Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες κατέπεσε το Mirage 2000-5 το μεσημέρι της Πέμπτης (12/04/2018) ανοιχτά της Σκύρου προσπαθούν να εξακριβώσουν οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τι συνέβη στον έμπειρο χειριστή Γιώργο Μπαλταδώρο; Μήπως τον πρόδωσε κάποια ένδειξη στα όργανα του αεροσκάφους; Τι ρόλο έπαιξαν οι καιρικές συνθήκες και η πυκνή ομίχλη; Τι ειπώθηκε στην επικοινωνία με τον πιλότο του δεύτερου μαχητικού που πετούσαν σε ζεύγος;
Αυτά τα ερωτήματα προσπαθούν να απαντήσουν στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και να βγάλουν το πόρισμα για τα ακριβή αίτια της πτώσης του μοιραίου μαχητικού, που οδήγησε στο θάνατο τον 34χρονο σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.
Το πλήρωμα αλιευτικού σκάφους από τη Σκύρο εντόπισε σήμερα (13/04) τη σορό του άτυχου πιλότου, καθώς και μερικά από τα συντρίμμια του Μιράζ 2000-5.
Ο δήμαρχος Σκύρου, Μίλτος Χατζηγιαννάκης, ανέφερε ότι επιβεβαιώθηκαν οι πρώτες πληροφορίες, ότι δηλαδή ο χειριστής δεν πρόλαβε να αντιδράσει.
Υπάρχει βίντεο με την πτώση
Οι έρευνες στο σημείο της συντριβής συνεχίζονται με αμείωτη ένταση με στόχο να βρεθεί το λεγόμενο «μαύρο κουτί» και ο καταγραφέας πτήσης, ο οποίος βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του χειριστή.
Σε αυτό έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις του πιλότου, οι συνομιλίες, ενδεχόμενες μηχανικές βλάβες αλλά και οι συνομιλίες.
Στη διάθεση της επιτροπής διερεύνησης βρίσκεται ήδη ένα ντοκουμέντο στο οποίο καταγράφονται μερικές από τις τελευταίες σκηνές της τραγωδίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage 2000 – 5. Σε αυτό έχει καταγραφεί όλη η πτήση και αποτελεί βασικό στοιχείο των ερευνών.
Τα τελευταία λόγια…
Κομβική, ως προς τη διακρίβωση των αιτίων της τραγωδίας, είναι και η κατάθεση του πιλότου του δεύτερου μαχητικού. Ο ίδιος, στην πρώτη του κατάθεση έκανε λόγο για «θόλωση» και πυκνή ομίχλη.
Ο πιλότος του δεύτερου Mirage σώθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, καθώς σύμφωνα με τα όσα περιέγραψε ο ίδιος δεν ακολούθησε την πορεία του αδικοχαμένου Σμηναγού. Όταν επέστρεψε στην 135 Σμηναρχία Μάχης, ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού ήταν ακόμα ταραγμένος. Αφού εξετάστηκε αμέσως από το γιατρό της βάσης, αποκάλυψε στους συναδέλφους του το διάλογο που είχε με τον αρχηγό της αποστολής, τον Γιώργο Μπαλταδώρο, πριν αυτός βρει τραγικό θάνατο 9 ναυτικά μίλια από τη Σκύρο.
«Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», του είπε ο 34χρονος Σμηναγός και εκείνος του απάντησε: «βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». Αυτή ήταν και η τελευταία τους συνομιλία, δευτερόλεπτα αργότερα έχασε την επαφή με το Mirage του άτυχου Σμηναγού.
Όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, φέρεται να ενημέρωσε ακαριαία ότι «έχασα τον 1».
Το σενάριο του βέρτιγκο
Έμπειροι στρατιωτικοί αναλυτές έθεσαν από την αρχή στο τραπέζι το σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.
Το μοιραίο Mirage 2000 – 5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6000 ποδών ή των 2000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.
Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.
Όπως εξηγούν εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο.
Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται αλλά κυρίως για το που πηγαίνει.
newsbomb.gr
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.