Τέμπη: Μήνυση κατά του ειδικού εφέτη ανακριτή από τη Μαρία Καρυστιανού
Η Μαρία Καρυστιανού και ο Παύλος Ασλανίδης, γονείς θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, κατέθεσαν μήνυση κατά του ειδικού εφέτη ανακριτή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η καταγγελία αφορά την ύπαρξη 649.000 αρχείων, συμπεριλαμβανομένων βίντεο και ηχητικών ντοκουμέντων, τα οποία – όπως υποστηρίζουν – δεν έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία.
Μήνυση στον ανακριτή και καταγγελία για καθυστέρηση
Το πρωί της Πέμπτης, η Μαρία Καρυστιανού και ο Παύλος Ασλανίδης βρέθηκαν στο δικαστικό μέγαρο Λάρισας, όπου κατέθεσαν τη μήνυση κατά του ειδικού εφέτη ανακριτή, Σωτήρη Μπακαΐμη.
Βγαίνοντας από το κτίριο, η Μαρία Καρυστιανού δήλωσε:
«Καταθέσαμε μήνυση για τον ίδιο και οποιονδήποτε άλλον εμπλεκόμενο σε αυτή την πράξη και αναμένουμε επιτέλους να αρχίσει να λειτουργεί σωστά η δικαιοσύνη και να έχουμε γρήγορα αποτελέσματα».
Ακατάλληλοι εμπειρογνώμονες στη διερεύνηση
Παράλληλα, οι δικηγόροι των οικογενειών, Δημήτριος Σκαρίφας και Στέλιος Σούρλας, εξέφρασαν σοβαρές επιφυλάξεις για την αξιοπιστία της διαδικασίας. Όπως ανέφεραν, ο ανακριτής διόρισε δύο πραγματογνώμονες για την εξέταση των βίντεο που κυκλοφόρησαν πρόσφατα, οι οποίοι – σύμφωνα με τους συγγενείς των θυμάτων – δεν είναι κατάλληλοι για τη συγκεκριμένη έρευνα.
Ο Στέλιος Σούρλας τόνισε:
«Ζήτησα από τον ειδικό εφέτη ανακριτή να μην προχωρήσει σε μια απλή εντολή έρευνας, αλλά να διατάξει πραγματογνωμοσύνη. Οι συγκεκριμένοι εμπειρογνώμονες είναι ήδη μηνυμένοι από τις οικογένειες των θυμάτων και είχαν υποστηρίξει πως η έκρηξη κατά τη σύγκρουση των τρένων προήλθε από έλαια σιλικόνης».
Οι εξελίξεις γύρω από την υπόθεση των Τεμπών συνεχίζονται, με τους συγγενείς των θυμάτων να ζητούν δικαιοσύνη και να εκφράζουν έντονες ανησυχίες για την πορεία της ανακριτικής διαδικασίας.
Τέμπη: Πώς θα πιστοποιηθεί η γνησιότητα των βίντεο του εμπορικού τρένου – Το επόμενο βήμα μετά την έκθεση ότι «δεν είχε ύποπτο φορτίο»
Η έκθεση των πραγματογνωμόνων για τα βίντεο και το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, μονοπώλησε το ενδιαφέρον την Πέμπτη (13/2/25) ωστόσο με εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται τώρα η απόφαση για τη γνησιότητα των βίντεο αυτών, που είναι το επόμενο βήμα στην πολύκροτη υπόθεση.
Κι αυτό γιατί, η έκθεση των πραγματογνωμόνων ταυτοποιεί μεν ότι στα νέα βίντεο που δημοσιοποιήθηκαν εικονίζεται η εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη και δεν φαίνεται να μεταφέρει ύποπτο φορτίο ωστόσο, δεν έχει πιστοποιηθεί ότι αυτό το οπτικό υλικό είναι γνήσιο.
Αυτό, αναμένεται να γίνει σε 10 μέρες από τη διεύθυνση εγκληματολογικών ερευνών, μέσα από μια μεγάλη διαδικασία.
Πώς θα πιστοποιηθεί ότι τα βίντεο είναι γνήσια
Η γνησιότητα των τριών βίντεο, που κατέθεσε ο δικηγόρος εταιρίας security, Βασίλης Καπερνάρος, θα εξεταστεί μέσα από μεγάλο όγκο ψηφιακού υλικού πολλών terabyte (TB). Ήδη, αυτό το υλικό είναι σε διαδικασία «κατεβάσματος» (download).
Θα γίνει αντίγραφο και θα εντοπιστούν τα σημεία των τριών επίμαχων βίντεο. Μόλις βρεθούν, θα εξεταστεί αν έχουν υποστεί μοντάζ, παρεμβάσεις ή αλλοιώσεις αλλά και πότε κατέβηκαν, από ποιο καταγραφικό και πού αποθηκεύτηκαν.
Η έκθεση ότι δεν υπήρχε «ύποπτο φορτίο»
Η εμπορική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη «είναι έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου», αναφέρουν οι δυο δικαστικοί πραγματογνώμονες στο πόρισμά τους για την εξέταση των τριών νέων βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Η έκθεση των πραγματογνωμόνων ταυτοποιεί ότι στα τρία νέα βίντεο εικονίζεται η εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη και η οποία δεν φαίνεται να μεταφέρει ύποπτο φορτίο.
«Από την ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού, προκύπτει ότι σε αυτό εμφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28-2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών. Η παρούσα έκθεση αφορά την ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 χωρίς να πιστοποιεί την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Η εμπορική αμαξοστοιχία αποτελούνταν από 2 εν σειρά ηλεκτράμαξες σε ζεύξη διπλής έλξης (κατά σειρά Η/Α 1 120-022 και Η/Α 2 120-012) και 13 φορτάμαξες (πλατφόρμες) με σύνθεση», αναφέρουν οι πραγματογνώμονες και παραθέτουν τα στοιχεία που τους χορηγήθηκαν από την Hellenic Train.
Αυτό που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τώρα, είναι το πώς και εάν θα πιστοποιηθεί η γνησιότητά τους…