Το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα αντιμετωπίζει μια περίοδο προκλήσεων, ειδικά μετά το πρόσφατο ατύχημα στα Τέμπη όπου το Intercity 62 συγκρούστηκε με εμπορικό τρένο.
Το περιστατικό οδήγησε στην αναστολή της λειτουργίας των τρένων και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι κάποιοι εκμεταλλεύονται την κατάσταση λεηλατώντας το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σύμφωνα με εργαζόμενους του ΟΣΕ, η λεηλασία είχε ήδη ξεκινήσει κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου. Οι αναφορές αναφέρουν ότι παλιές ράγες, συστήματα πέδησης, φρένα, συνδετήρες και αντίβαρα είναι μεταξύ των στόχων των λεηλατών. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας PETROLMAK, Νίκος Μοδιώτης, ανέφερε ότι από 15 έως 20 Μαρτίου άγνωστοι έκλεψαν εξαρτήματα από 15 βαγόνια που ήταν σταθμευμένα στο κέντρο διαλογής στη Θεσσαλονίκη. Στις 18 Μαρτίου, οι εταιρείες που ήταν υπεύθυνες για τα σταθμευμένα βαγόνια ανακάλυψαν μια τρύπα στον τοίχο του διαφράγματος του κέντρου διαλογής από όπου εικάζεται ότι βγήκαν τα υλικά.
Πέρα από τις λεηλασίες, καταγγελίες για απόπειρα δολιοφθοράς του δικτύου σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες και ιδιαίτερα από την περιοχή του Ασπροπύργου. Καταστροφική είναι η εικόνα του προαστιακού που διέρχεται από αυτή την περιοχή, ιδιαίτερα προς την Πελοπόννησο, καθώς δίπλα στις γραμμές υπάρχουν χωματερές. Ο δημοτικός υπάλληλος Γιώργος Ιωάννου από τον τομέα καθαριότητας Ασπροπύργου είπε ότι οι άνθρωποι πετούν σκουπίδια για να μην πάνε στον ΧΥΤΑ, καίνε αυτοκίνητα και τα αφήνουν δίπλα στις ράγες. Ζήτησε την ανάγκη τοποθέτησης φράχτη σε αυτό το τμήμα του δικτύου για να αποτραπούν τέτοιες δραστηριότητες.
Η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ανησυχητική και απαιτεί επείγουσα προσοχή από τις αρχές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Το πρόσφατο ατύχημα στα Τέμπη και η επακόλουθη λεηλασία και απόπειρα δολιοφθοράς υπογραμμίζουν την ανάγκη βελτίωσης των μέτρων ασφάλειας και ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου. Οι αρχές θα πρέπει να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίσουν ότι τέτοια περιστατικά δεν θα επαναληφθούν και ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να λειτουργεί ομαλά, αποτελεσματικά και με ασφάλεια.
Στον «αέρα» τα δρομολόγια
Οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα συνεχίζουν να βρίσκονται σε αναστολή μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική. Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούν πλέον για προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ των σηράγγων Τεμπών και Πλαταμώνα, γεγονός που προκαλεί περαιτέρω καθυστερήσεις στην επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών. Δεν επηρεάζεται μόνο η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αλλά και άλλα δρομολόγια, όπως Αθήνα-Κόρινθο-Κιάτο-Αίγιο, που ήταν προγραμματισμένο να επαναλειτουργήσουν την ερχόμενη Δευτέρα.
Η Intercity της Hellenic Train, η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, διαθέτει τα απαραίτητα καλώδια για τη λειτουργία των τρένων, αλλά οι μηχανοδηγοί αρνούνται να λειτουργήσουν τα τρένα λόγω προβλημάτων επικοινωνίας. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων πρέπει να δώσει έγκριση για την επαναλειτουργία των δρομολογίων και όλα να είναι σε καλή κατάσταση για να κινηθούν τα τρένα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Open, την ερχόμενη Δευτέρα προγραμματιζόταν να ανοίξουν εκ νέου τα δρομολόγια του προαστιακού Αθήνα-Κόρινθο-Κιάτο-Αίγιο. Ωστόσο, πρόσφατες επιθεωρήσεις δικτύου αποκάλυψαν ότι οι σήραγγες είναι σε κακή κατάσταση και οι εργασίες αποκατάστασης δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως. Αρκετές σήραγγες στερούνται φωτισμού, πυρασφάλειας και εξαερισμού, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη σήραγγα στην «Κακιά Σκάλα».
Η συγκεκριμένη σήραγγα έχει μήκος 2,5 χιλιόμετρα, και οι εργασίες αποκατάστασης δεν έχουν ολοκληρωθεί. Μέσα από αυτές τις σήραγγες αναμένεται να περάσουν επιβατικές αμαξοστοιχίες που μεταφέρουν πολλά άτομα, κάτι που θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο εάν δεν ληφθούν βασικά μέτρα ασφαλείας. Είναι σημαντικό να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα και να διασφαλιστεί ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργεί με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και αποτελεσματικότητα.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.