Ένα 9χρονο αγόρι στη Βραζιλία υπέστη σοβαρό ακρωτηριασμό σε σχολική τουαλέτα στην Πορτογαλία, μετά από επίθεση συμμαθητών του. Η υπόθεση προκάλεσε σοκ σε ολόκληρη τη χώρα, με 27 δικηγόρους να αναλαμβάνουν την υπεράσπισή του.
Η φρίκη μέσα σε μια σχολική τουαλέτα
Το περιστατικό σημειώθηκε στις 10 Νοεμβρίου στο δημοτικό σχολείο Fonte Coberta, στο Cinfães της επαρχίας Viseu. Εκεί, δύο μαθητές παγίδευσαν το 9χρονο παιδί στην τουαλέτα και του ακρωτηρίασαν δύο δάχτυλα. Σύμφωνα με όσα δήλωσε η μητέρα του, Νίβια Εστέβαν, ο γιος της δεν μπορούσε να ζητήσει βοήθεια και, καθώς έχανε πολύ αίμα, αναγκάστηκε να συρθεί κάτω από την πόρτα για να ξεφύγει.
Η Εστέβαν μίλησε και αποκάλυψε πως δεν ήταν η πρώτη φορά που το παιδί της είχε δεχτεί επιθέσεις. Όπως είπε, είχε πέσει θύμα σωματικής βίας και στο παρελθόν, με χτυπήματα, απόπειρες στραγγαλισμού και τραβήγματα μαλλιών.
Μετά την επίθεση και το χειρουργείο
Ο 9χρονος υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση διάρκειας τριών ωρών στο νοσοκομείο São João στο Πόρτο. Πλέον χρειάζεται παυσίπονα και αντιβιοτικά κάθε 12 ώρες, ενώ του χορηγούνται και υπνωτικά για να καταφέρει να κοιμηθεί. Σύμφωνα με τη μητέρα του, το παιδί κλαίει κάθε βράδυ, βιώνοντας ξανά το τραύμα.
«Είναι καλά κατά τη διάρκεια της ημέρας επειδή τον αφήνω να χρησιμοποιεί το κινητό του και να βλέπει τηλεόραση, αλλά όταν έρχεται η ώρα του ύπνου, ξαναζεί τα γεγονότα της 10ης (Νοεμβρίου)», είπε η Εστέβαν.
Η νομική στήριξη από 27 δικηγόρους
Η υπόθεση συγκέντρωσε την προσοχή δεκάδων νομικών. Συγκεκριμένα, 27 δικηγόροι έχουν αναλάβει την υπεράσπιση του παιδιού, με την ομάδα να χωρίζεται σε τρεις τομείς: αστικό, ποινικό και ψυχολογική υποστήριξη. Η δικηγόρος Άνα Πάουλα Φιλομένου, που ηγείται του αστικού τομέα, εξήγησε στο *Euronews* ότι πρόκειται ξεκάθαρα για υπόθεση bullying.
Όπως σημείωσε, «η υπόθεση αντιμετωπίζεται με μεγάλη προσοχή», με την οικογένεια να λαμβάνει ειδική ψυχολογική φροντίδα. Οι ερευνητές εξετάζουν και το ενδεχόμενο να υπάρχει υπόβαθρο ξενοφοβίας στην επίθεση, παρότι η ίδια τόνισε πως «η προέλευση της επίθεσης είναι άσχετη μπροστά στη σοβαρότητα της βλάβης».
«Αυτό που έχει σημασία είναι ότι υπήρξε σοβαρή βλάβη και τραγικό αποτέλεσμα. Δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό· τέτοια γεγονότα παρατηρούνται στα σχολεία της Πορτογαλίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κατηγορίες κατά των Αρχών και του σχολείου
Η Φιλομένου κατηγόρησε τις Αρχές ότι δεν προστάτευσαν τα παιδιά επαρκώς. «Όταν ένα παιδί λείπει από το σχολείο, η απουσία του καταγράφεται και το CPCJ ενημερώνεται άμεσα. Δεν μπορείς να απαιτείς υποχρεωτική παρουσία σε έναν χώρο που δεν είναι ασφαλής», είπε.
Από την πλευρά της, η μητέρα του παιδιού κατήγγειλε ότι το προσωπικό του σχολείου καθάρισε τον τόπο της επίθεσης πριν φτάσουν οι αρχές. Επιπλέον, δήλωσε ότι το σχολείο αντιμετώπισε το περιστατικό «σαν μια φάρσα που ξέφυγε από τον έλεγχο».
Η ανησυχητική αύξηση της βίας στα σχολεία
Η ψυχολόγος Μελανί Ταβάρες δήλωσε στο Euronews ότι τα παιδιά μπορεί να γίνουν στόχοι bullying αν δείξουν έστω και μια στιγμή αδυναμίας. Τόνισε ότι τα φαινόμενα σχολικής βίας αυξάνονται ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι αναφορές για περιστατικά μεταξύ μαθητών αυξήθηκαν σημαντικά: από 4.620 την περίοδο 2020-2021, σε 7.804 την περίοδο 2024-2025.
Οι επιθετικές συμπεριφορές και η αιτία τους
«Τα παιδιά δυσκολεύονται ολοένα και περισσότερο να ελέγξουν τις επιθετικές τους τάσεις. Όταν η επιθετικότητα δεν διοχετεύεται σωστά, μετατρέπεται σε βία, bullying ή αυτοτραυματισμό», εξήγησε η Ταβάρες.
Η ίδια απέδωσε την αύξηση αυτών των περιστατικών στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στους σχολικούς χώρους, οι οποίοι γίνονται όλο και πιο «απάνθρωποι». Όπως είπε, «τα παιδιά δεν έχουν ασφαλή και δημιουργικά μέρη για να παίξουν», κάτι που επηρεάζει άμεσα τη συμπεριφορά τους.
Το περιστατικό στην Πορτογαλία είναι ένα ακόμη σοκαριστικό παράδειγμα του πώς η σχολική καθημερινότητα μπορεί να γίνει επικίνδυνη, ειδικά όταν δεν υπάρχουν αποτελεσματικοί μηχανισμοί προστασίας.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.









































































































