Τέμπη: Η ανάρτηση του Νίκου Πλακιά για τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και η εύρεση του χαμένου κόκπιτ
Ο Νίκος Πλακιάς, πατέρας τριών θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, σχολίασε τα πρόσφατα βίντεο που δείχνουν την εμπορική αμαξοστοιχία λίγο πριν τη σύγκρουση. Σύμφωνα με την ανάρτησή του, η αυθεντικότητα των βίντεο έχει επιβεβαιωθεί. Ωστόσο, λίγο αργότερα, η ανάρτηση αφαιρέθηκε, καθώς φαίνεται πως απαιτείται περισσότερος χρόνος για την επίσημη επιβεβαίωση.
Η ανάρτηση του Νίκου Πλακιά για τα βίντεο
Η εύρεση του χαμένου κόκπιτ και οι νέες αποκαλύψεις
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθερία» της Λάρισας, οι δικαστικοί πραγματογνώμονες εντόπισαν στο Κουλούρι, όπου βρίσκονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train, ένα κομμάτι του κόκπιτ της δεύτερης ηλεκτρομηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Αυτό το στοιχείο είχε θεωρηθεί μέχρι πρότινος πως είχε εξαερωθεί από την έκρηξη που ακολούθησε τη σύγκρουση.
Η απουσία του κόκπιτ είχε προκαλέσει εικασίες σχετικά με την ύπαρξη ενός αγνώστου καυσίμου, το οποίο ενδέχεται να ευθύνεται για τη φωτιά που ξέσπασε. Οι έρευνες της ΕΟΔΑΣΑΑΜ ανέφεραν ότι η συγκεκριμένη καμπίνα είχε «εξαφανιστεί», ενισχύοντας την υπόθεση ότι το ύποπτο φορτίο δεν βρισκόταν στα ανοιχτά βαγόνια με τις λαμαρίνες, αλλά μέσα στην ίδια την καμπίνα.
Σύμφωνα με την έρευνα, η φωτιά που προκλήθηκε από το άγνωστο καύσιμο είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 5 έως 8 επιβατών, οι οποίοι είχαν καταφέρει να επιβιώσουν από τη σύγκρουση, αλλά εγκλωβίστηκαν στις φλόγες.
Τι αναφέρει η έκθεση της ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Στην έκθεση της ΕΟΔΑΣΑΑΜ, στη σελίδα 40, διευκρινίζεται ότι η καμπίνα του πίσω οδηγού φαίνεται να έχει αποκοπεί από το όχημα και δεν εντοπίζεται στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό τμήμα της οροφής και τον επάνω προβολέα.
Χθες το πρωί, ειδικοί της Πυροσβεστικής (ΔΑΕΕ) και δικαστικοί πραγματογνώμονες επισκέφθηκαν ξανά το σημείο στο Κουλούρι. Εκεί εντόπισαν τμήματα της καμπίνας, όπως κάθισμα και άλλα μέρη, τα οποία επρόκειτο να συναρμολογηθούν για να διαπιστωθεί αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής οφείλεται στη σύγκρουση με το πρώτο βαγόνι ή στη φωτιά που ξέσπασε.
Η εύρεση αυτών των στοιχείων ανατρέπει τη θεωρία της «εξαφάνισης» της καμπίνας. Ο εφέτης-ανακριτής αναμένει τώρα την πλήρη αναφορά της αυτοψίας από το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ, ώστε να προχωρήσει η έρευνα.
Έκθεση αυτοψίας και εργαστηριακοί έλεγχοι
Κατά τη διάρκεια της αυτοψίας που έγινε παρουσία του εφέτη-ανακριτή, τα μέλη της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και Θεσσαλονίκης συνέλεξαν δείγματα από τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Αυτά θα σταλούν στη Χημική Υπηρεσία Αθηνών για ανάλυση.
Το αποτέλεσμα της χημικής εξέτασης θα κρίνει αν η καταστροφή της πίσω καμπίνας προκλήθηκε από την πρόσκρουση με το φορτίο ή από την ανάφλεξη άγνωστου καυσίμου.
Τέλος, οι συγγενείς των μηχανοδηγών της εμπορικής αμαξοστοιχίας, μαζί με συνδικαλιστές του κλάδου, αντιδρούν έντονα στην υπόθεση ότι το καύσιμο βρισκόταν στην καμπίνα της μηχανής. Για τον λόγο αυτό, έχουν ζητήσει και οι ίδιοι να γίνει νέα αυτοψία στο Κουλούρι.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.