Μια πτήση της Lufthansa βρέθηκε χωρίς ενεργό πιλότο για αρκετά λεπτά τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ο συγκυβερνήτης έχασε τις αισθήσεις του και ο κυβερνήτης απουσίαζε προσωρινά από το πιλοτήριο, όπως αποκαλύπτει η τελική έκθεση των ισπανικών Αρχών.
Απώλεια ελέγχου ενώ το αεροσκάφος πετούσε στον ισπανικό εναέριο χώρο
Το περιστατικό σημειώθηκε σε πτήση Airbus A321 της Lufthansa που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Φρανκφούρτη – Σεβίλλη, μεταφέροντας πάνω από 200 επιβάτες. Σύμφωνα με το Business Insider, το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη στον εναέριο χώρο της Ισπανίας και απείχε περίπου μισή ώρα από την προσγείωση.
Ο κυβερνήτης απομακρύνθηκε από το πιλοτήριο για σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς είχε διαπιστώσει ότι ο συγκυβερνήτης ήταν σε καλή κατάσταση. Ωστόσο, μέσα στα λίγα λεπτά της απουσίας του, ο συγκυβερνήτης υπέστη κρίση και λιποθύμησε.
Αποτυχημένες προσπάθειες εισόδου στο πιλοτήριο
Όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε οκτώ λεπτά αργότερα, η πόρτα του πιλοτηρίου ήταν κλειδωμένη και δεν υπήρχε καμία απόκριση από τον συνάδελφό του. Δοκίμασε πέντε φορές να εισάγει τον κωδικό πρόσβασης, χωρίς επιτυχία. Παράλληλα, μια αεροσυνοδός προσπάθησε να επικοινωνήσει μέσω του ενδοσυνεννοητικού συστήματος, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση.
Τελικά, ενεργοποιήθηκε το πρωτόκολλο έκτακτης πρόσβασης και, λίγο πριν λήξει ο χρονικός μηχανισμός ασφαλείας, ο συγκυβερνήτης άρχισε να επανακτά τις αισθήσεις του και κατάφερε να ανοίξει την πόρτα.
Τα συμπτώματα και η απόφαση για εκτροπή
Όπως καταγράφεται στην έκθεση, ο 38χρονος συγκυβερνήτης φαινόταν «ωχρός, ιδρωμένος και είχε ασυνήθιστες κινήσεις». Ο κυβερνήτης κάλεσε αμέσως για βοήθεια. Μέλη του πληρώματος και ένας γιατρός που βρισκόταν μεταξύ των επιβατών έσπευσαν να του προσφέρουν πρώτες βοήθειες.
Η κατάσταση κρίθηκε σοβαρή και έτσι ο κυβερνήτης αποφάσισε να αλλάξει πορεία και να προσγειώσει το αεροσκάφος στη Μαδρίτη, αντί για τη Σεβίλλη.
Η ιατρική διάγνωση και τα ευρήματα των αρχών
Μετά την ασφαλή προσγείωση, ο συγκυβερνήτης μεταφέρθηκε άμεσα σε νοσοκομείο. Οι γιατροί διαπίστωσαν ότι είχε υποστεί κρίση επιληψίας, η οποία σχετιζόταν με υποκείμενη νευρολογική διαταραχή.
Στην έκθεση της η ισπανική αρχή πολιτικής αεροπορίας επισημαίνει πως τέτοιες παθήσεις είναι πολύ δύσκολο να διαγνωστούν προληπτικά, εκτός αν έχουν ήδη παρουσιαστεί συμπτώματα κατά τη διάρκεια προηγούμενων ιατρικών ελέγχων.
Προτάσεις για βελτίωση της ασφάλειας
Οι ερευνητές προτείνουν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να προχωρήσει σε σχετική ενημέρωση των αεροπορικών εταιρειών. Στόχος είναι να επανεξεταστούν οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι όταν το πιλοτήριο παραμένει χωρίς παρουσία και των δύο πιλότων.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.