Πενήντα έξι φοροαπαλλαγές απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές που την ίδια στιγμή έδωσαν πάνω από δεκατρία δισεκατομμύρια σε καινούργια ή μεταχειρισμένα πλοία το 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του 2014.
Διατήρησαν έτσι την πρωτιά, σε μια περίοδο βέβαια που στην Ελλάδα ο κόσμος χειμάζεται από την οικονομική ένδεια και ενδέχεται να κληθεί να πληρώσει από το ήδη πενιχρό εισόδημά του τα μέτρα του email Χαρδούβελη.
Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι όπως είχε επισημάνει και σε άρθρο του το HOT DOC, με βάση τον νόμο 27/1975 «Περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξιν της Εμπορικής Ναυτιλίας» οι εφοπλιστές απολαμβάνουν τις 56 φοροαπαλλαγές εφόσον έχουν υπό ελληνική σημαία τα πλοία τους, ενώ όπως γίνεται αντιληπτό εάν έχουν αλλοδαπή σημαία δεν πληρώνουν δεκάρα…
Σύμφωνα με αυτό τον νόμο ένα πλοίο για παράδειγμα 20000 κόρων πληρώνει φόρο 7500 ευρώ τον χρόνο. Λιγότερα δηλαδή από μια μικρομεσαία επιχείρηση!
Σε μια περίοδο λοιπόν που με βάση στοιχεία της ΠΝΟ υπάρχουν μόλις 15000 Έλληνες ναυτικοί, οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν τουλάχιστον το 15% της παγκόσμιας ναυτιλίας με περίπου 3300 πλοία και το 2012 που η κρίση είχε οδηγήσει χιλιάδες σε αυτοκτονία και οι μισθοί, όταν υπήρχαν, δεν ξεπερνούσαν τα 12000 ευρώ ετησίως, αυτοί είχαν έσοδα 14,5 δισεκατομμύρια και είχαν καταβάλει φόρο 13 εκατομμύρια…
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως σύμφωνα με στοιχεία ναυλομεσιτικών οίκων, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 309 μεταχειρισμένα πλοία έναντι του ποσού των 7,3 δισ. δολ., ενώ την ίδια στιγμή παρήγγειλαν 175 καινούργια δίνοντας κάτι περισσότερο από 6 δις δολάρια.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία οι Έλληνες εφοπλιστές πρέπει να έχουν γερά οικονομικά αποθέματα μιας και από τα 1523 πλοία που πωλήθηκαν το 2014, μόνο 158 ήταν δικά τους.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.