Το 1955 η Μέριλιν Μονρόε υπέγραψε συμβόλαιο με την εταιρεία παραγωγής «20th Century Fox», για το γύρισμα τεσσάρων ταινιών σε διάστημα πέντε ετών.
Τα χρόνια περνούσαν και η εκτέλεση της συμφωνίας είχε καθυστερήσει.
Η διάσημη ηθοποιός ήταν δυσαρεστημένη και εξαιτίας της χαμηλής αμοιβής της, που δεν ξεπερνούσε τα 100.000 δολάρια. Η έναρξη των γυρισμάτων και τα πρώτα προβλήματα Το Μάρτιο του 1962 ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ρομαντικής κομεντί «Something’s got to give», σε σκηνοθεσία Τζόρτζ Κιούκορ.
Θα διαρκούσαν 26 εβδομάδες και η εταιρεία ήταν αποφασισμένη να τηρήσει αυστηρά τις προθεσμίες και τον προϋπολογισμό της παραγωγής. Δεν ήταν διατεθειμένη να ξοδέψει ούτε δολάριο παραπάνω. Ωστόσο από την πρώτη μέρα, υπήρξαν προβλήματα. Η Μονρόε είτε καθυστερούσε να πάει στο γύρισμα, είτε δεν εμφανιζόταν καθόλου.
Άλλες φορές κλεινόταν στο καμαρίνι με το μακιγιέρ της επί ώρες. Επίσης, δυσκολευόταν να αποστηθίσει μεγάλες φράσεις και διαλόγους του ρόλου της.
«Το να γυρίζει κανείς ταινία με τη Μέριλιν Μονρόε είναι σαν να βγάζει δόντια. Το στήθος της είναι σαν γρανίτης, αλλά ο εγκέφαλος της μοιάζει με ελβετικό τυρί. Είναι σχεδόν γεμάτο τρύπες», είχε πει για εκείνη ο σκηνοθέτης Μπίλι Γουάϊλντερ.
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας παραγωγής είχαν γίνει έξαλλοι με τη συμπεριφορά και την ανευθυνότητα της. Το ποτήρι ξεχείλισε, όταν η Μονρόε πήγε στη Νέα Υόρκη για να παραβρεθεί και να τραγουδήσει το περίφημο «Ηappy birthday» στα γενέθλια του προέδρου Κένεντι, παρατώντας τα γυρίσματα στη μέση. Όταν επέστρεψε, γύρισε την πρώτη σκηνή της ταινίας, στην οποία κολυμπούσε ολόγυμνη σε πισίνα. Τις επόμενες μέρες δήλωσε ασθένεια και απουσίαζε για πολλοστή φορά από το στούντιο. Όταν ο διευθυντής της Fox την είδε να πηγαίνει σε αγώνα μπέιζμπολ για κάποιον φιλανθρωπικό σκοπό, εξοργίστηκε.
Η απόλυση της Μονρόε και η μήνυση εις βάρος της
Η κατάσταση είχε βγει εκτός ορίων. Η εταιρεία, θεωρώντας πως η ντίβα το παράκανε, αποφάσισε να δώσει οριστικό τέλος στην όλη ιστορία. Όχι μόνο απέλυσε την ηθοποιό, αλλά ματαίωσε και την ταινία που είχε ήδη στοιχίσει δύο εκατομμύρια δολάρια. Τον Ιούνιο του 1962, οι δικηγόροι της Fox κατέθεσαν μήνυση κατά της Μονρόε, από την οποία ζητούσαν αποζημίωση ύψους 200.000 δολαρίων με τόκο, για την αθέτηση των υποχρεώσεων που είχε υπογράψει.
Η ηθοποιός βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση και φοβήθηκε πως πλησίαζε το τέλος της καριέρας της. Όταν μάλιστα πληροφορήθηκε, πως θα την αντικαθιστούσε η κατά 10 χρόνια νεότερη της Λι Ρέμικ, έγινε ράκος. «Από την αρχή, κάναμε το παν για να την ευχαριστήσουμε. Αλλάξαμε το σενάριο και το προσαρμόσαμε στις επιθυμίες της. Το κάναμε πιο προκλητικό. Προσλάβαμε ακόμη και τον ηθοποιό της τηλεόρασης, Γουόλι Κοξ, μόνο και μόνο επειδή ήταν φίλος της», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Τον Ιούνιο του 1962, οι δικηγόροι της Fox κατέθεσαν μήνυση κατά της Μονρόε, από την οποία ζητούσαν αποζημίωση ύψους 200.000 δολαρίων με τόκο, για την αθέτηση των υποχρεώσεων που είχε υπογράψει.
Κανείς ωστόσο δεν είχε προβλέψει την αντίδραση των ηθοποιών, όταν έγινε γνωστή η απόλυση. «Αν η Μέριλιν δεν μπορεί να συνεχίσει το γύρισμα, τότε αποχωρούμε κι εμείς από την ταινία», ανακοίνωσε το υπόλοιπο καστ. Η Fox επέμεινε στην απόφαση της, τονίζοντας πως « από τις 35 μέρες του γυρίσματος δεν παρουσιάστηκε, παρά μόνο τις 12. Και από αυτές, δεν εργάστηκε παρά μόνο τις 4». Η Μονρόε αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση για το θέμα.
Όταν την πλησίαζαν οι δημοσιογράφοι, τους παρέπεμπε στη μάνατζερ και φίλη της Πατρίτσια Νιούκομπ. «Η αργοπορία αυτή στην εργασία της, οφείλεται αποκλειστικά στην επιθυμία της Μέριλιν για το τέλειο. Δεν της αρκεί να είναι η ωραιότερη σταρ, αλλά θέλει να είναι και η μεγαλύτερη ηθοποιός», έλεγε η ατζέντης.
Τα οικονομικά προβλήματα της Fox
Δεν ήταν μόνο η ανάρμοστη συμπεριφορά και η αδιαφορία της Μονρόε που οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση της απόλυσης. Η Fox παράλληλα αντιμετώπιζε πολλές οικονομικές δυσκολίες. Η ταινία «Κλεοπάτρα» με πρωταγωνίστρια την Ελίζαμπεθ Τέιλορ είχε στοιχίσει 30 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή τα τριπλάσια από όσα είχαν προβλεφθεί. Τα ταμεία της εταιρίας ήταν άδεια, η διοίκηση είχε προσφύγει σε δανεισμό σημαντικών ποσών από τράπεζες και η ταινία δεν είχε αρχίσει ακόμη να προβάλλεται στους κινηματογράφους ώστε να γίνει η απόσβεση.
«Δεν ξέρετε τις δυσκολίες της Fox; Η Μέριλιν πληρώνει τώρα τις αμαρτίες της Λίζ Τέιλορ», είχε πει εμπιστευτικά στους δημοσιογράφους η Νιούκομπ. Από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα, οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής με επικεφαλής την Fox πήραν ομόφωνα την απόφαση να μην αφήνουν τους μεγάλους σταρ να κάνουν ό,τι θέλουν, διότι φοβόντουσαν ότι η βιομηχανία του κινηματογράφου θα κινδύνευε με κατάρρευση. Εκτός από την «Κλεοπάτρα» είχε κοστίσει ακριβά και η «Ανταρσία στο Μπάουντι» που έφθασε τα 27 εκατομμύρια δολάρια. Και αυτά ήταν ποσά που, ακόμα και αν οι ταινίες αποδεικνύονταν επικερδείς, θα αργούσαν να επιστρέψουν στα ταμεία των εταιρειών.
Οι γυμνές πόζες
Η ταινία «Something’s got to give» δεν κυκλοφόρησε ποτέ στους κινηματογράφους και το κοινό δεν είδε την πικάντικη σκηνή με τη Μονρόε να κολυμπά γυμνή σε πισίνα. Το μόνο που δόθηκε στη δημοσιότητα, ήταν το φωτογραφικό υλικό που είχε τραβήξει ο φωτορεπόρτερ Λόρενς Σίλερ υπό άκρα μυστικότητα.
Λίγους μήνες αργότερα τον Αύγουστο του 1962 η θρυλική ηθοποιός βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της. Επισήμως από υπερβολική χρήση υπνωτικών. Στην πραγματικότητα τα αίτια παραμένουν ακόμη αδιευκρίνιστα.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.