Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ανοίγει τον δρόμο για τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, με 12 εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού να ετοιμάζονται να υποδεχτούν φοιτητές από τον Σεπτέμβριο του 2025.
Το πράσινο φως από το ΣτΕ
Την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάσισε πως ο νόμος που προβλέπει τη λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα είναι συνταγματικός. Έτσι, οι προσφυγές που είχαν κατατεθεί από πανεπιστημιακούς και εκπροσώπους της ανώτατης εκπαίδευσης απορρίφθηκαν, ξεκλειδώνοντας την υλοποίηση του σχεδίου.
Η απόφαση αυτή ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία και λειτουργία 12 μη κρατικών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τα οποία –εκτός απροόπτου– θα είναι έτοιμα να δεχτούν εγγραφές νέων φοιτητών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Πού θα λειτουργήσουν και πόσους φοιτητές θα δεχτούν
Η λειτουργία των νέων πανεπιστημίων αναμένεται να ξεκινήσει την ακαδημαϊκή χρονιά 2025-2026, με τις πρώτες εγγραφές φοιτητών να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις 6.000. Τα προγράμματα σπουδών που θα προσφέρονται υπολογίζονται ανάμεσα στα 100 και τα 120 συνολικά.
Σε ποιες περιοχές θα ιδρυθούν
Η πλειονότητα των ιδρυμάτων πρόκειται να εγκατασταθεί στην Αττική, ενώ κάποια άλλα θα ανοίξουν τις πύλες τους και στη Θεσσαλονίκη. Οι σχετικές αιτήσεις για την ίδρυση ΝΠΠΕ (Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου) από ξένα πανεπιστήμια έχουν ήδη υποβληθεί και αναμένεται να εγκριθούν, ώστε τα ιδρύματα να είναι πλήρως λειτουργικά μέχρι την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς.
Αυτά είναι τα 12 νέα ιδρύματα
Σύμφωνα με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), τα 12 ιδιωτικά πανεπιστήμια που πρόκειται να λειτουργήσουν στην Ελλάδα είναι τα εξής:

Εάν δεν προκύψουν νέες νομικές ή διοικητικές εμπλοκές, οι εγγραφές στα ιδρύματα αυτά θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο του 2025.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.