Συνεχείς είναι οι αποκαλύψεις που έρχονται στη δημοσιότητα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, και δείχνουν τις σημαντικές παραλήψεις της -ανύπαρκτης- εκπαίδευσης και των εξετάσεων.
Το έγγραφο που σοκάρει από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων προς τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train, μόλις 4 μέρες πριν την σύγκρουση των τρένων.
Στα έγγραφα αυτά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ρωτά αν αναλυθήκαν οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό και ποιοι μπορεί να είναι (η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας) ή αν πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους.
Στη δημοσιότητα ήρθε σήμερα ένα έγγραφο που έστειλε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων προς τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train μόλις τέσσερις ημέρες πριν την ασύλληπτη τραγωδία στα Τέμπη όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Στο έγγραφο αυτό -το οποίο είχε σταλεί αρκετές φορές- τονίζεται η ελλιπής εκπαίδευση των εργαζομένων.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, σε ένα από αυτά τα έγγραφα που έλαβε ο ΟΣΕ και η Ηellenic Train στις 24 Φεβρουαρίου (η σύγκρουση έγινε στις 28 Φεβρουαρίου), γίνεται αναφορά σε 2 εκτροχιασμούς.
Πιο συγκεκριμένα στον σταθμό στο Λιανοκλάδι και στον σταθμό στην Τιθορέα που συνέβησαν οι εκτροχιασμοί.
Στις 10 και στις 21 Οκτωβρίου του 2022 διαπιστώθηκε από τι εκθέσεις των συμβάντων ότι τα «λάθη» και οι εκτροχιασμοί γινόντουσαν από άνθρωπο και πιο συγκεκριμένα με παραδείγματα όπως «μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη και βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος».
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων μέσα από αυτά τα έγγραφα ζητούσε απαντήσεις σχετικά με το γιατί επιλέχτηκε αυτό το προσωπικό και πώς έγιναν οι εκτροχιασμοί όπως «η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας».
Μάλιστα ρωτούσε αν θα παρθούν μέτρα για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, και όλα αυτά μόλις 4 ημέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη.
Πρώην σταθμάρχης Βόλου: «Γνώριζαν οι εξεταζόμενοι τα θέματα»
Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, καταγγέλλει πως οι υποψήφιοι σταθμάρχες γνώριζαν τα θέματα των εξετάσεων εκ των προτέρων, καθώς και ότι οι εκπαιδευτές ήταν ταυτόχρονα και εξεταστές.
«Καθόμαστε έξι μήνες μαζί και εγώ πάλι σου βάζω τα θέματα; Θα σε απορρίψω; Ποιος έχει απορριφθεί καταρχήν. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έπρεπε να κριθεί προακτέος ή απορριπτέος; Γιατί βρίσκεται εκεί ποιος τον έκρινε;
Σαφέστατα. Δεν είναι δυνατόν αυτό το πράγμα να λέγεται εκπαίδευση. Αν είναι να πάω και εγώ στο πανεπιστήμιο να τελειώσω γιατρός.
Και ας με εξετάσουν και εμένα μία τριμελής επιτροπή οι οποίοι κάθονται δύο λεπτά και με αξιολογούν αφού μου έχουν δώσει τα θέματα και λέω ότι το κόκκαλο αυτό είναι άσπρο».