Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπεραμύνθηκε των κυβερνητικών δράσεων για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, κατά τη συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας στη Βουλή. Παράλληλα, τόνισε ότι ο ίδιος χρησιμοποιεί το τρένο στις μετακινήσεις του, απαντώντας στην κριτική που δέχθηκε.
«Έχουμε κάνει συγκεκριμένα βήματα»
Ο κ. Σταϊκούρας παραδέχθηκε πως ο ελληνικός σιδηρόδρομος έχει διαχρονικά προβλήματα, όμως επεσήμανε ότι η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε σημαντικές παρεμβάσεις. «Δεν μιλάμε για το τι θα κάνουμε, αλλά για το τι έχουμε ήδη κάνει», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως οι ενέργειες αυτές στοχεύουν στη συνεχή ενίσχυση της ασφάλειας.
Επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, λέγοντας πως οι βελτιώσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και θα εντατικοποιηθούν στο άμεσο μέλλον.
Η απάντηση στην αντιπολίτευση
Ο υπουργός απάντησε και στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, λέγοντας πως «κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των σιδηροδρόμων». Αναφέρθηκε και στη δήλωση του πρωθυπουργού, εξηγώντας ότι «η γραμμή είναι ασφαλής, αλλά λόγω των επιπτώσεων της κακοκαιρίας Daniel, υπάρχει ένα τμήμα 80 χιλιομέτρων όπου λειτουργεί μονή γραμμή και δεν υπάρχει πλήρης σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση».
Σημείωσε πως για το συγκεκριμένο τμήμα έχουν προβλεφθεί εναλλακτικοί τρόποι λειτουργίας και ότι τα έργα βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Τοποθέτηση για το ατύχημα στην Ημαθία
Σχετικά με το πρόσφατο ατύχημα που σημειώθηκε στην Ημαθία και αφορούσε μαθητή, ο υπουργός κάλεσε σε ψύχραιμη αντιμετώπιση και αποφυγή τοποθετήσεων χωρίς πλήρη γνώση των γεγονότων. «Μίλησα με τους γονείς πολλές φορές. Καλό θα ήταν να ενημερωθείτε πρώτα για τα δεδομένα της περιοχής, για το αν υπάρχει φυλασσόμενη ισόπεδη διάβαση στα 200 μέτρα, και μετά να συζητήσουμε», υπογράμμισε.
Οι πρωτοβουλίες για την ασφάλεια των τρένων
Στην ομιλία του, ο υπουργός παρουσίασε τις ενέργειες που έχουν υλοποιηθεί από τον Ιούλιο του 2023 για τη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου. Αναφέρθηκε σε έργα που ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη και υπογράμμισε πως βασικός στόχος είναι η μείωση των λαθών που οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά και η συνολική αναβάθμιση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου.
«Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις»
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως τα προβλήματα του σιδηροδρόμου είναι μακροχρόνια και απαιτούν σταθερή και μεθοδική δουλειά. «Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Χρειάζεται υπομονή, σχέδιο, εθνική συνεννόηση και προσήλωση στον στόχο. Με σοβαρότητα και επιμονή, συνεχίζουμε αυτή την εθνική προσπάθεια, για να φέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο επίπεδο που αξίζει στη χώρα και στους πολίτες», κατέληξε.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.