Η Ελλάδα είχε απόλυτη εμπιστοσύνη στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού της δικτύου, τόσο που μόλις λίγες εβδομάδες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, παρείχε σχετικές διαβεβαιώσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, τα έγγραφα που ήρθαν στο φως εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για το πώς και από ποιον γινόταν ο έλεγχος της ασφάλειας.
Διαβεβαιώσεις πριν από την τραγωδία
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Τάσου Τέλλογλου, που μεταδόθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου, υπήρξαν ανώτερα στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που κλήθηκαν να απολογηθούν για τις ευθύνες τους σχετικά με το δυστύχημα.
Όπως αναφέρθηκε, σήμερα θα απολογούνταν ένα στέλεχος του υπουργείου, αλλά η διαδικασία αναβλήθηκε. Την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται η απολογία και δεύτερου στελέχους. Οι κατηγορίες που τους βαραίνουν αφορούν την «παρακώλυση συγκοινωνιών».
Το πιστοποιητικό ασφαλείας λίγο πριν την τραγωδία
Στα έγγραφα-ντοκουμέντα που παρουσιάστηκαν, φαίνεται πως η Hellenic Train είχε λάβει πιστοποιητικό ασφαλείας από τις ευρωπαϊκές αρχές στις 6 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή μόλις 20 ημέρες πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα.
Σύμφωνα με τον Τάσο Τέλλογλου, «οι παρατηρήσεις που έγιναν από τις ευρωπαϊκές αρχές ήταν από τις λιγότερες που έχουν καταγραφεί σε χώρα-μέλος της ΕΕ». Επιπλέον, μια δεύτερη βεβαίωση ασφάλειας είχε δοθεί στον ΟΣΕ το 2021 από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ήταν ακόμη σε ισχύ τη στιγμή του ατυχήματος.
Ποιος είχε την ευθύνη για την ασφάλεια;
Τα δύο στελέχη του υπουργείου υποστηρίζουν ότι μετά την αλλαγή της νομοθεσίας το 2013, η ευθύνη για την εποπτεία της ασφάλειας των σιδηροδρόμων ανήκει αποκλειστικά στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και όχι στο υπουργείο.
Αυτή η εξέλιξη εγείρει ερωτήματα για το αν οι έλεγχοι της ΡΑΣ ήταν επαρκείς και αν οι διαβεβαιώσεις που δόθηκαν στην ΕΕ βασίζονταν σε πραγματικά ασφαλή δεδομένα ή σε τυπικές διαδικασίες που απέτυχαν να εντοπίσουν τους κινδύνους.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.