Ακόμη μια κραταιά ναυτιλιακή εταιρεία έπεσε θύμα της οικονομικής κρίσης και προσέφυγε ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, με τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, με αίτημα το άνοιγμα της διαδικασίας εξυγίανσης της κατ’ άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.
Σήμερα πρόκειται να συζητηθεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που υπέβαλε με την οποία ζητεί να απαγορευθεί κάθε μεταβολή της πραγματικής και νομικής κατάστασης της κινητής και ακίνητης περιουσίας της, από την κατάθεση της αίτησης για το άνοιγμα της διαδικασίας της εξυγίανσης και μέχρι την πάροδο δύο μηνών από το άνοιγμα της διαδικασίας και να διαταχθεί η αναστολή εν όλω των ατομικών διώξεων και η απαγόρευση των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος της περιουσίας της από όλους τους πιστωτές.
Ζητά μεταξύ άλλων να απαγορευθεί και η αναγγελία στον Τειρεσία οιουδήποτε δυσμενούς στοιχείου από την κατάθεση της αίτησης για το ανοίγμα της διαδικασίας εξυγίανσης και μέχρι την πάροδο δύο μηνών από το άνοιγμα της διαδικασίας.
Καταστατικός σκοπός της εταιρείας είναι η κυριότητα ή εκμετάλλευση ή διαχείριση ελληνικών εμπορικών και επιβατικών πλοίων.
Το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας, κατόπιν αυξήσεως, ανέρχεται σήμερα σε
1.871.055,01 ευρώ και διαιρείται σε 63.750 ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 29,35€ έκαστη.
Τα ιδρυτικά μέλη της εταιρείας ήταν τα κυριότερα τουριστικά γραφεία που εκπροσωπούσαν τουριστικούς οργανισμούς του εξωτερικού, στην πλειονότητα ευρωπαϊκούς. Ο συνδετικός κρίκος των ιδρυτών ήταν η προσπάθεια για καλυτέρευση και εμπλουτισμό των προερχομένων υπηρεσιών στις θαλάσσιες εκδρομές. Αυτό επιτεύχθηκε όχι μόνο με τη χρηματοδότηση των καραβιών, αλλά και με έντονη δραστηριότητά τους να προσελκύσουν τον κόσμο και να τον αποστέλλουν στις εκδρομές αυτές. Επομένως, η σχέση τους δεν ήταν μόνο μετοχική, αλλά και πελατειακή.
Δραστηριοποιείται δε στο χώρο των Θαλάσσιων ημερήσιων εκδρομών. Είναι ο πιο δυναμικά υποσχόμενος τομέας της τουριστικής αγοράς της Ρόδου (μετά τα ξενοδοχεία) στην κατηγορία «ελεύθερου χρόνου».
Εκτελεί καθημερινά δύο βασικές ημερήσιες εκδρομές στην Σύμη και στα παράλια της Τουρκίας. Παρέχει την δυνατότητα ναύλωσης δικών της ή άλλων μικρών ή μεγάλων σκαφών και αναλαμβάνει την διεξαγωγή προγραμμάτων βραδινής διασκέδασης για οργανωμένους επισκέπτες (γκρουπ).
Διαθέτει τρία πλοία και είναι μέτοχος σε διάφορες εταιρείες.
Από την τουριστική περίοδο του 1995 δραστηριοποιείται στον τομέα της αγοράς θέσεων σε πλοία, υπογράφοντας συμβόλαια με τοπικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις για την μεταφορά τουριστών στο πλαίσιο των εξορμήσεων στη Σύμη και στην Λίνδο με την διεθνώς αναγνωρισμένη μορφή συνεργασίας «allotment».
Η χρηματοπιστωτική κρίση που ξεκίνησε το 2008 προκάλεσε σημαντική μείωση διαθέσιμου εισοδήματος των ευρωπαίων τουριστών που αποτελούν το 90% των επισκεπτών του νησιού της Ρόδου.
Ταυτόχρονα το κόστος δανεισμού αυξήθηκε σημαντικά καθώς οι τράπεζες αύξησαν τα περιθώρια κέρδους τους επηρεάζοντας αρνητικά τη χρηματοοικονομική κατάσταση του κλάδου, ενώ συγχρόνως κατέστησαν ιδιαίτερα δυσχερείς οι χρηματοδοτήσεις.
Επιπλέον, τα οργανωμένα τουριστικά γραφεία χρησιμοποιώντας την μονοπωλιακή δύναμή τους περιόρισαν την πρόσβαση της εταιρείας στην πώληση πακέτων εκδρομών σε τουρίστες, κατέστησαν ως προαπαιτούμενο την υπογραφή συμβολαίων, τα οποία παρείχαν μεγάλη πίστωση χρόνου αποπληρωμής, γεγονός που επιδείνωσε το πρόβλημα ρευστότητας. Ειδικότερα, και ενώ ο χρόνος αποπληρωμής στα συμβόλαια που υπέγραφε η εταιρεία ήταν τρεις μήνες, στην πραγματικότητα ο μέσος όρος αποπληρωμής ήταν έξι με επτά μήνες και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούσαν ακόμα και το έτος.
Επιπλέον, στην εταιρεία επέβαλλαν εκπτώσεις από 7% έως και 10% προς ευκολότερη εξυπηρέτηση των οφειλών και αρνούνταν την καταβολή οποιουδήποτε πρόσθετου ποσού είχαν χρεωθεί (τόκοι) παρά το γεγονός ότι αυτοί προβλέπονταν στο συμβόλαιο.
Στο τέλος του 2013 οι καθαρές υποχρεώσεις της εταιρείας, ανέρχονταν στο ποσό των 7.807.365,51 €.
Μεταξύ άλλων οφείλει 730.209,40€ έναντι τον Δημοσίου και έναντι του ΙΚΑ 55.674,22 €.
Οφείλει προς τους εργαζόμενους το συνολικό ποσό των 232.011,88 € και στους ενέγγυους πιστωτές της το 5.535.529,29 € και στους ανέγγυους πιστωτές της 1.253.940,72 €.
Η αξία του παγίου και του ενεργητικού της ανέρχεται σύμφωνα με την αίτησή της σε 5.535.441,21 € ενώ διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία.
Πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές ναυτικές εταιρείες και έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση του τουρισμού, ιδιαίτερα στο νησί της Ρόδου και κρίνεται απαραίτητη η προσπάθεια ανάκαμψης αυτής.
Εχει συγκροτήσει επιχειρηματικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση της για την αντιμετώπιση της οικονομικής ύφεσης και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των υπηρεσιών της και στοχεύει σε ετήσια αύξηση των πωλήσεων της κατά 25% για τα έτη 2014 και 2015, 20% για το έτος 2016 και 5% μέχρι το 2021 και εν συνέχεια θα παραμείνουν σταθερές.
Στοχεύει ακόμη στην αύξηση κατά 10% στο κόστος των πωληθέντων από το 2014 έως και το 2017, ενώ μέρος θεωρείται ότι αποπληρώνεται μέσα στη χρήση.
Σκοπός της είναι ακόμη η επέκταση της δραστηριότητάς της μέσω της οργάνωσης περισσότερων και διαφορετικού τύπου ημερήσιων εκδρομών από και προς την Τουρκία αλλά και η επέκταση της συνεργασίας της με την ΑΝΕΣ προκειμένου να περιοριστεί το λειτουργικό της κόστος.
Επιπλέον προγραμματίζει διοργάνωση ημερήσιων εκδρομών και στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα, καθώς υπάρχει ήδη ζήτηση από ταξιδιωτικά γραφεία προς εκπόνηση των ως άνω.
Την αίτηση χειρίζονται οι δικηγόροι κ.κ. Ασημάκης Ασημακόπουλος και Αφροδίτη Ιωάννου.
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.