Σήμερα αναμένεται η ανακοίνωση της απόφασης της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία θα χαρακτηριστούν ως μη συνάδουσες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν από την Κυβέρνηση στις Κυπριακές Αερογραμμές, ύψους €104 εκατ. το 2012.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες της εφημερίδας “Φιλελεύθερος”, αυτό ουσιαστικά σημαίνει ταφόπλακα για τον κρατικό αερομεταφορέα της Κύπρου που πετά από το 1947. Πρόκειται για δύο κρατικές ενισχύσεις, για τις οποίες αναμένεται διαφορετικό σκεπτικό απόρριψης. Η πρώτη, ύψους €31 εκατ. δόθηκε τον Φεβρουάριο του 2012 με αύξηση κεφαλαίου που κρίθηκε ότι δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις και η δεύτερη ως «δάνειο» ύψους €73 εκατ. τον Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου.
Η Επιτροπή κίνησε προκαταρκτική έρευνα τον Φεβρουάριο του 2012. Αμυδρές πιέσεις προς τις Βρυξέλλες, για αναβολή δημοσιοποίησης της απόφασης, δεν φέρνουν αισιοδοξία.
Στη χθεσινή συνεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου μεταφέρθηκαν οδηγίες του υπουργού Οικονομικών ότι πρέπει η εταιρεία να κηρύξει απόψε αναστολή πτητικού προγράμματος για λόγους ασφάλειας. Για τον λόγο αυτό μάλιστα, με οδηγίες του Χάρη Γεωργιάδη και πάλι, καθορίστηκε έκτακτη νυκτερινή συνεδρία του Δ.Σ. για απόψε, παρά τη νομική συμβουλή που έλαβαν χθες τα μέλη του συμβουλίου να μη βιαστούν, αλλά να λάβουν αποφάσεις αφού μελετήσουν προσεκτικά την απόφαση των Βρυξελλών.
Το σημερινό πτητικό πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί κανονικά, ενώ μάλιστα αυτές τις μέρες παρατηρείται σημαντικά αυξημένη πληρότητα σε όλες τις πτήσεις. Σήμερα προβλέπεται να πραγματοποιηθούν 16 πτήσεις, με τελευταία αυτή από την Αθήνα λίγο μετά τις 9:00 το βράδυ. Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, αν επιτύχει, προβλέπει να ανακοινωθεί αναστολή πτήσεων αμέσως μετά. Η πρώτη επόμενη πτήση είναι προγραμματισμένη για τις 8:00 το Σάββατο προς το Παρίσι.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, ο κυβερνητικός σχεδιασμός που έχει από εβδομάδες καθοριστεί, προβλέπει κλείσιμο της εταιρείας, με κήρυξη πτώχευσης, με «συνοπτικές διαδικασίες».
Σημειώνεται ότι η έκδοση της απόφασης από τις Βρυξέλλες, δεν σημαίνει αυτόματο κλείσιμο της εταιρείας, αλλά θεωρείται ξεκάθαρο ότι με βάση το κοινοτικό κεκτημένο δίνεται χρόνος δύο συν δύο μήνες για τις απαραίτητες ρυθμίσεις.
Την ίδια ώρα, πάντως, η κυβέρνηση βρίσκεται σε επαφή με ενδιαφερόμενους για την πώληση του εμβλήματος και του σήματος για τη δημιουργία νέας αεροπορικής εταιρείας, κάτι που θα διαφανεί το επόμενο διάστημα, αν και ήδη καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι σε περίπτωση απευθείας ανάθεσης θα υπάρξουν αντιδράσεις προς τις Βρυξέλλες που θα ζητούν διαδικασίες προσφορών.
Κυβέρνηση: Υπάρχει σχεδιασμός για την επόμενη μέρα
Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Νίκος Χριστοδουλίδης ανέφερε ότι υπάρχουν κάποιες πληροφορίες, οι οποίες δεν είναι θετικές. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι είναι καλύτερα να αναμένουμε τη δημοσιοποίηση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο κ. Χριστοδουλίδης ανέφερε ότι η κυβέρνηση είναι προετοιμασμένη για κάθε σενάριο και υπάρχει σχεδιασμός τόσο για το προσωπικό της εταιρείας όσο και για το επιβατικό κοινό.
Είπε επίσης ότι υπάρχει και σχεδιασμός από την κυβέρνηση για την ίδρυση σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα νέας εταιρείας.
capital.gr
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.