Το κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ φέρνει σημαντικές αλλαγές στην εξυπηρέτηση των πολιτών, με στόχο τη βιωσιμότητα και τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας. Παρά τις αντιδράσεις, η μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο βασισμένο στην ενίσχυση του ρόλου του ταχυδρόμου και τη χρήση τεχνολογίας προχωρά με γοργούς ρυθμούς.
Μεγάλη αναδιάρθρωση με έμφαση στη βιωσιμότητα
Τα ΕΛΤΑ ανακοίνωσαν την αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων, στο πλαίσιο μιας «στοχευμένης αναδιάρθρωσης» που στοχεύει στη βιωσιμότητα και την καλύτερη λειτουργία του δικτύου. Όπως αναφέρει η εταιρεία, ενισχύεται ο ρόλος του ταχυδρόμου, αξιοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά μέσα, ενώ δίνεται προτεραιότητα στις ανάγκες των πολιτών, ιδίως των ηλικιωμένων και όσων ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές.
Παράλληλα, προβλέπεται δυνατότητα κατ’ οίκον ραντεβού για την εξυπηρέτηση πολιτών και τοπικών επιχειρήσεων.
Οι περιοχές που επηρεάζονται από το κλείσιμο
Καταστήματα των ΕΛΤΑ κλείνουν σε όλη τη χώρα, με λουκέτα να μπαίνουν σε Αττική, Θεσσαλία, Πελοπόννησο, Ήπειρο, Χαλκιδική, Κρήτη και στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Αντιδράσεις έχουν καταγραφεί σε Δήμους όπως ο Τυρνάβου, Λοκρών (Αταλάντη), Ερυμάνθου (Χαλανδρίτσα), Τζουμέρκων (Πράμαντα), Ορχομενού, Αριστοτέλη (Ιερισσός, Αρναία) και Οιχαλίας (Θουρία, Μελιγαλά, Κορώνη, Πεταλίδι).
Στην Κρήτη, ιδιαίτερα έντονη είναι η ανησυχία στον Δήμο Ιεράπετρας, καθώς σταματά η λειτουργία πρακτορείων σε Ιεράπετρα, Μακρύ Γιαλό, Ελούντα και Νεάπολη, αφήνοντας την περιοχή χωρίς φυσική παρουσία των ΕΛΤΑ.
Ανησυχία και αντιδράσεις από τοπικούς φορείς
Πολλοί δήμαρχοι εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους για το λουκέτο στα καταστήματα, κάνοντας λόγο για προβλήματα στην πρόσβαση των κατοίκων σε βασικές υπηρεσίες.
Τι αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση των ΕΛΤΑ
Στην ανακοίνωση, τα ΕΛΤΑ εξηγούν πως τα 204 καταστήματα που κλείνουν έχουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα, η οποία συμβάλλει σε λιγότερο από το 10% των εσόδων, ενώ απορροφά πάνω από το 50% των εξόδων.
«Η αναστολή λειτουργίας τους εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, τεχνολογική αναβάθμιση και καλύτερες συνθήκες για εργαζόμενους και πελάτες», αναφέρει η ανακοίνωση.
Εξυπηρέτηση χωρίς καταστήματα και νέα ψηφιακά μέσα
Η εταιρεία υπογραμμίζει πως η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών συνεχίζεται απρόσκοπτα σε όλη τη χώρα, μέσω 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών, 400 πρακτόρων courier και αγροτικών διανομέων. Όλοι τους είναι εξοπλισμένοι με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, που τους επιτρέπουν να παρέχουν υπηρεσίες κατ’ οίκον.
Οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται χωρίς να μετακινηθούν, χάρη στον νέο εξοπλισμό (POS, φορητές συσκευές PDA), ο οποίος επιτρέπει την ολοκλήρωση συναλλαγών στην πόρτα τους. Το τηλεφωνικό κέντρο στο 212 0000 700 παρέχει πληροφορίες και δυνατότητα ραντεβού για επίσκεψη ταχυδρόμου στο σπίτι.
Στόχος η κάλυψη και των πιο απομακρυσμένων περιοχών
Τα ΕΛΤΑ διαβεβαιώνουν ότι καμία κοινότητα δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες. Εκτός από τους ταχυδρόμους, θα αξιοποιούνται κινητές μονάδες, συνεργαζόμενα σημεία και τοπικά δίκτυα για να διασφαλίζεται η πλήρης κάλυψη.
Ιδιαίτερη μέριμνα υπάρχει για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους περιοχών χωρίς εύκολη πρόσβαση, ώστε να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία και ανθρώπινη επαφή.
Νέες συνεργασίες και ευέλικτο μοντέλο λειτουργίας
Η εταιρεία εξετάζει νέες συνεργασίες με ιδιώτες επαγγελματίες, που θα λειτουργούν σημεία εξυπηρέτησης υπό την εμπορική ταυτότητα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier. Έτσι διασφαλίζεται η συνέχεια παρουσίας των υπηρεσιών σε κάθε δήμο, με περισσότερο ευέλικτο και αποδοτικό τρόπο.
Ραγδαία μείωση επιστολικής αλληλογραφίας και ανάγκη μετασχηματισμού
Το παραδοσιακό ταχυδρομικό προϊόν έχει μειωθεί κατά 90% την τελευταία δεκαετία και κατά 50% μόνο την τελευταία πενταετία. Τα φυσικά καταστήματα πλέον συνεισφέρουν μόλις το 10% των εσόδων, ενώ το κόστος λειτουργίας τους φτάνει το 45% των εξόδων.
Η ψηφιοποίηση έχει αλλάξει ριζικά την αγορά και επιβάλλει τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας, όπως επισημαίνει η διοίκηση των ΕΛΤΑ.
Στρατηγική για το μέλλον και έμφαση στα logistics
Τα ΕΛΤΑ δίνουν προτεραιότητα στην καλύτερη κάλυψη της χώρας, έχοντας ήδη ανέλθει στη δεύτερη θέση της αγοράς δεμάτων. Επενδύουν σε σύγχρονες υποδομές logistics και ηλεκτροκίνηση, με 250 υβριδικά οχήματα και 250 ηλεκτρικά δίκυκλα.
Ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα, η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα του φορέα, ώστε να συνεχίσει να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες σε όλους τους πολίτες, με σεβασμό και ευθύνη.

Σταθερή παρουσία και δέσμευση στις τοπικές κοινότητες
Παρά τις αλλαγές, τα ΕΛΤΑ δηλώνουν ότι παραμένουν προσηλωμένα στην υποχρέωση καθολικής υπηρεσίας και στην εξυπηρέτηση κάθε περιοχής της Ελλάδας. Το ενιαίο δίκτυο ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier θα αριθμεί πάνω από 800 σημεία εξυπηρέτησης, καλύπτοντας κάθε γωνιά της χώρας.
Με επενδύσεις σε τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία επιδιώκουν να συνεχίσουν να συνδέουν την Ελλάδα αξιόπιστα, σύγχρονα και με βιώσιμο τρόπο.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.







































































































