Τα τελευταία δραματικά δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India αποκαλύπτουν μια μάχη του πιλότου να κρατήσει το αεροπλάνο στον αέρα. Οι επικοινωνίες του με τον πύργο ελέγχου δείχνουν την κρίσιμη κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει το αεροσκάφος, λίγο πριν καταλήξει σε κατοικημένη περιοχή.
Ο πιλότος ενημερώνει για απώλεια ισχύος
«Mayday! Δεν υπάρχει ώθηση, χάνουμε ισχύ, δεν μπορούμε να πάρουμε ύψος». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του κυβερνήτη της μοιραίας πτήσης της Air India, Σουμίτ Σαμπχαβάλ, λίγες στιγμές πριν από τη συντριβή.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο Telegraph, ο έμπειρος πιλότος με πάνω από 8.200 ώρες πτήσης, προσπάθησε να ειδοποιήσει για την απώλεια ισχύος του αεροσκάφους του δευτερόλεπτα πριν αυτό καταπέσει σε κτίριο στην περιοχή του Αχμενταμπάντ.
Μετά από αυτό το δραματικό κάλεσμα κινδύνου, δεν υπήρξε άλλη επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου. Το Boeing 787-8 Dreamliner, που είχε απογειωθεί με προορισμό το Λονδίνο, συνετρίβη σε πυκνοκατοικημένο προάστιο μόλις λίγα λεπτά μετά την αναχώρησή του.
Πιθανά σενάρια πίσω από την τραγωδία
Ο κυβερνήτης πρόλαβε να στείλει σήμα κινδύνου, γεγονός που δείχνει ότι είχε επίγνωση του προβλήματος. Ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας προσπαθούν να ανασυνθέσουν τα αίτια της καταστροφής που κόστισε τη ζωή σε 290 ανθρώπους.
NEW footage shows the crash of Air India Flight 171. pic.twitter.com/BGQSnOEdYh
— Clash Report (@clashreport) June 12, 2025
Ο πρώην πιλότος Εσαν Χαλίντ στάθηκε στη σημασία των δεδομένων από το «μαύρο κουτί», εξηγώντας: «Όπως φάνηκε, το αεροσκάφος συνετρίβη εν πτήσει. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρξε έκρηξη στον αέρα».
Από την πλευρά του, ο αναλυτής Τζέφρι Τόμας επισήμανε ένα ανησυχητικό εύρημα: «Όταν το παρατηρώ αυτό, διαπιστώνω ότι το σύστημα προσγείωσης είναι ακόμα κάτω, αλλά τα πτερύγια έχουν μαζευτεί. Είναι κάτι πολύ ασυνήθιστο τόσο νωρίς μετά την απογείωση». Όπως εξήγησε, το σύστημα προσγείωσης συνήθως ανασύρεται μέσα σε 10-15 δευτερόλεπτα, ενώ τα πτερύγια (flaps) σταδιακά μαζεύονται εντός 10-15 λεπτών. Η πρόωρη αναδίπλωσή τους μπορεί να έχει επηρεάσει καθοριστικά την ικανότητα ανόδου του αεροσκάφους.
Το αεροπλάνο λέγεται ότι βρισκόταν σε ύψος περίπου 600 ποδιών όταν χάθηκε ο έλεγχος, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για το αν υπήρξε μεμονωμένο τεχνικό πρόβλημα ή αν το πλήρωμα κλήθηκε να αντιμετωπίσει πολλαπλές βλάβες ταυτόχρονα.
Διεθνής βοήθεια στην έρευνα για τη συντριβή
Η σοβαρότητα του δυστυχήματος κινητοποίησε διεθνείς δυνάμεις. Το Ηνωμένο Βασίλειο στέλνει τέσσερις ειδικούς επιθεωρητές αεροπορικών ατυχημάτων από το Τμήμα Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων. Η αποστολή τους ξεκινά άμεσα, με αναχώρηση από το Λονδίνο και άφιξη στον τόπο της τραγωδίας εντός της επόμενης ημέρας.
Παράλληλα, και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα συμμετάσχουν ενεργά στην έρευνα. Ομάδα Αμερικανών ερευνητών αναμένεται να φτάσει στην Ινδία ώστε να ενισχύσει την προσπάθεια ανάλυσης των αιτιών του δυστυχήματος.
Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη, με στόχο να δοθούν σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα που προέκυψαν από αυτή τη συγκλονιστική αεροπορική τραγωδία.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.