Παραλίγο τραγωδία: Ο Προαστιακός βρέθηκε κατά λάθος στη σήραγγα του Μετρό
Σε ένα περιστατικό που θα μπορούσε να είχε σοβαρές συνέπειες, ο μηχανοδηγός του Προαστιακού κατάφερε να αποτρέψει μια πιθανή τραγωδία. Η γρήγορη αντίδρασή του και η μείωση της ταχύτητας του τρένου φαίνεται πως απέτρεψαν ένα σοβαρό ατύχημα, καθώς το τρένο βρέθηκε να κατευθύνεται σε λάθος γραμμή, μέσα στη σήραγγα του Μετρό.
Το σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας αντιμετωπίζει συχνά προκλήσεις που συνδέονται με την ασφάλεια. Σε πολλές περιπτώσεις, οι μηχανοδηγοί είναι εκείνοι που σώζουν την κατάσταση, χάρη στην εμπειρία και την ευαισθησία τους στην ανίχνευση του κινδύνου. Η απουσία επαρκούς τηλεδιοίκησης επιδεινώνει την κατάσταση, αφήνοντας την ευθύνη αποκλειστικά στους οδηγούς των τρένων.
Πώς συνέβη το περιστατικό
Το νέο περιστατικό έλαβε χώρα στη Δουκίσσης Πλακεντίας, όταν ένας συρμός του Προαστιακού έλαβε λανθασμένη εντολή να κατευθυνθεί σε διαφορετική γραμμή, όπως αποκάλυψε η Εφημερίδα των Συντακτών. Ο μηχανοδηγός γρήγορα κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Αντιλαμβανόμενος το λάθος, πήρε την κρίσιμη απόφαση να μειώσει σημαντικά την ταχύτητα του συρμού, δίνοντας έτσι χρόνο στην τηλεδιοίκηση να ανιχνεύσει το πρόβλημα. Τελικά, το σύστημα εντόπισε την εσφαλμένη πορεία, και ο μηχανοδηγός έκανε οπισθοπορεία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από τη σήραγγα και να επιστρέψει στην ασφαλή διαδρομή. Αν το λάθος δεν είχε εντοπιστεί εγκαίρως, ο συρμός θα είχε κολλήσει στη σήραγγα του Μετρό, με άγνωστες συνέπειες.
Οι ευθύνες και οι κυρώσεις
Ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης, επιβεβαίωσε το συμβάν σε συνέντευξή του στο OPEN, αποκαλύπτοντας πως το περιστατικό έλαβε χώρα στις 9 Οκτωβρίου. Σημείωσε ότι το πρόβλημα προέρχεται εν μέρει από την υπερβολική εργασία που αναγκάζονται να αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, λόγω της έλλειψης προσωπικού. «Οι γραμμές του Μετρό είναι διπλής κατεύθυνσης, και έτσι το ενδεχόμενο ατυχήματος ήταν σχεδόν μηδενικό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Τσικαλάκης πρόσθεσε ότι, παρόλο που οι σήραγγες έχουν παρόμοιες διαστάσεις και ο συρμός του Προαστιακού θα μπορούσε να χωρέσει, το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο και συνδέεται με παθογένειες του σιδηροδρομικού συστήματος που παραμένουν άλυτες, ακόμη και μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. «Οι υποδομές έχουν βελτιωθεί κάπως, αλλά υπάρχουν πολλά θέματα που εκκρεμούν», υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία Hellenic Train επέβαλε κυρώσεις στον μηχανοδηγό, τον βγάζοντας εκτός υπηρεσίας για μερικές ημέρες. Παράλληλα, αντίστοιχες συνέπειες υπήρξαν και για τον σταθμάρχη που βρισκόταν στην υπηρεσία εκείνη την ημέρα.
Δείτε το video: