Η επιδότηση για την απόκτηση νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου παίρνει σάρκα και οστά, με ένα νέο πρόγραμμα που στοχεύει αποκλειστικά τα ευάλωτα ελληνικά νοικοκυριά, προσφέροντας έως και 13.000 ευρώ — ή και περισσότερο — ως στήριξη για leasing οχήματος.
Ξεκινά διαβούλευση για το νέο πρόγραμμα κοινωνικής επιδότησης
Όπως έγινε πρώτο γνωστό από το newsauto.gr, το σχέδιο κοινωνικής επιδότησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισέρχεται στη φάση της δημόσιας διαβούλευσης. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία με ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο που στοχεύει να διευκολύνει την πρόσβαση των ευάλωτων ομάδων σε σύγχρονες μορφές μετακίνησης.
Το νέο μέτρο αφορά χρηματοδοτική μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (leasing), και το ρεπορτάζ ήρθε μέσα από τις διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία. Τον συντονισμό του έργου θα αναλάβει ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, ενώ επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται στην προσεχή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο της AUTO THESSALONIKI.
Πώς θα λειτουργεί η επιδότηση
Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι η κάλυψη μέρους ή και του συνόλου της μηνιαίας δόσης leasing που θα καταβάλλει ο δικαιούχος για το ηλεκτρικό όχημα. Το ποσό της επιδότησης μπορεί να φτάσει τα 13.000 ή ακόμη και τα 18.000 ευρώ, το οποίο όμως δε θα καταβάλλεται άπαξ, αλλά θα επιμερίζεται σε μηνιαίες δόσεις ώστε να ελαφρύνει ουσιαστικά το κόστος χρήσης.
Για πρώτη φορά, νοικοκυριά που μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν την ηλεκτροκίνηση, θα μπορούν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα πληρώνοντας ακόμη και κάτω από 150 ευρώ τον μήνα.
Επιδότηση και για φορτιστή
Το πρόγραμμα δεν σταματά στην κάλυψη του κόστους leasing. Η επιδότηση επεκτείνεται και στην αγορά και εγκατάσταση οικιακού φορτιστή, κάνοντας ακόμη πιο ελκυστική την πρόταση για τους ενδιαφερόμενους.
Με τη λήξη της μίσθωσης, ο οδηγός μπορεί είτε να κρατήσει το όχημα πληρώνοντας υψηλότερες δόσεις, είτε να το επιστρέψει και να ξεκινήσει νέο συμβόλαιο, χωρίς απαίτηση για προκαταβολή. Αυτή η προσέγγιση δίνει ευελιξία και καθιστά δυνατή την ανανέωση οχήματος κάθε τρία χρόνια, χωρίς δάνειο και με χαμηλό κόστος συντήρησης.
Ποιοι θα είναι οι δικαιούχοι
Τα εισοδηματικά κριτήρια θα είναι αυστηρά και ήδη βρίσκονται σε φάση οριστικοποίησης. Το Υπουργείο στοχεύει αποκλειστικά σε νοικοκυριά που ανήκουν στις χαμηλότερες εισοδηματικές τάξεις, βάσει ευρωπαϊκών προτύπων. Ο στόχος είναι να στηριχθούν όσοι σήμερα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο υψηλό κόστος μετακίνησης και ενέργειας.
Η χρηματοδότηση θα προέλθει από τον Κοινωνικό Κλιματικό Μηχανισμό (Social Climate Fund) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ελλάδα αναμένεται να λάβει πάνω από 8 δισ. ευρώ για την περίοδο 2026-2032, εκ των οποίων σημαντικό μέρος θα κατευθυνθεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Ο προϋπολογισμός και το ευρωπαϊκό παράδειγμα
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, ο αρχικός προϋπολογισμός του προγράμματος θα αγγίξει τα 150 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που επαρκεί για την κάλυψη περίπου 10.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μοντέλο βασίζεται στη γαλλική εμπειρία, όπου αντίστοιχο πρόγραμμα είχε θερμή αποδοχή από τα πιο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα.
Παρόμοιες προσπάθειες κάνουν και άλλες χώρες της ΕΕ, προκειμένου η πράσινη μετάβαση να μην αφήσει πίσω της κοινωνικές ομάδες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στις απαιτήσεις της νέας εποχής.
Ηλεκτροκίνηση με κοινωνική διάσταση
Το πρόγραμμα αυτό, πέρα από τη χρηστική του αξία, έρχεται να υπηρετήσει ευρύτερους στόχους κοινωνικής πολιτικής και ενεργειακής δικαιοσύνης. Αναμένεται να αποτελέσει βασικό εργαλείο ενίσχυσης των αδύναμων ομάδων, σε μια περίοδο που η ακρίβεια, η αύξηση των καυσίμων και οι αλλαγές στον ενεργειακό τομέα δημιουργούν πιέσεις.
Η πρωτοβουλία εξυπηρετεί και τη γενική στρατηγική της χώρας για απεξάρτηση από τον λιγνίτη και στροφή στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας λύσεις που συνδυάζουν περιβαλλοντική μέριμνα με κοινωνική συνοχή.
Η συνέχεια και οι επόμενες ανακοινώσεις
Το σχέδιο είναι ακόμη υπό διαβούλευση, ωστόσο η επίσημη παρουσίασή του αναμένεται να γίνει τον Σεπτέμβριο, πιθανότατα στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Εκεί θα παρουσιαστούν όλες οι λεπτομέρειες, ενώ το πρόγραμμα θα είναι βασικός πυλώνας της κοινωνικής πολιτικής της κυβέρνησης για την επόμενη περίοδο.
Το newsauto παρακολουθεί τις εξελίξεις στενά και θα συνεχίσει να ενημερώνει για κάθε νεότερο στοιχείο που προκύπτει από το σχεδιασμό. Το πρόγραμμα υπόσχεται να ανοίξει την πόρτα της ηλεκτροκίνησης σε χιλιάδες νοικοκυριά που μέχρι σήμερα παρέμεναν αποκλεισμένα από την καινοτομία.
Πηγή: newsauto.gr
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.