Η αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία έγινε σε λογική τιμή (11.500 συν ΦΠΑ για το καθένα) από τον ΟΑΣΘ, όμως το αναγκαστικό λίφτινγκ θα κοστίζει… 1,7 εκ. ευρώ, χρήματα τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την κυκλοφορία των τουλάχιστον 100 ακινητοποιημένων λεωφορείων στα αμαξοστάσιά του.
Το συνολικό κόστος για κάθε λεωφορείο από τη Λειψία θα εκτοξευθεί στις 60.000 ευρώ, για αλλαγή καταλύτη, επισκευές, αναβάθμιση ισχύος του κινητήρα και προσθήκη κλιματιστικού! Με τέτοιες ελλείψεις βέβαια αρχική απορία είναι πώς επιλέχθηκαν και αγοράστηκαν και αν άξιζε να προχωρήσει ο Οργανισμός σ’ αυτή την κίνηση.
Στο αρχικό κόστος των 11.500 ευρώ ανά όχημα (συνολικά 563.500 ευρώ) προστέθηκαν από τις πρώτες μέρες: 372.000 ευρώ για μεταφορά, 111.600 για φύλαξη και 115.000 για εγκατάσταση τηλεματικής (σύνολο 1.162.100 ευρώ).
Πλέον απαιτείται ακόμη 1,7 εκ. ευρώ για να κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία αυτά και το κόστος φτάνει στα 2.862.100 ευρώ (από τα οποία τα 2.298.000 δόθηκαν από τον ΟΑΣΘ)!
Στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ υπάρχουν τουλάχιστον 200 λεωφορεία του στόλου του ΟΑΣΘ που είναι αδιόρθωτα και ασυντήρητα εδώ και δύο χρόνια, καθώς δεν έχουν διατεθεί χρήματα για ανταλλακτικά.
Με τα λεφτά του λίφτινγκ μόνο, θα μπορούσαμε να έχουμε 100 και όχι μόνο 49…
Σύμφωνα με μετέφεραν στην «Εφημερίδα των Συντακτών» εργαζόμενοι στα συνεργεία του ΟΑΣΘ… «Με δεδομένο ότι οι βαρύτερες βλάβες που τα ακινητοποιημένα λεωφορεία έχουν είναι τα ραγισμένα σασί, ότι κάθε σασί κοστίζει κατά μέσο όρο 15.000 ευρώ, αλλά και αναλογιζόμενοι ότι υπάρχουν ακίνητα λεωφορεία για ανταλλακτικά 1.000 ευρώ, υπολογίζουμε πως αν ο Οργανισμός διέθετε το ποσό (1,7 εκατ.) για αγορά ανταλλακτικών, τότε θα μπορούσαν να δοθούν στην κυκλοφορία κατ’ ελάχιστο 100 λεωφορεία»!
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Σάββας Παναγιωτίδης, υπογράμμισε:
«Πριν από την αλλαγή κυβέρνησης είχαμε εντοπίσει και θέλαμε να αγοράσουμε 30 αρθρωτά λεωφορεία με κλιματισμό από τον δήμο του Γκρατς, που είχαν μάλιστα τον μισό χρόνο κυκλοφορίας από αυτά της Λειψίας, και άλλα 40 λεωφορεία ανάλογων προδιαγραφών από την Πολωνία. Η σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν προχώρησε τις διαδικασίες. Τρία εκατομμύρια για τα οχήματα Λειψίας, με τέτοια προβλήματα, είναι τεράστιο ποσό, θα μπορούσαν να έχουν αγοράσει 100 αρθρωτά λεωφορεία, μισής ηλικίας, και φυσικά με κλιματισμό και παράθυρα», τονίζοντας ότι εγείρονται ζητήματα για ευθύνες «όχι μόνο πολιτικές, αλλά και ποινικές».
Πηγή: Efsyn.gr
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.