Μέχρι και 300.000 δολάρια την ημέρα έφτασαν οι ναύλοι στις αρχές Οκτωβρίου για τους Έλληνες εφοπλιστές όπως αποκαλύπτει το «Πρώτο Θέμα». Ανάμεσά τους βρίσκεται και ο Γιάννης Αλαφούζος με επτά δεξαμενόπλοια.
Η σταδιακή επανάκαμψη του Γιάννη Αλαφούζου στο ποδοσφαιρικό προσκήνιο έχει προκαλέσει πλήθος ερωτημάτων. Ακόμα κι αν δεν είναι οικονομικός ο βασικός λόγος, το σίγουρο είναι πως η συγκυρία οφείλει να καταγράφει.
Μια συγκυρία που σε πολύ δύσκολη εποχή για τον Παναθηναϊκό, έρχεται και καθιστά πανίσχυρο οικονομικά τον ιδιοκτήτη της ΠΑΕ.
Πάμε να δούμε όμως, πως οι εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο επανατοποθετούν το οικονομικό status του Γιάννη Αλαφούζου.
Τα γεωπολιτικά παιχνίδια ανάμεσα στην Κίνα και τις ΗΠΑ, που λαμβάνουν χώρα το τελευταίο διάστημα, έχουν ξεκάθαρους νικητές: τους Έλληνες εφοπλιστές.
Τα ποσά που μπαίνουν ημερησίως στις τσέπες των ιδιοκτητών πλοίων από την χώρα μας προκαλούν ίλιγγο και ανάμεσά τους, υπάρχει και ένα όνομα, που έχει αναβαθμίσει καθοριστικά το στάτους του στον εφοπλιστικό χώρο εν μέσω αυτής της κατάστασης: πρόκειται για τον Γιάννη Αλαφούζο!
Ο ιδιοκτήτης του Παναθηναϊκού και του ΣΚΑΪ έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη συγκυρία και δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί πως έχει αλλάξει οικονομικό επίπεδο.
Φυσικά, αυτή είναι μια κατάσταση που αφορά συνολικά την εφοπλιστική δραστηριότητα στην Ελλάδα – δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως το 30% του παγκόσμιου στόλου το διαχειρίζονται Έλληνες επιχειρηματίες, πρόκειται με άλλα λόγια, για τον τομέα που το ελληνικό κεφάλαιο πρωτοπορεί. Και ο Αλαφούζος πρέπει να νιώθει πολύ ικανοποιημένος από τα γεγονότα των τελευταίων μηνών.
Πως όμως έλαβε χώρα αυτή η αλλαγή οικονομικού σκηνικού; Στην κινητικότητα στους παγκόσμιους ωκεανούς και ειδικά αυτή που αφορά την μεταφορά πετρελαίου, υπήρξε ένα σημείο τομής που είχε να κάνει με τις κυρώσεις των ΗΠΑ στο Ιράν.
Η μετάλλαξη των μεταφορικών αναγκών εξαιτίας αυτής της εξέλιξης, έκανε απόλυτους ηγεμόνες της αγοράς τους Έλληνες εφοπλιστές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η κυριακάτικη έκδοση του «Πρώτου Θέματος», ο ημερήσιος ναύλος για τον τύπο πλοίων που διαχειρίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές, ανερχόταν μέχρι πρότινος στα 10.000 δολάρια την ημέρα.
Στα τέλη Αυγούστου έφτασε τα 120.000 δολάρια την ημέρα και στις αρχές Οκτώβρη τα 300.000 δολάρια την ημέρα!
Στη συνέχεια, ο ημερήσιος ναύλος έπεσε στα 88.000 δολάρια ημερησίως. Φυσικά, μπορεί να φανταστεί κανείς για πόσο μυθική κερδοφορία μιλάμε όταν ένα πλοίο μπορεί να αποφέρει στον ιδιοκτήτη του τέτοια ποσά ημερησίως.
Μάλιστα, στο δημοσίευμα αναφέρεται και ατάκα από γνωστό πλοιοκτήτη σε επιχειρηματικό πηγαδάκι κατά τη διάρκεια συνεδρίου στην Αθήνα: «Το ότι ζήσαμε μια τρέλα και φτάσαμε να δούμε ναύλους στα 300.000 δολάρια τη μέρα θα το συζητάμε για χρόνια».
Σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα» λοιπόν, η ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Αλαφούζου αύξησε πρόσφατα τον στόλο της κατά ένα πλοίο και έφτασε τα εφτά ενώ μέσα στον Νοέμβριο πρόκειται ο αριθμός των πλοίων που έχει στην κατοχή του ο Αλαφούζος να φτάσει τα οκτώ! Απλές πράξεις οδηγούν στο αποτέλεσμα. Και τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους.
Έντονη κινητικότητα σε όλο αυτό το πεδίο έχει να επιδείξει και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο οποίος -πάντα σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα»- πρόσφατα έκλεισε συμφωνία – μαμούθ με κορεάτικο ναυπηγείο για την κατασκευή και παράδοση δέκα δεξαμενόπλοιων, που θα έχουν την δυνατότητα να κινούνται τόσο με πετρέλαιο όσο και με φυσικό αέριο.
Το ύψος της εν λόγω επένδυσης ανέρχεται σε 1,5 δισ. δολάρια, τα πλοία θα παραδοθούν μέχρι το 2022 και στη συμφωνία συμπεριλαμβάνεται οψιόν για τέσσερα ακόμα πλοία.
Αν τώρα επηρεάσει και τις εξελίξεις σε ποδοσφαιρικό επίπεδο, αυτή η τεράστια κερδοφορία του Γιάννη Αλαφούζου αλλά και συνολικά των Ελλήνων εφοπλιστών, προεξάρχοντος και του Βαγγέλη Μαρινάκη αλλά και άλλων ισχυρών επιχειρηματιών που δυνητικά θα μπορούσαν να ασχοληθούν με τον ελληνικό αθλητισμό, αυτό είναι κάτι που θα φανεί το προσεχές διάστημα…
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.