Η έντονη αντίδραση ενός καθηγητή σε ελληνικό πανεπιστήμιο έγινε viral, όταν φοιτητές φάνηκε να μην μπορούν να ξεχωρίσουν το κιλό από τον τόνο.
Οργή καθηγητή μέσα στην αίθουσα
Ένα απρόσμενο περιστατικό σημειώθηκε σε πανεπιστήμιο της Ελλάδας, όταν καθηγητής δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για τις γνώσεις των φοιτητών του, κατακρίνοντάς τους ανοιχτά επειδή «δεν γνωρίζουν ούτε τα στοιχειώδη».
Όπως είπε ο ίδιος, αρκετοί φοιτητές δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν βασικές μονάδες μέτρησης, όπως το κιλό από τον τόνο, κάτι που προκάλεσε ένταση μέσα στην αίθουσα. Το περιστατικό προκάλεσε μεγάλη συζήτηση στα social media, όπου δεν έλειψαν τα επικριτικά αλλά και χιουμοριστικά σχόλια.
Το περιστατικό γρήγορα πήρε διαστάσεις, με αρκετούς να το συνδέουν με την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και το πώς προετοιμάζονται οι νέοι για τις σπουδές τους.
Η ανάρτηση που προκάλεσε αίσθηση
Αφορμή για όλη αυτή τη συζήτηση στάθηκε μια δημόσια ανάρτηση του πανεπιστημιακού, με αφορμή τα αποτελέσματα της Β’ εξεταστικής περιόδου. Στην ανάρτηση αυτή, περιγράφει με ειλικρίνεια και οργή την απογοήτευσή του για τις επιδόσεις των φοιτητών του.
Μέσα από νούμερα και συγκεκριμένα παραδείγματα, θέτει στο τραπέζι το ευρύτερο ζήτημα της σχέσης των φοιτητών με τη γνώση και την πανεπιστημιακή τους πορεία.
Το ξέσπασμα του καθηγητή
«Κυρίες και κύριοι,
Είναι η πρώτη φορά στα 20 χρόνια που διδάσκω στο Τμήμα και βλέπω τόσο απογοητευτικά αποτελέσματα στη Β’ εξεταστική:
160 άτομα είχαν δηλωμένο το μάθημα του εργαστηρίου για εξέταση τον Σεπτέμβριο.
78 προσήλθαν για εξέταση στις 8/9/2025.
Μόνο οι 23 ολοκλήρωσαν επιτυχώς…
Και αυτά συμβαίνουν σε ένα μάθημα ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ, με ασκήσεις ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ τις οποίες και γνωρίζατε και εκπαιδευτικά βίντεο στο youtube, εκτός των λυμένων ασκήσεων…
Είναι αδιανόητο να φοιτάτε στο Πανεπιστήμιο και να μην μπορείτε να κάνετε ΑΠΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ! Είναι αδιανόητο να μην μπορείτε να ξεχωρίσετε το κιλό από τον τόνο και το γραμμάριο από το λίτρο! Είναι αδιανόητο να μην μπορείτε να διακρίνετε ένα πλοίο Ξηρού Φορτίου Χύδην από ένα Μεταφοράς Οχημάτων…
Αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι διακατέχεστε από το σύνδρομο της “Τετάρτης Λυκείου”, δηλαδή “πάμε να γράψουμε δυο αρλούμπες και θα μας περάσουν”, όπως δυστυχώς έτσι σας έμαθαν…».
Οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο
Το ξέσπασμα του καθηγητή έγινε αντικείμενο συζήτησης και στα κοινωνικά δίκτυα, με πολλούς να διαφωνούν για το ποιος τελικά φέρει την ευθύνη: οι φοιτητές ή το ίδιο το σύστημα εκπαίδευσης;
Κάποιοι είδαν στις δηλώσεις του μια δικαιολογημένη αγανάκτηση, η οποία αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα πολλών διδασκόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άλλοι, αντίθετα, θεώρησαν την προσέγγισή του υπερβολική και προσβλητική, ειδικά όταν αφορά νέους ανθρώπους που προσπαθούν να μάθουν.
Ανεξάρτητα από την πλευρά που επιλέγει κανείς, το περιστατικό άνοιξε μια ευρύτερη κουβέντα για τη γνώση, την προετοιμασία των φοιτητών, αλλά και τις προσδοκίες που υπάρχουν στο πανεπιστήμιο.
Η ουσία πίσω από τον θόρυβο
Πέρα από τον τόνο του διδάσκοντα και την αμηχανία που προκάλεσε το ξέσπασμά του, το γεγονός αναδεικνύει κάτι βαθύτερο: την ανάγκη για σωστά θεμέλια στην εκπαίδευση.
Όταν λείπουν βασικές γνώσεις, εύκολα γεννιούνται παρεξηγήσεις, αποτυχίες, ακόμα και χλευασμός. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι απλώς μετάδοση πληροφορίας, αλλά και διαμόρφωση σκέψης – και αυτό ξεκινά από τα βασικά.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.