“Είμαι πολύ ερωτευμένος με την μικρή” είχε εκμυστηρευτεί μεταξύ άλλων, χωρίς ντροπή, σε φίλο του ο 44χρονος καθηγητής φυσικής και μαθηματικών, ο οποίος για τουλάχιστον ένα χρόνο διατηρούσε… σχέση με την μαθήτριά του από την ηλικία των 13 χρόνων!
Το μικρό κορίτσι έβαλε τα κλάματα μπροστά στους αρμόδιους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., που την προσέγγισαν με ιδιαίτερη ευαισθησία.
Μετά από 5,5 ώρες “αφωνίας”, άρχισε να μιλά στους ειδικούς ψυχολόγους για το τι συνέβαινε, το οποίο θεωρούσε φυσιολογικό ή έτσι την είχαν καθοδηγήσει πως είναι.
Μιλούσε με γλυκές εκφράσεις και χαρακτηρισμούς όταν αναφερόταν στον 44χρονο καθηγητή της, θεωρούσε ουσιαστικά ότι ήταν ο “μέντοράς” της, φθάνοντας λίγο πριν την έκφραση, “τον αγαπώ”, χωρίς όμως να το πει.
Μετά τις αποκαλύψεις της σχέσης που είχε πολλά χαρακτηριστικά “Συνδρόμου της Ηλέκτρας” ή αλλιώς Οιδιπόδειου συμπλέγματος, οι συνέπειες της, μετέτρεψαν αυτόματα το ανήλικο κορίτσι σε θύμα αλλά και τα παιδιά του ασυνείδητου καθηγητή, που θα έπρεπε να διδάσκει γνώση αλλά και ήθος.
Οι όποιες “καλές” σκέψεις μετατράπηκαν άμεσα σε φόβο και τρόμο εξαιτίας της κοινωνικής διαπόμπευσης των δύο οικογενειών, για την οποία ευθύνεται αποκλειστικά ένας θεωρητικά “ώριμος” άνδρας αλλά και καθηγητής, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν συνειδητοποίησε τις συνέπειες των πράξεων του.
Το χρονικό μιας ολέθριας σχέσης
Για τουλάχιστον 6 μήνες διατηρούσαν μία πλατωνική σχέση και από τις αρχές Δεκεμβρίου του 2019 αυτή έγινε ολοκληρωμένη ερωτική και τακτική.
Ο ίδιος είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού, ηλικίας 10 και 5 χρόνων.
Όλα φαίνεται να κυλούσαν “ειδυλλιακά” για το μικρό κορίτσι, καθώς νόμιζε πως αυτό που ζούσε αποτελούσε μία κανονικότητα, να είναι δηλαδή δίπλα σε έναν άνδρα 30 χρόνια μεγαλύτερο, ο οποίος της παρείχε ασφάλεια, προστασία και νέες εμπειρίες, όπως προέκυπτε από τις συνομιλίες που είχε με τους ψυχολόγους της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής.
Οι ειδικοί αναφέρουν πως αυτή θα μπορούσε να είναι, έστω και μία προχωρημένη, αλλά αποδεκτή, προοπτική σχέσης, αν δεν συνέβαινε σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία, αλλά αργότερα σε περίοδο σωματικής και νοητικής ωριμότητας.
Όλο αυτό το χρονικό διάστημα της “παράταιρης” σχέσης, η ανήλικη μαθήτρια την έκρυβε σαν “επτασφράγιστο” μυστικό.
Μόνο κάποιοι συμμαθητές της φαίνεται πως είχαν καταλάβει ένα σχετικό ενδιαφέρον προς τον συγκεκριμένο καθηγητή, από την συμπεριφορά της, χωρίς όμως να πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να έχουν και σχέση.
Κάτι αντίστοιχο φαίνεται πως είχε αντιληφθεί και η μητέρα της, ωστόσο εκτιμούσε πως ήταν κάτι πλατωνικό, που μπορεί να συμβεί ανάμεσα σε μαθήτρια και καθηγητή, αλλά ποτέ δεν μπορούσε να φανταστεί ότι είχαν προχωρήσει σε μία ολοκληρωμένη ερωτική σχέση.
Η τακτικότητα των εξόδων της 14χρονης πλέον κοπέλας, η αλλαγή στην συμπεριφορά της και η ανταλλαγή μηνυμάτων, την είχαν θορυβήσει, αλλά κράταγε και επιφυλάξεις για τις υποψίες της.
Αυτές έγιναν εντονότερες όταν αποφάσισε να παρακολουθήσει την κόρη της στις εξόδους της. Διαπίστωσε τις συναντήσεις της με τον καθηγητή και την διαχυτικότητα των επαφών τους.
Απευθύνθηκε στους αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων, οι οποίοι διερεύνησαν την υπόθεση, έστειλαν το προανακριτικό υλικό στην Εισαγγελέα Ανηλίκων, η οποία εξέδωσε ένταλμα σύλληψής του.
Αυτό εκτελέστηκε την ώρα που ο καθηγητής είχε βγει από το σπίτι του με… βερμούδα για να αγοράσει γάλα για τα παιδιά του.
Στα γραφεία της αστυνομικής υπηρεσίας ήταν αμίλητος με σκυμμένο το κεφάλι, είχε παραδεχθεί έστω και άτυπα την σχέση του με το ανήλικό κορίτσι.
Οι αστυνομικοί δεν πήραν απολογία του καθώς αυτό θα γίνει από την αρμόδια ανακρίτρια.
Η μητέρα του άτυχου κοριτσιού έμεινε εμβρόντητη όταν άκουσε από τους αστυνομικούς τι συνέβαινε όλο αυτό το χρονικό διάστημα και πως πρέπει να αντιμετωπίσει την κατάσταση που διαμορφώνεται πλέον για την κόρη της.
Αστυνομικοί και μητέρα είχαν εντοπίσει στο κινητό της τηλέφωνο selfie φωτογραφίες τους…
Διαρκής ενημέρωση του Υπουργείου
Την εξέλιξη του θέματος παρακολουθεί η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, η οποία ενημερώνεται από τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής που ανήκει το εν λόγω σχολείο.
Η πολιτική ηγεσία δεν έχει προχωρήσει σε ανακοίνωση επί του θέματος καθώς η αστυνομική και δικαστική έρευνα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Στις περιπτώσεις που κάποιος εκπαιδευτικός διώκεται ποινικά, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης αναλαμβάνει τη διερεύνηση διοικητικών ευθυνών για τυχόν πειθαρχική δίωξη του καθηγητή.
Πραγματοποιείται προκαταρκτική εξέταση και ανάλογα με τη σοβαρότητα του θέματος το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να διατάξει και Ένορκη Διοικητική Εξέταση, από την οποία αναζητούνται τυχόν ευθύνες και άλλων προσώπων ή του σχολείου.
Ο διωκόμενος εκπαιδευτικός καλείται σε εξέταση, στην περίπτωση ΕΔΕ με τη διαδικασία να είναι μυστική και να μην επιτρέπεται κοινοποίηση του περιεχόμενού της μέχρι την ολοκλήρωσή της.
Η ποινική δίωξη προηγείται της πειθαρχικής δίωξης, όμως για λόγους δημοσίου συμφέροντος, ο εκπαιδευτικός μπορεί να τεθεί σε διαθεσιμότητα μέχρι τη λήξη της υπόθεσης και να απομακρυνθεί από το σχολείο.
Ανάλογα την περίπτωση μπορεί και να μεταφερθεί και σε άλλο σχολείο, έως ότου τελεσιδικήσει η υπόθεση. Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας, ο εκπαιδευτικός λαμβάνει μειωμένες απολαβές.
Κατά το πρόσφατο παρελθόν, σε περίπτωση καταγγελιών γονέων κατά εκπαιδευτικού, ο οποίος κατηγορήθηκε για απρεπή συμπεριφορά σε μαθητές Δημοτικού, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε διατάξει Ένορκη Διοικητική Εξέταση και μέχρι την ολοκλήρωσή της είχε θέσει τον εκπαιδευτικό εκτός σχολικής μονάδας σε άδεια, ενώ παράλληλα είχε ζητήσει λεπτομερείς έγγραφες εξηγήσεις από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.