Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης πρότεινε τη μείωση της τιμής των ταξί τα βράδια της Παρασκευής, του Σαββάτου και της Κυριακής, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Η πρόταση αυτή, όμως, προκάλεσε έντονη αντίδραση από τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, Θύμιο Λυμπερόπουλο.
ο στόχος της πρότασης Κυρανάκη
Ο κ. Κυρανάκης, μιλώντας στον ΑΝΤ1, εξήγησε πως η ιδέα πίσω από την πρότασή του είναι η μείωση των τροχαίων που προκαλούνται από μεθυσμένους οδηγούς. Όπως ανέφερε:
«Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή βράδυ πολύς κόσμος βγαίνει και πίνει. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο, να μην οδηγούν. Το ταξί είναι πολύ πιο φθηνό και χωρίς να χάνουν έσοδο οι οδηγοί ταξί να καλύπτει τη διαφορά το κράτος, ανάλογα με τα δημοσιονομικά περιθώρια».
Η πρόταση προβλέπει ότι το κόστος της έκπτωσης στα κόμιστρα δεν θα το επωμίζονται οι οδηγοί ταξί, αλλά το κράτος, ανάλογα με τη δυνατότητα του προϋπολογισμού.
η έντονη αντίδραση του ΣΑΤΑ
Η πρόταση αυτή δεν έγινε δεκτή με θετικό τρόπο από τους εκπροσώπους των οδηγών ταξί. Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, απάντησε με ιδιαίτερα αιχμηρό ύφος μέσα από ένα βίντεο που ανάρτησε στη σελίδα του σωματείου στο Facebook.
«Αρρωστημένο μυαλό του κ. Κυρανάκη», χαρακτήρισε τον αναπληρωτή υπουργό, υποστηρίζοντας πως προσπαθεί να εκθέσει τον κλάδο των ταξί στα μάτια της κοινωνίας με το επιχείρημα ότι θα μεταφέρουν μεθυσμένους με ένα pass.
οι ενστάσεις για την ουσία της πρότασης
Ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη πρόταση δεν είναι μια πράξη κοινωνικής πολιτικής, αλλά ένας τρόπος να γίνει εντυπωσιασμός σε βάρος των επαγγελματιών του χώρου:
«Δεν μπορείς να μας κοροϊδέψεις. Εμείς θέλουμε μόνο συζήτηση. Αν θέλεις να κάνεις κοινωνική πολιτική θα την έκανες με τον κορωνοϊό, θα την έκανες να δώσεις pass σε AμεΑ και νεφροπαθείς για να τους ξέρουμε».
Κατηγόρησε τον υπουργό ότι δεν αντιμετωπίζει με σοβαρότητα τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, αλλά επιλέγει ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα που μεταφέρει το βάρος στους επαγγελματίες ταξιτζήδες.
η καθημερινότητα των οδηγών και το θέμα του σεβασμού
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εστίασε και στη συμπεριφορά που συχνά αντιμετωπίζουν οι οδηγοί ταξί τα βράδια:
«Εγώ και ο κάθε συνάδελφος δεν θα επιτρέψει να μπαίνει να ξερνάει αυτός που έδωσε 200-1.000 ευρώ στο κέντρο για να δώσεις εσύ μετά 5 ευρώ, για να κάνεις τον λαϊκιστή. Δεν περνάει αυτό».
Η αντίδραση αυτή δεν αφορά μόνο το οικονομικό σκέλος της πρότασης, αλλά και την αξιοπρέπεια των επαγγελματιών, που θεωρούν πως η πρόταση δεν λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα της δουλειάς τους.
τελική τοποθέτηση και πολιτική διάσταση
Κλείνοντας το βίντεό του, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος απευθύνθηκε άμεσα στον υπουργό:
«Αν θέλεις επειδή με φοβάσαι, επειδή λες ότι σε απειλώ. Εσένα όχι, απειλώ αυτή την πολιτική που θέλει να διαλύσει τον κλάδο».
Με αυτή τη δήλωση, ο συνδικαλιστής ξεκαθαρίζει πως η αντίδραση του δεν είναι προσωπική, αλλά πολιτική, και αφορά μια συνολική στάση που, όπως υποστηρίζει, υποβαθμίζει και υπονομεύει τον κλάδο των επαγγελματιών ταξί.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.