Συγκλονιστικές στιγμές στο αεροδρόμιο: Επέστρεψαν μετά από 15 μήνες Έλληνες ναυτικοί (pics, vids)

ναυτικοί

Οι επτά Έλληνες ναυτικοί που είχαν εγκλωβιστεί στο φορτηγό πλοίο «Angelic Power», επέστρεψαν το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης (29.04) στην Αθήνα. Δυο συμπατριώτες μας παραμένουν ακόμα εκεί.

Συγκλονιστικές ήταν οι στιγμές που εκτυλίχθηκαν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης (29.04). Επτά Έλληνες ναυτικοί, επέστρεψαν στην πατρίδα μετά από 15 μήνες εγκλωβισμού στο «Angelic Power», στην Κίνα.

Το φορτηγό πλοίο, υπό Ελληνική σημαία, παραμένει καθηλωμένο από τις τοπικές αρχές και χρειάστηκαν πολύμηνες πρωτοβουλίες και δράσεις των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έτσι ώστε οι Κινέζοι να συνεναίσουν στην αναχώρηση μέρους του πληρώματος.

Στο πλοίο δυστυχώς παραμένουν ακόμα δυο Έλληνες, ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος και οι υπόλοιποι 13 αλλοδαποί ναυτικοί. Οι κινεζικές αρχές έχουν θέσει βέτο στην αντικατάσταση του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου, παρά το γεγονός ότι ο πλοίαρχος αντιμετωπίζει αποδεδειγμένα σοβαρά προβλήματα υγείας

Κατά την άφιξη των Ελλήνων ναυτικών στο αεροδρόμιο της Αθήνας, τους περίμεναν εκεί οι δικοί τους άνθρωποι και διαδραματίστηκαν συγκινητικές στιγμές. Με δάκρυα στα μάτια, οι περισσότεροι, έπεσαν στις αγκαλιές των οικογενειών τους. Χαρακτηριστικά ένας από τους ανθρώπους που επέστρεψαν, έδειχνε τα δυο εγγόνια του κι έλεγε «τα άφησα μωρά και δείτε πως τα βρήκα», εμφανώς συγκινημένος.

Δείτε τις φωτογραφίες:

 

 

 

Πώς ξεκίνησε η οδύσσεια των Ελλήνων ναυτικών

Το «Αngelic Power» έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020 μεταφέροντας κάρβουνο προερχόμενο από την Ινδονησία, αλλά έλαβε άδεια να ξεφορτώσει έπειτα από 6 ολόκληρους μήνες και συγκεκριμένα στις 27 Ιανουαρίου του 2021. Από τότε βρίσκεται σε αγκυροβόλιο ανοιχτά της Κίνας.

Η πολύμηνη «ομηρία» των 21 ναυτικών και ενός τεχνικού στο φορτηγό πλοίο, ξεκίνησε σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία όταν επιβλήθηκε στο πλοίο από ναυτικό δικαστήριο της Κίνας το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε οικονομικές εκκρεμότητες με τις τράπεζες και το ναυλωτή.

Οι 22 εργαζόμενοι βρέθηκαν έτσι χωρίς διαβατήρια, καθώς τους τα αφαίρεσαν οι κινεζικές αρχές, εγκλωβισμένοι για ολους αυτούς τους μήνες μέσα στο πλοίο, αντιμετωπίζοντας σοβαρά προβλήματα υγείας. Όπως κατήγγειλαν οι ίδιοι ζητώντας απεγνωσμένα βοήθεια ήταν «όμηροι οικονομικών συμφερόντων».

Την υπόθεση που έφθασε και στη Βουλή, ανέδειξαν τα ναυτεργατικά σωματεία, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Γ.Πλακιωτάκης στις αρχές Απριλίου γνωστοποίησε ότι συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή κηρύσσοντας το πλοίο σε εγκατάλειψη, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό τη δαπάνη της παλιννόστησης των εγκλωβισμένων από την Εστία Ναυτικών.

Κυρώσεις κατά της διαχειρίστριας εταιρείας

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας έχουν κινήσει διαδικασίες διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά της διαχειρίστριας εταιρείας για μη συμμόρφωση στις συνεχείς έγγραφες οδηγίες και εντολές και μη διενέργεια των οφειλόμενων πράξεων για την αποβίβαση του πληρώματος.

Κατά της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου έχουν επιβληθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρόστιμα που υπερβαίνουν τις 500.000 ευρώ, ενώ ο φάκελος της δικογραφίας έχει υποβληθεί στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πειραιά.

Από την πρώτη στιγμή που απαγορεύτηκε από δικαστήριο της Κίνας ο απόπλους του πλοίου, τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κινήθηκαν συντονισμένα προκειμένου να επιτευχθεί η επιστροφή των Ελλήνων ναυτικών, αλλά και να διασφαλιστούν οι συνθήκες διαβίωσης των μελών του πληρώματος, που παρέμειναν στο πλοίο.

Με μέριμνα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και με την ευγενική συνδρομή του Ομίλου Αγγελικούση και του Ιδρύματος Ωνάση έχουν διασφαλιστεί οι άμεσες ανάγκες σε καύσιμα, τρόφιμα και πόσιμο νερό για τους δύο Έλληνες ναυτικούς που θα παραμείνουν στο πλοίο (Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος) καθώς και για τους 13 ναυτικούς υπηκόους Φιλιππίνων.

Πηγές: newsbomb.gr

Exit mobile version