Τέλος τα χάρτινα εισιτήρια στα λεωφορεία – Τι αλλάζει

εισιτήρια

Σύντομα η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται ανέπαφα χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στα γκισέ ή τα μηχανήματα έκδοσης.

Η χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. O Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων αποκάλυψε πότε θα μπορεί να γίνεται η επιβίβαση των πολιτών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ανέπαφα, μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα smartphones και οι τραπεζικές κάρτες.

Όπως αποκάλυψε ο κ. Ξιφαράς μέσα στο επόμενο τρίμηνο το σύστημα ανέπαφων επιβιβάσεων θα ξεκινήσει από τη γραμμή των λεωφορείων Express του Αεροδρομίου και εντός του 2024 θα ολοκληρωθεί η καθολική εφαρμογή σε όλα τα ΜΜΜ.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών: «Οι αστικές μεταφορές περνάνε πλέον στην φάση του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Καταφέραμε να εντάξουμε τις τελευταίες τεχνολογικές εφαρμογές στο στρατηγικό σχεδιασμό μας. Έτσι, πολύ σύντομα η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται ανέπαφα, είτε με την χρήση τραπεζικής κάρτας είτε με το ηλεκτρονικό πορτοφόλι του κινητού μας τηλεφώνου, χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στα γκισέ ή τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Και αυτό θα ισχύει σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, από τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, μέχρι το μετρό και το τραμ. Τις επόμενες ημέρες αναμένουμε την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε να ξεκινήσουμε άμεσα με την εγκατάσταση των πρώτων συστημάτων. Στόχος μας είναι μέσα στους επόμενους 3 μήνες να λειτουργήσει το σύστημα των ανέπαφων επιβιβάσεων ξεκινώντας από τη γραμμή των λεωφορείων Express του Αεροδρομίου, και εντός του επόμενου έτους να ολοκληρωθεί η καθολική εφαρμογή των νέων εφαρμογών σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι με την εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος αναμένεται η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, και άρα η αύξηση των εσόδων για τον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών. Είναι αυτονόητο, ότι αύξηση των εσόδων σημαίνει ποιοτική βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών. Την ίδια στιγμή, δημιουργείται η δυνατότητα μείωσης του κόστους για αρκετούς επιβάτες. Και αυτό συμβαίνει διότι το σύστημα κάνει τακτικές εκκαθαρίσεις, διαλέγοντας το οικονομικότερο πακέτο υπηρεσιών για τον επιβάτη. Αν για παράδειγμα κάποιος επιβάτης χρησιμοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες για περισσότερες από 25 διαδρομές εντός ενός μήνα, το σύστημα δε θα χρεώσει ποσό μεγαλύτερο από αυτό της μηνιαίας κάρτας. Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε οικονομικά πακέτα χωρίς να είναι απαραίτητο να τα προπληρώσουμε.

Επιπλέον, προχωράμε στην επέκταση του συστήματος της τηλεματικής, αξιοποιώντας την τεχνολογία QR. Με αυτό τον τρόπο, με ένα απλό σκανάρισμα από το κινητό μας τηλέφωνο, θα μπορούμε να έχουμε σε πραγματικό χρόνο όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με τα δρομολόγια που διέρχονται από την συγκεκριμένη στάση.»

Σχετικά με την έλλειψη οδηγών στα λεωφορεία ο κ. Ξιφαράς επισήμανε ότι δεν είναι ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό φαινόμενο αλλά εξήγησε και τους λόγους για τους οποίους είναι πιο έντονο το φαινόμενο στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών επισήμανε ότι: «Πράγματι, το ζήτημα της έλλειψης οδηγών δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο αλλά απασχολεί ολόκληρη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αυτή τη στιγμή, οι επαγγελματίες οδηγοί είναι το πιο περιζήτητο επάγγελμα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ενδεχομένως όμως, το πρόβλημα αυτό να είναι ακόμα πιο έντονο στην χώρα μας, δεδομένης της ιδιαίτερα μεγάλης ζήτησης που παρουσιάζεται ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες για την μετακίνηση των τουριστών.

Ευελπιστούμε ότι η πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για άμεση πρόσληψη 150 οδηγών στον ΟΑΣΘ θα βρει ανταπόκριση. Επειδή όμως δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για αυτό, έχουμε ήδη θέσει σε εφαρμογή δύο εναλλακτικές λύσεις που υποστηρίζουν την ενίσχυση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Μέσα από την συνεργασία των ΚΤΕΛ με τον Οργανισμό Συγκοινωνιών Ενότητας Θεσσαλονίκης, πολύ πρόσφατα επεκτείναμε κατά 70 δρομολόγια το συγκοινωνιακό έργο της πόλης, ενώ εξετάζουμε περαιτέρω αύξηση, αν αυτή απαιτηθεί. Ταυτόχρονα, κατόπιν διαβούλευσης και συμφωνίας με τους εργαζόμενους, επαναπροσδιορίζουμε τα βαρδιολόγια και τον τρόπο λειτουργίας του ΟΑΣΘ, με στόχο την αύξηση του μεταφορικού έργου με τον ίδιο αριθμό προσωπικού».

Exit mobile version