν ότι εφαρμόζεται η νομοθεσία.
Οι ελλείψεις σε υποδομές και η ανεπαρκής εκπαίδευση του προσωπικού δημιουργούν μια εικόνα που δεν συνάδει με τη σύγχρονη κοινωνία και την ισότητα στη μετακίνηση.
Το Υπουργείο έχει ήδη εξαγγείλει νέες ενέργειες, ενώ δεν αποκλείεται η άσκηση ποινικών διώξεων, εφόσον η έρευνα των Λιμενικών Αρχών αποδώσει σοβαρές ευθύνες.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.