Η συντριβή του Καναντέρ στην Κάρυστο ξύπνησε μνήμες από μια παρόμοια τραγωδία που σημειώθηκε στα Στύρα Ευβοίας στις 23 Ιουλίου του 2007.
Η συντριβή του Καναντέρ στην Κάρυστο της Εύβοιας σήμερα Τρίτη 25 Ιουλίου, με πλήρωμα δύο χειριστές, για τους οποίους η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, ξύπνησε μνήμες από μια παρόμοια τραγωδία που έλαβε χώρα κοντά στη Κάρυστο και, συγκεκριμένα, στα Στύρα Ευβοίας στις 23 Ιουλίου του 2007, μια χρονιά που κατεγράφησαν οι φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία.
Συγκεκριμένα στις 23 Ιουλίου 2007, πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-415 της Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη στα Νέα Στύρα Ευβοίας, κατά τη διάρκεια προσπάθειας κατάσβεσης της πυρκαγιάς που είχε ξεσπάσει στην περιοχή, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι δύο χειριστές του, ο κυβερνήτης Σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης και ο συγκυβερνήτης Υποσμηναγός Γιώργος Χατζούδης.
Οι δύο πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, για να συνδράμουν στη δασοπυρόσβεση στη νότια Ελλάδα.
Κατά πληροφορίες, το Καναντέρ πραγματοποίησε χαμηλή πτήση, έκανε τη ρίψη νερού και στη συνέχεια ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Το χρονικό της τραγωδίας
Η πυρκαγιά στην περιοχή Τσακαίοι, στα Στύρα Ευβοίας, ξεκίνησε στη μεσημέρι και λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν εκείνη την ώρα πήρε γρήγορα διαστάσεις.
Καθώς το μέτωπο της φωτιάς κινούνταν προς τον οικισμό του Δήλεσο, στον τόπο της πυρκαγιάς έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής, αλλά το δύσβατο της περιοχής που καιγόταν έκανε αναγκαία την ύπαρξη και άλλων εναέριων μέσων, με αποτέλεσμα στην μάχη να ριχθούν άλλα δύο αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.
Λίγη ώρα αργότερα έφτασε και το Καναντέρ, με τους δύο πιλότους να προσπαθούν να αποτρέψουν την είσοδο της φωτιάς στα σπίτια του οικισμού Διλησός και γι’ αυτό αναγκάστηκαν να πραγματοποιήσουν αρκετά χαμηλή πτήση.
Είχαν μόλις ολοκληρώσει την ρήψη, όταν ξαφνικά το αεροσκάφος έγειρε προς την μία πλευρά του και καρφώθηκε στο έδαφος. Κατά τους αυτόπτες μάρτυρες οι πιλότοι επιχείρησαν να σηκώσουν το αεροσκάφος, χωρίς όμως να το καταφέρουν.
Εμπειρογνώμονες της επιτροπής που ορίστηκε από το ΓΕΑ και επισκέφτηκαν την περιοχή του δυστυχήματος απέδωσαν την πτώση του αεροσκάφους στον συνδυασμό της πολύ χαμηλής πτήσης μέσα σε καπνούς και στα ισχυρά ρεύματα αέρα που αναπτύσσονται από την μετακίνηση των ιδιαίτερα θερμών μαζών. Μαζί με τους ανέμους που έπνεαν την ώρα της κατάσβεσης εκτίμησαν ότι το αεροσκάφος παρουσίασε απώλεια στήριξης και έτσι έπεσε ξαφνικά.
Ο κυβερνήτης Δημήτρης Στοϊλίδης και ο συγκυβερνήτης Γιάννης Χατζούδης, θυσίασαν τη ζωή τους για να προστατεύσουν τις ζωές και τις περιουσίες των κατοίκων και πέρασαν στο πάνθεον των ηρώων.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.