Τέλος εποχής: Χιλιάδες εργαζόμενοι στον δρόμο
Η εταιρεία παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, Northvolt, με έδρα τη Σουηδία, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, βάζοντας έτσι τέλος σε μία από τις πιο ελπιδοφόρες ευρωπαϊκές προσπάθειες να ανταγωνιστεί την Κίνα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η προσπάθεια διάσωσης απέτυχε
Τον περασμένο Νοέμβριο, η Northvolt είχε επιχειρήσει να προστατευθεί μέσω του Άρθρου 11 του πτωχευτικού κώδικα των ΗΠΑ, με στόχο να αντλήσει κεφάλαια και να αντιμετωπίσει τα σοβαρά οικονομικά της προβλήματα. Η κρίσιμη πρόκληση ήταν η αύξηση της παραγωγής στο κύριο εργοστάσιό της στη βόρεια Σουηδία.
Ωστόσο, οι προσπάθειες αυτές δεν απέφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πλέον, ένας Σουηδός διαχειριστής θα αναλάβει να επιβλέψει τη διαδικασία πώλησης της εταιρείας και των περιουσιακών της στοιχείων. «Η εταιρεία δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τις απαραίτητες οικονομικές προϋποθέσεις για να συνεχίσει τη λειτουργία της με την παρούσα μορφή», ανέφερε η ανακοίνωση του ομίλου, που απασχολούσε περισσότερους από 5.000 εργαζομένους.
Μία από τις μεγαλύτερες πτωχεύσεις στη Σουηδία
Η χρεοκοπία της Northvolt αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της σουηδικής οικονομίας, συγκρίσιμη μόνο με την κατάρρευση της Saab πριν από πάνω από μία δεκαετία. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2016, είχε συγκεντρώσει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω ιδίων κεφαλαίων, χρέους και δημόσιας χρηματοδότησης. Ανάμεσα στους μεγαλύτερους μετόχους της ήταν η Volkswagen (21%) και η Goldman Sachs (19%).
Στα τέλη Ιανουαρίου 2024, το χρέος της Northvolt είχε εκτοξευθεί σε πάνω από 8 δισεκατομμύρια δολάρια, αποκαλύπτοντας τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει.
Τι οδήγησε στη χρεοκοπία
Η Northvolt αντιμετώπισε μια σειρά από προκλήσεις τους τελευταίους μήνες, οι οποίες επιβάρυναν την οικονομική της θέση. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, «η αύξηση του κόστους κεφαλαίου, η γεωπολιτική αστάθεια, οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και οι αλλαγές στη ζήτηση της αγοράς» συνέβαλαν στη δυσμενή εξέλιξη.
Αντιδράσεις στην αγορά
Ο ευρωπαϊκός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας είχε μεγάλες προσδοκίες από τη Northvolt, καθώς θεωρούσε ότι θα μπορούσε να μειώσει την εξάρτηση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών από κινεζικές εταιρείες, όπως η CATL.
Η Porsche, η οποία είχε συνάψει συμφωνίες προμήθειας με τη Northvolt, ανακοίνωσε ότι είχε ήδη αρχίσει να αναζητά εναλλακτικές λύσεις. Ο CEO της Porsche και της Volkswagen, Oliver Blume, σχολίασε: «Παραμένω πεπεισμένος ότι χρειαζόμαστε ικανούς προμηθευτές μπαταριών στην Ευρώπη».
Η πτώχευση της Northvolt σηματοδοτεί μια σημαντική αποτυχία για την ευρωπαϊκή στρατηγική στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, αφήνοντας ανοιχτό το ερώτημα για το μέλλον της βιομηχανίας μπαταριών στη γηραιά ήπειρο.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.