Η έλλειψη ενός πολύ βασικού εγγράφου στο αυτοκίνητο μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα δαπανηρή, με τους οδηγούς να κινδυνεύουν με πρόστιμο έως και 350 ευρώ αν δεν το έχουν μαζί τους.
Ποιο έγγραφο είναι υποχρεωτικό και γιατί δεν πρέπει να το ξεχνάμε
Ανάμεσα στα απαραίτητα έγγραφα που οφείλει να έχει κάθε οδηγός μέσα στο όχημά του και να τα παρουσιάζει όταν του ζητηθούν από τις αρμόδιες αρχές, βρίσκεται και ένα που συχνά παραμελείται: το αποδεικτικό επιτυχούς τεχνικού ελέγχου του οχήματος. Η απουσία αυτού του χαρτιού, είτε λόγω καθυστέρησης στον έλεγχο είτε από αμέλεια, μπορεί να επιφέρει πρόστιμα που αγγίζουν τα 350 ευρώ.

Περισσότερο από τυπική υποχρέωση: θέμα ασφάλειας και περιβάλλοντος
Η τακτική συντήρηση και ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων δεν είναι μόνο ένα νομικό καθήκον, αλλά και κρίσιμο ζήτημα για την ασφάλεια στους δρόμους και την προστασία του περιβάλλοντος. Ένα όχημα που δεν πληροί τις ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο τόσο για τους επιβάτες του όσο και για όλους τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
Σε πολλές χώρες –και φυσικά και στην Ελλάδα–, λειτουργούν τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), τα οποία είναι υπεύθυνα για να επιβεβαιώνουν ότι κάθε αυτοκίνητο πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας ώστε να κυκλοφορεί νόμιμα.
Πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα χωρίς έλεγχο
Ωστόσο, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αποφεύγουν, για διάφορους λόγους, να περάσουν από ΚΤΕΟ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, πάνω από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να διαθέτουν το απαραίτητο πιστοποιητικό ελέγχου.
Για τον λόγο αυτό, οι αρχές έχουν προχωρήσει σε μια σειρά οικονομικών μέτρων για να περιορίσουν το φαινόμενο.

Ποια είναι τα πρόστιμα για εκπρόθεσμο έλεγχο
Εάν κάποιος οδηγός καθυστερήσει να περάσει τον έλεγχο ΚΤΕΟ –έστω και λίγο μετά τη λήξη της ημερομηνίας–, επιβαρύνεται με επιπλέον τέλος, το οποίο ποικίλλει ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και τη διάρκεια της καθυστέρησης.
Για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, το κόστος είναι:
- 16 ευρώ για καθυστέρηση έως 30 ημέρες
- 33 ευρώ για καθυστέρηση από 30 ημέρες έως 6 μήνες
- 65 ευρώ για καθυστέρηση άνω των 6 μηνών
Μετά την εξάμηνη καθυστέρηση, εκτός από το πρόστιμο του ΚΤΕΟ, επιβάλλεται και πρόστιμο 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται αυτόματα από την ΑΑΔΕ μέσω TAXIS.
Πώς γίνεται ο έλεγχος για τα πρόστιμα
Ο εντοπισμός των παραβατών γίνεται ανά εξάμηνο μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Οι διασταυρώσεις γίνονται αυτόματα από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, του TAXISnet, των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και άλλων συναρμόδιων φορέων. Αν προκύψει πως κάποιο όχημα δεν έχει περάσει εμπρόθεσμα από ΚΤΕΟ, του επιβάλλεται το σχετικό πρόστιμο.

Έλεγχος από Τροχαία: το πρόστιμο φτάνει τα 350 ευρώ
Ακόμα πιο αυστηρή είναι η διαδικασία εάν ο οδηγός εντοπιστεί από την Τροχαία χωρίς το αποδεικτικό ότι το όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ. Σε αυτή την περίπτωση, επιβάλλεται πρόστιμο 350 ευρώ επιτόπου.
Αν ο οδηγός περάσει τον έλεγχο και καταθέσει το αποδεικτικό μέσα σε 10 ημέρες, τότε το πρόστιμο μειώνεται σημαντικά: καταβάλλεται μόλις το 1/8 του αρχικού ποσού, δηλαδή 45 ευρώ. Σε αυτό όμως προστίθεται και το ειδικό αυξημένο τέλος που πληρώνεται στο ΚΤΕΟ, ανάλογα με τη διάρκεια καθυστέρησης.
Πρόστιμο και χωρίς το χαρτί, ακόμη κι αν έχει γίνει ο έλεγχος
Υπάρχει και μια ακόμα περίπτωση που πολλοί αγνοούν: ακόμη κι αν το όχημα έχει περάσει τον τεχνικό έλεγχο, αλλά ο οδηγός δεν έχει μαζί του το σχετικό αποδεικτικό κατά τον έλεγχο από την Τροχαία, τότε επιβάλλεται πρόστιμο 30 ευρώ. Μόλις προσκομιστεί το χαρτί, το πρόστιμο μειώνεται αυτομάτως σε αυτό το ποσό.
Πηγή: carandmotor
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.


















