Η Cho Sang-kyung συζητά τις φόρμες των διαγωνιζόμενων και τις στολές των φυλάκων.
Το 2021, το “Squid Game” απέδειξε ότι όχι μόνο σειρές που διαδραματίζονται στην Νέα Υόρκη, όπως τα “And Just Like That” και “Gossip Girl” έχουν αντίκτυπο στην μόδα. Πέρα από τα μεγάλα νούμερα τηλεθέασης που έκανε, η σειρά του Netflix δημιούργησε το νέο trend στις αποκριάτικες στολές. Στο νέο, αποκλειστικό βίντεο του IGN, η σχεδιάστρια των κουστουμιών, Cho Sang-kyung, εξηγεί την έμπνευσή της πίσω από τις πράσινες φόρμες των διαγωνιζόμενων και τις κόκκινες στολές των φυλάκων που έχουν κάνει πάταγο παγκοσμίως.
“Ήθελα οι θεατές να έχουν την ίδια εντύπωση που είχα εγώ με την σειρά“, είπε η Sang-kyung για την εμπειρία της διαβάζοντας τον σενάριο του Hwang Dong-hyuk, ενώ παράλληλα σκέφτηκε και την σελίδα του Netflix, καθώς και αυτό που θα τραβήξει το βλέμμα του συνδρομητή που κάνει scroll στην σελίδα.
Η Sang-kyung έχει σχεδιάσει πολλά γνωστά κουστούμια, μεταξύ άλλων των “The Handmaiden” (2016), “The Host” (2006), “Lady Vengeance” (2005) και “Oldboy” (2003). Φέτος είναι υποψήφια για Βραβείο του Σωματείου των Σχεδιαστών, που τιμά των σχεδιασμό ταινιών, σειρών και project μικρού μήκους.
Το επεισόδιο που υπεβλήθει στον διαγωνισμό είναι το “VIPs” (επεισόδιο Νο.7), το οποίο όχι μόνο φέρει τις φόρμες και τις στολές, αλλά και τις διακοσμημένες μάσκες και τις πλούσιες ρόμπες των ομότιτλων VIPs. Παρά το έντονο δυστοπικό περιβάλλον, αυτή η εκδοχή της Νότιας Κορέας δεν λαμβάνει χώρα σε κάποιο καταθλιπτικό μέλλον, αλλά παραμένει προσγειωμένο στην πραγματικότητα. Αυτό είναι ολοφάνερο μέσα από τα ρούχα του πρωταγωνιστή Seong Gi-hun (Lee Jung-jae), όταν προσπαθεί να ντυθεί για τα γενέθλια της κόρης του, πριν μπει στο παιχνίδι. Η Sang-kyung σημειώνει ότι το σακάκι και το καπέλο δεν είναι κάτι που φορούν οι πατεράδες της χώρας. Αντιθέτως, απευθύνεται στις οικονομικές δυσκολίες, την ανωριμότητα και την αγωνία – όχι σε κάποιο εναλλακτικό σύμπαν.
Το να βάλει στους διαγωνιζόμενους τις ίδιες ρετρό φόρμες, τα κλασικά μπλουζάκια και τα λευκά αθλητικά είναι σαν να αφαιρείται η ταυτότητά τους (εκτός από το νούμερο στο οποίο αναφέρονται), αλλά η πρόθεση της Sang-kyung’s intention ήταν να δώσει στα περιθωριοποιημένα μέλη της κοινωνίας μια φωνή μέσω την ενδυμασίας τους. “Ήθελα η παρουσία τους να ξεχωρίσει, οπότε πρότεινα να ντύσουμε τους χαρακτήρες με τις ίδιες φόρμες που πουλιόντουσαν παλιά στα καταστήματα μπροστά από τα σχολεία”, είπε. Μάλιστα, η αναφορά στο σχολείο είναι μια αναγνώριση των παιδικών παιχνιδιών που έχουν μεταμορφωθεί σε έναν θανάσιμο διαγωνισμό.
“Όπως πάντα, η πιο απλή αντιμετώπηση στέλνει ένα δυνατότερο μύνημα”, είπε για την αισθητική. Η πράσινη φόρμα είναι μια αναφορά στα νεανικά χρόνια της σχεδιάστριας, τα οποία μετατράπηκαν στους φρουρούς με τις μάσκες. Η Sang-kyung εξήγησε στον Dong-hyuk ότι η στολή θα ξεπεταγώταν από την οθόνη αν χρησιμοποιούσε αντίθετο χρώμα, και έτσι γεννήθηκε το δυσοίωνο visual. Το πρώτο παιχνίδι φέρει τα δύο αυτά χρώματα, αλλά το κόκκινο είναι αυτό που έρχεται στην επιφάνεια κατά την διάρκεια του “Red Light, Green Light”.
Οι διαγωνιζόμενοι του “Squid Game” υποβάλλονται σε μια ποικιλία από δύσκολες φυσικές προκλήσεις και η Sang-kyung έπρεπε να σκεφτεί την συμπεριφορά των ρούχων καθ’όλη την διάρκεια, είτε επρόκειτο για κάποιο παιχνίδι, είτε για κάποια μάχη. Η φόρμα λειτουργεί θετικά τόσο στην ιστορία, όσο και στους ηθοποιούς που κάνουν τις σκηνές.
Οι φόρμες ήταν το σήμα κατατεθέν της πανδημίας, με τις online αγορές να έχουν εκτοξευτεί στα ύψη. Μόλις λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία της σειράς, η διαδικτυακή πλατφόρμα Lyst είδε αύξηση στις αναζητήσεις των ρετρό φορμών κατά 97%, των λευκών παπουτσιών – ιδίως αυτών της εταιρείας Vans – κατά 145% και το πράσινο χρώμα κατά 130% σε σχέση με τις αυτές της προηγούμενης εβδομάδας. Ο κόσμος φαίνεται ότι άρχισε να ζητά από και κόκκινες φόρμες και λευκά μπλουζάκια.
Το “Squid Game” θα επιστρέψει για δεύτερη σεζόν, με τον Lee Jung-jae να αναλαμβάνει για άλλη μια φορά τον ρόλο του Seong Gi-hun. Παράλληλα, είχε αναφέρει την ύπαρξη συζητήσεων για τρίτη σεζόν, χωρίς να έχει επιβεβαιωθεί κάτι σίγουρο ακόμα.
Πηγή: IGN Greece