Την μείωση στα τεκμήρια των ΙΧ και μάλιστα από τη χρήση 2014 φαίνεται πως εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, ως ένα ακόμη μέτρο που προστίθεται στο πακέτο φοροελαφρύνσεων.
Η ρύθμιση για τα τεκμήρια, που αποτελούν επιπρόσθετο βάρος για εκατομμύρια φορολογούμενους, είναι έτοιμη και έχει υποβληθεί στο Μαξίμου προς αξιολόγηση και έγκριση.
«Αυτό που έγινε με τα τεκμήρια των αυτοκινήτων το 2010 ήταν μια υπερβολή», λέει στο capital.gr ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών που έχει επεξεργαστεί το σχέδιο μείωσης των τεκμηρίων. «Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει στη μείωση των τεκμηρίων όχι μόνο για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού, αλλά και για τα μεσαία. Ακόμη και ένα 1.600άρι έχει τσουχτερό τεκμήριο».
Το τεκμήριο για ένα όχημα 1.600 κυβικών εκατοστών είναι 6.400 ευρώ εφόσον είναι ηλικίας έως πέντε ετών και μειώνεται κατά 30% εφόσον είναι ηλικίας από πέντε έως δέκα ετών. Για ηλικία μεγαλύτερη των δέκα ετών το τεκμήριο μειώνεται κατά 50%. Ωστόσο, αν σε αυτό το τεκμήριο προστεθεί και η τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης που είναι 3.000 ευρώ για τον άγαμο και 5.000 ευρώ για τον έγγαμο γίνεται κατανοητό ότι ακόμη και η κατοχή εντός μεσαίου κυβισμού οχήματος μπορεί να οδηγήσει σε υπερφορολόγηση.
Οι αλλαγές που προβλέπονται είναι η μείωση του τεκμηρίου των ΙΧ κατά 30% έως 40% και αυτό θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2014. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι θα δουν το όφελος από το επόμενο εκκαθαριστικό της εφορίας και το όφελος αναμένεται να είναι διπλό.
Πρώτον, οι φορολογούμενοι με μηδενικό ή χαμηλό πραγματικό εισόδημα θα κληθούν να πληρώσουν λιγότερο φόρο για το τεκμαρτό τους εισόδημα. Δεύτερον, οι φορολογούμενοι που έχουν οχήματα άνω των 1.929 κυβικών και ηλικίας έως δέκα ετών θα κληθούν να πληρώσουν μειωμένο φόρο πολυτελούς διαβίωσης για το όχημά τους. Ο συγκεκριμένος φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί του τεκμηρίου για οχήματα έως 2.500 κυβικών και με συντελεστή 10% για οχήματα υψηλότερου κυβισμού.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.