Η νέα επιλογή «όρθιων καθισμάτων» που ετοιμάζουν οι εταιρείες low cost για το 2026 προκαλεί αντιδράσεις αλλά και περιέργεια, καθώς υπόσχεται πιο φθηνά εισιτήρια σε βάρος της άνεσης των επιβατών.
νέος τρόπος καθίσματος για εξοικονόμηση χώρου
Πολλές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους σχεδιάζουν να εφαρμόσουν από το 2026 ένα πρωτοποριακό αλλά και αμφιλεγόμενο σύστημα θέσεων: καθίσματα όρθιας στάσης που θυμίζουν σέλα ποδηλάτου. Αυτά τα ημικαθιστά καθίσματα επιτρέπουν την παραμονή του επιβάτη σε γωνιακή στάση, χωρίς να κάθεται πλήρως, με στόχο τη μεταφορά περισσότερων επιβατών σε σύντομες πτήσεις.
Η αλλαγή αυτή αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητα των αεροσκαφών κατά περίπου 20%, προσφέροντας πιο φθηνές επιλογές για διαδρομές διάρκειας έως δύο ωρών.
η εξέλιξη του Skyrider 2.0
Το νέο κάθισμα, γνωστό ως Skyrider 2.0, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2018 από την εταιρεία Aviointeriors στην Έκθεση Εσωτερικών Αεροσκαφών στο Αμβούργο. Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη εκδοχή ενός παλαιότερου σχεδίου που δεν είχε υλοποιηθεί το 2010. Θυμίζει σέλα αλόγου και προσφέρει καλύτερη επένδυση και σταθερότερη στήριξη, καθώς η κάθε σειρά συνδέεται με στύλους στην οροφή και το πάτωμα του αεροσκάφους, αντί για την κλασική ράγα.
η θέση της εταιρείας πίσω από τον σχεδιασμό
Η Aviointeriors περιγράφει το Skyrider 2.0 ως μια καινοτομία που επιτρέπει «υπερυψηλή πυκνότητα» στην καμπίνα του αεροσκάφους. Όπως αναφέρει στη σχετική της δήλωση:
«Το Skyrider 2.0 είναι ένα καινοτόμο κάθισμα. Επιτρέπει υπερυψηλή πυκνότητα στην καμπίνα του αεροσκάφους. Το Skyrider 2.0 ανοίγει την εμπειρία του ταξιδιού σε ευρύτερο κοινό, δημιουργώντας επίσης χώρο για την εισαγωγή μικτών τάξεων στο ίδιο αεροσκάφος. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι το πρωτότυπο κάθισμα που εξασφαλίζει αυξημένη όρθια στάση του επιβάτη, επιτρέποντας την εγκατάσταση της θέσης σε μικρότερο βήμα, διατηρώντας παράλληλα επαρκή άνεση».
πλεονεκτήματα για τις εταιρείες και το οικονομικό κίνητρο
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το Skyrider 2.0 είναι κατά 50% ελαφρύτερο από τα κλασικά καθίσματα της οικονομικής θέσης και απαιτεί λιγότερα εξαρτήματα, γεγονός που μειώνει σημαντικά τα έξοδα συντήρησης. Το προβάλλει ως μια ιδανική λύση για τις low cost εταιρείες που αναζητούν τρόπους να περιορίσουν το κόστος και να προσελκύσουν νέους επιβάτες με φθηνότερα εισιτήρια.
Χαρακτηριστικά, ο CEO της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, έχει εδώ και χρόνια εκφράσει ενδιαφέρον για αυτό το είδος καθισμάτων. Έχει προτείνει να ενταχθούν 10 σειρές με Skyrider 2.0 και 15 σειρές με συμβατικά καθίσματα στα Boeing 737 και 800 της εταιρείας του, ενώ εκτιμά ότι τα εισιτήρια για τις «όρθιες» θέσεις θα μπορούσαν να ξεκινούν από 1 έως 5 λίρες.
αντιδράσεις και αμφιβολίες για την άνεση και την ασφάλεια
Παρά την αισιοδοξία των εταιρειών, η πρόταση αυτή έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στον αεροπορικό τομέα, κυρίως σε ό,τι αφορά την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Οι επικριτές επισημαίνουν τον κίνδυνο σε περίπτωση αναταράξεων ή έκτακτης ανάγκης.
Οι αεροπορικές, από την πλευρά τους, διαβεβαιώνουν ότι τα καθίσματα διαθέτουν ζώνες ασφαλείας και έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές, ενώ θα χρησιμοποιούνται μόνο σε συγκεκριμένες πτήσεις περιορισμένης διάρκειας.
οργισμένες αντιδράσεις στα social media
Οι επιβάτες πάντως δεν φαίνεται να έχουν πειστεί. Στα social media, πολλοί σχολίασαν ειρωνικά ή εξοργισμένα την ιδέα των «όρθιων καθισμάτων».
Ένας χρήστης έγραψε: «Αυτό είναι αξιολύπητο. Φερθείτε στους ανθρώπους σαν ανθρώπους. Θεέ μου», ενώ ένας άλλος σχολίασε με χιούμορ: «Σύντομα θα σε δένουν στο φτερό με μάσκα οξυγόνου».
Άλλος προειδοποίησε: «Παρακαλώ μη τα αγοράσετε ποτέ αυτά τα εισιτήρια όταν κυκλοφορήσουν! Μην ενισχύετε αυτό το πράγμα», και κάποιος πιο καυστικός τόνισε: «Ξέρω τι είναι το “κάθισμα σκλάβων” όταν το βλέπω. Δεν θα πάρω».
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.