Ένα διαφημιστικό τρικ που προκάλεσε χαμό
Βρισκόμαστε στο 1989 και η Ελλάδα βρίσκεται σε μια πολιτική περιδίνηση όταν ο Ανδρέας Παπανδρέου βάζοντας το προσωπικό και το κομματικό συμφέρον πάνω από όλα αλλάζει τον εκλογικό νόμο με συνέπεια την αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης.
Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία, παρά τα τεράστια ποσοστά, δεν μπορεί να φτάσει στον «μαγικό» αριθμό των 151 εδρών και κάπου εκεί εμφανίζεται η Αλίκη Βουγιουκλάκη σε ένα σποτ να μας ενημερώσει: «Εγώ ψηφίζω 154» και να προκαλέσει γενικευμένο… σούσουρο για το τι ακριβώς εννοεί.
Η τηλεοπτική διαφήμιση ξεκινούσε με το ερώτημα «Τι ψηφίζει η Αλίκη;», για να έρθει μετά από λίγα δευτερόλεπτα η απάντηση της Εθνικής Σταρ: «Εγώ ψηφίζω 154»!
Δείτε το σποτ
Με βάση την πολιτική κατάσταση που είχε δημιουργηθεί οι συνειρμοί ήταν αναπόφευκτη. Η ήττα του ΠΑΣΟΚ, η πρώτη μετά από 8 χρόνια «Αλλαγής» και δύο συνεχόμενες νίκες σε εθνικές εκλογές, θεωρείτο δεδομένη και ο Ανδρέας Παπανδρέου αλλάζει τον εκλογικό νόμο. Στην θεωρία εκπληρώνει μια παλαιότερη δέσμευσή του για πιο αναλογικό σύστημα, αλλά όλοι αντιλαμβάνονται ότι απλά θέλει να εμποδίσει τον σχηματισμό κυβέρνησης από την Νέα Δημοκρατία.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι με τον παλιό εκλογικό νόμο το ΠΑΣΟΚ με ποσοστό 48,07% είχε 172 βουλευτές το 1981 και 4 χρόνια αργότερα με 45,82% φτάνει ξανά σε ευρεία πλειοψηφία με 161 έδρες. Αντίθετα, μετά τις αλλαγές, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης βλέπει σε τρεις διαδοχικές άνετες νίκες του να συγκεντρώνει 44,25% τον Ιούνιο του 1989, 46,19% τον Νοέμβριο του ίδιου έτους και 46,89% τον Απρίλιο του 1990, αλλά να περιορίζεται σε 145, 148 και 150 έδρες, χωρίς να φτάνει στην αυτοδυναμία που με άλλες συνθήκες θα ήταν δεδομένη.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προκύπτει και η διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Βλέποντας το πρώτο σποτάκι-τίζερ, πολλοί είναι εκείνοι που σπεύδουν να το συνδυάσουν με την πολιτική κατάσταση και θεωρούν ότι είναι μια… πρόβλεψη ότι η Νέα Δημοκρατία θα φτάσει στους 154 βουλευτές στις εκλογές και ότι σε επόμενη… ρεκλάμα θα αποκάλυπτε και τις κομματικές προτιμήσεις της.
Η αλήθεια, η οποία αποκαλύφθηκε, λίγο καιρό αργότερα ήταν εντελώς διαφορετική.
Όπως διαπιστώνετε και εσείς, τελικά αποδείχθηκε ότι επρόκειτο για μια πανέξυπνη για την εποχή καμπάνια της σχετικά νέας -τότε- στην Ελλάδα εταιρείας οδικής βοήθειας «Express Service» η οποία ήρθε για να αμφισβητήσει την κυριαρχία της ΕΛΠΑ και έψαχνε τρόπο να δημιουργήσει ντόρο γύρω από την καμπάνια της!
Μάλιστα και μετά την αποκάλυψη, η προώθηση της «Express Service» συνεχίστηκε με ανάλογο δυναμικό τρόπο και ίδιας αισθητικής διαφημίσεις που για καιρό αποτέλεσαν σημείο αναφοράς στον τόπο.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.