Το υπερωκεάνιο που κατασκευάστηκε ως το γρηγορότερο του κόσμου. Βυθίστηκε στην Κέα στη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου μια εβδομάδα πριν από τον Βρεταννικό…
Το S/S BURDIGAL 183 μέτρα μήκος, 19,4 μέτρα πλάτος, εκτόπισμα 20.100 τόνους..
Τον Μάιο του 1898 το S/S Kaiser Friedrich ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι. Στη διάρκεια του ταξιδιού διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν δυνατόν να ξεπεράσει τους 20 κόμβους και η ναυτιλιακή εταιρεία αρνήθηκε να το δεχτεί στον στόλο της.
Ύστερα από διαβεβαιώσεις των ναυπηγών, το S/S Kaiser Friedrich ξεκίνησε τα υπερατλαντικά του ταξίδια από το Bremerhaven στο Σάουθάμπτον και από εκεί στη Νέα Υόρκη, μεταφέροντας κυρίως μετανάστες. Το πρώτο ταξίδι διήρκεσε 7 ημέρες 10 ώρες και 15 λεπτά με μέση ταχύτητα τους 17,73 κόμβους, καθώς προέκυψαν μηχανικά προβλήματα….
Η ναυτιλιακή το επέστρεψε πίσω καθώς δεν κατάφερε να καλύψει τους όρους του συμβολαίου….
Λίγους μήνες αργότερα, μια ναυτιλιακή εταιρεία από το Αμβούργο το νοίκιασε για ένα χρόνο και το 1900 το πλοίο παροπλίστηκε παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Αμβούργου για τα επόμενα 12 χρόνια.
Το 1912 η γαλλική εταιρεία Compagnie de Navigation Sud- Atlantique το αγόρασε έναντι 4.000.000 φράγκων και το μετονόμασε σε S/S Burdigala.
Στον πίνακα αυτόν, ζωγραφισμένο από τον Karl Paul Themistokles το 1901,το S/S Kaiser Friedrich με τα τρία φουγάρα του να φέρουν τα χρώματα της Hamburg Amerika Linie
Η γέφυρα του πλοίου, αναδυόμενη μέσα από το μυστηριακό φως του βυθού, αποτελεί το στέμμα του «Κάιζερ» του Καναλιού της Κέας.
Ο Σταύρος Αποσπόρης πάνω από το αριστερό πρυμναίο πυροβόλο του πλοίου.
Αν και οι περισσότεροι επιβαίνοντες διασώθηκαν, σε αντίθεση με τον Τιτανικό, κατά τραγικό τρόπο η δίνη που δημιούργησαν οι έλικες παρέσυρε λίγες λέμβους κομματιάζοντάς τες μαζί με τους ανθρώπους που επέβαιναν.
«Το ναυάγιο του HMHS Britannic είχε συγκλονίσει τη μικρή κοινωνία της Τζιάς κι οι άνθρωποι που το έζησαν από κοντά συζητούσαν γι’ αυτό» λέει στο ThePressProject η Τζιώτισσα συγγραφέας Μαρία Μουζάκη Χιονάτου.
Δύτες στην πρύμνη του S/S Burdigala.
S / S Burdigala, πρώην S / S Kaiser Friedrich, η πρώτη περιοχή
Σταμάτησαν τη δουλειά και το κοιτούσαν με τον αδελφό του, ενώ αναρωτιόντουσαν πώς να το λένε; Που να πηγαίνει, τι να κουβαλάει; Ξαφνικά σαν να έγινε σεισμός.
Συνταράχτηκε όλο το καράβι, τεράστια κύματα και καπνοί σηκώθηκαν ψηλά και το έκρυψαν. Ένας φοβερός κρότος τους κούφανε τα αυτιά. Δε μπορούσαν να καταλάβουν τι έγινε.
Αριστερά της πλώρης
Το σπασμένο κατάρτι του πλοίου
Στο μόλο είχε μαζευτεί πολύς κόσμος, κι όλοι αναρωτιόντουσαν τι έγινε.
Τέσσερις λάντζες (μεγάλες βάρκες) πήγαν για βοήθεια, η μια ήταν του Δημήτρη του Ψύλλα η άλλη του Σταμάτη του Παούρη, και άλλες δύο.
Σύντομα το καράβι βυθίστηκε, οι βάρκες του και οι λάντζες μπήκαν στο λιμάνι γεμάτες τραυματίες, πνιγμένους, νοσοκόμες και ναυτικούς από το πλήρωμα. Άσπρισε όλος ο μόλος από τις νοσοκόμες.
Ήταν όλοι τους μούσκεμα και κατατρομαγμένοι. Όσοι Τζιώτες ήταν εκεί κοντά, μεταξύ αυτών κι ο παππούς μου, έτρεξαν να βοηθήσουν τους ναυαγούς. Οι γυναίκες τους πήγαν στα σπίτια τους κι έφεραν στεγνά ρούχα για να αλλάξουν οι άνθρωποι και τρόφιμα για να φάνε.
Το αριστερό κανόνι (140 mm.)
Έντεκα χρόνια ήταν δεμένο στο λιμάνι του Αμβούργου ένα τεράστιο, σχεδόν πεθαμένο, καράβι, το υπερωκεάνιο «Kaiser Friedrich». Επειδή δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που του τέθηκαν, «κρεμάστηκε» και παρέμεινε έτσι παρατημένο στο Baakenhafen, ένα τεράστιο λείψανο, χωρίς πλήρωμα και χωρίς σημαίες…
Η αριστερή πλευρά της γέφυρας όπως φαίνεται από την πλώρη.
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του S / S Burdigala είναι τα επτά παράθυρα της γέφυρας.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.